Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
newbie 2004
Bruger
Oprettet: 29-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 136
|
Emne: Media center extender til Xbox Sendt: 18-Januar-2006 kl. 20:48 |
kan man få eller bruge noget Media Center Extender til den gamle Xbox og hvordan fungere det.......
skal man formatere den og så ligger der kun MCE på den......og kan man afspille spil fra den så??
|
 |
Binnerup
Guld medlem
Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1137
|
Sendt: 18-Januar-2006 kl. 22:46 |
Der findes et extender kit til Xbox'en, men:
- Den er kun til US modeller, dvs. enten skal din Xbox være chippet eller en US model.
- Den bootes fra en DVD, som var det et spil.
Mvh
Brian
|
 |
newbie 2004
Bruger
Oprettet: 29-Oktober-2004
Point: 136
|
Sendt: 19-Januar-2006 kl. 06:56 |
hvordan bootes som en DVD, er det HVER gang man skal starte det op eller er det kun ved installationen af det. ja har chip så ingen problemer der ihvert fald.
og kunne kan starte xbox spil op med extender.....??
|
 |
Binnerup
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2006 kl. 07:06 |
Den skal startes hver gang som et spil bliver det, men hvis du har chip kan den vel ligges på harddisk og startes derfra....
Når du går i extender mode kan du ikke starte noget derinde fra...
|
 |
Spunk
Super bruger
Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 485
|
Sendt: 19-Januar-2006 kl. 08:43 |
Jeg vil klart anbefale dig at få lagt XBMC ind på harddisken istedet for, og boote på den. XboxMediaCenter er et "hjemmelavet" (homebrew) application til moddede xbox'es. Du kan ikke direkte overtage styringen af dit mediacenter, men du kan få adgang til at alle shares og filer der ligger på dit mediacenter (eller enhver anden pc tilsluttet netværket, for den sags skyld)
kig på http://www.xboxmediacenter.com/
|
 |
pagaard
Junior bruger
Oprettet: 19-November-2004
Point: 28
|
Sendt: 19-Januar-2006 kl. 08:54 |
Men XBMC kan vel ikke afspille microsofts eget format??? dvr-ms?? Hvad gør i så normalt?? få i det konverteret til almindelig mpg??
|
 |
Binnerup
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2006 kl. 11:13 |
Umiddelbart mener jeg at de to ting er VIDT forskelligt - der er mange der ikke helt har forstået hvad en Media Center Extender gør i modsætning til en Media Extender (hvilket XBMC'en vil blive her).
Fordelen ved Media Center Extenderen er at du netop har nøjagtigt samme interface og alting automatisk er det samme - du vælger at optage en udsendelse ét sted, og den er så tilgængelig alle steder, uanset hvilken enhed du starter den på - alle dine optagede ting ligger tilgængelig ud fra samme lister osv. som man er vandt til.
I princippet svarer det til at du tager din HTPC under armen, tager den med ind i soveværelset, sætter den til TV'et der og tænder, og så tager du den derefter med ud i køkkenet, ind i stuen igen, osv....
Der er altså kæmpe stor forskel på det og så på at have nogle forskellige enheder der kan læse medier fra hinanden...
Men jeg tror man skal prøve at bruge det over en uges tid for virkeligt at se hvor smart det reelt er - for mig er det klart der MCE adskiller sig mest fra andre front-ends.
Der findes 3 extender løsninger:
1. Linksys og HP modellen (de er ens) som kun er udgivet i US, og kun kører NTSC. Den har nogle begrænsninger som fx. kun 4:3, osv.
2. Xbox Media Center (Xbox 1) som svarer til at man køber et spil på en skrive og putter den i maskinen, som så starter extender programmet. Når man skal bruge noget andet tager man skiven ud, og starter et spil. Det er klart den mindst elegante løsning af de 3 - og kun sådan en slags "Se hvad vi kan" ting fra MS. Løsningen kan det samme som Linksys og HP'en.
3. Xbox 360'ern som har indbygget extender - den kan klart mere end de to andre og er efter min mening den bedste løsning. Eneste minus er at den støjer.
Mvh
Brian
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 19-Januar-2006 kl. 12:39 |
3. Xbox 360
Et andet minus (ihvertfald for mig) er at man måske allerede har en velfungerende moddet (chip/harddisk/xbmc) xbox1 med alle de muligheder det tilbyder, og egentlig ikke er interesseret i at skyde flere penge efter M$ ved at købe en Xbox 360 med de begrænsninger den har i manglende mulighed for lignende modning.
Personligt vil jeg anbefale pagaard at installere XBMC på sin Xbox1, og så evt. lægge Xbox mediecenter extender ind på harddisken som et program der kan startes derfra, det burde være muligt. Så har man alle muligheder. Både dem fra XBMC og medie center extenderen
Er man alligevel på udkig efter at opgradere til Xbox 360'eren eks. for spillenes skyld, og ligeglad med de andre muligheder, er det selvfølgelig en god løsning med den.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Binnerup
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2006 kl. 12:50 |
spawn: Nu omtalte jeg funktionaliteten på de forskellige typer af extendere, og der er Xbox'en altså begrænset i forhold til Xbox 360'erens extender.
XBMC er en helt anden ting, og har intet at gøre med en Media Center Extender.
Men er man glad for sin Xbox 1, og den er moddet er extenderen fuldt ud lige så god som den der er i Linksys og HP'en - men boxen larmer bare som en i h*.
Mvh
Brian
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2006 kl. 13:03 |
Det er helt ok Brian - jeg forstod godt hvad du mente og mit indlæg var på ingen måde ment som kritik af dit, blot som et forslag til alternativ løsning 
Jeg ved også godt at XBMC er noget helt andet end Media Center Extender og hvad forskellen er, og XBMC tilbyder dermed også nogle helt andre interessante ting som Media Center Extender ikke kan tilbyde 
Hvilket netop gør blandingen af XBMC og Media Center Extender (på dvd) til en fornøjelig ting, sammenlignet med at 360'eren ikke vil kunne tilbyde lignende funktionalitet som XBMC kan.
Men den Media Center Extender der kan fås på dvd til Xbox1, som evt. ville kunne lægges på harddisken og startes derfra, er den så meget forskellig fra 360'erens extender i funktionalitet ?? Jeg har endnu ikke prøvet den.
Det interessante er jo hvad extenderen i 360'eren tilbyder i forhold til den extender der fås på dvd til xbox 1 - og om de evt. ekstra tilbud er noget man føler behov for at bruge. Hvis ikke var det måske mere interessant med mit forslag og de udvidede muligheder det tilbyder, selvom selve extenderdelen er begrænset i forhold til 360'erens. Især når spørgeren allerede har en moddet Xbox1, som sikkert er moddet for at få noget funktionalitet der ville mistes på en 360'er ?
Redigeret af spawn
|
|
 |
Binnerup
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2006 kl. 13:23 |
spawn: Spørger her har jo netop en MCE maskine et andet sted i huset, og så er en XBMC jo ikke hensigtsmæssigt, da det er to forskellige ting, brugerflader, functioner osv...
Og Xbox 360 extenderen er en del bedre:
- Samme animerede interface som "hoved boksen", de andre extendere har ikke animerede skærmbilleder.
- 16/9 support
- 5.1 lyd
- Afspilning af HD WMV filmklip
Og et par andre ting - men det er hovedsageligt forskellen.
Mvh
Brian
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2006 kl. 14:05 |
Jeg kan ikke rigtig se hvorfor du nævner XBMC igen. Nej, XBMC er ikke hensigtsmæssig som Media Center Extender, og ja som jeg skrev så ved jeg altså godt at det er forskellige ting, og også fuldt ud hvad forskellene er, formålet og mulighederne med XBMC var noget helt andet, så glem XBMC.
Det jer spørger om er forskellene på den Media Center Extender der fås til Xbox1 (ikke xbmc) og 360'erens extender.
Dem kan jeg se du har listet, tak for det, og der er selvfølgelig nogle interessante forskelle, som kan være afgørende for valget af det ene eller det andet.

Redigeret af spawn
|
|
 |