recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BioStue @ Nitrotg : Løbende Billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBioStue @ Nitrotg : Løbende Billeder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Emne: BioStue @ Nitrotg : Løbende Billeder
    Sendt: 20-September-2009 kl. 17:07

Som lovet ville jeg smide lidt billeder op af mit project som det tog form..

Da jeg lige har flyttet i ny lejlighed havde jeg lidt problemer med afstanden fra projector til lærred..

Tanken var at bygge projectoren ind i væggen, men kom hurtig på bedre tanker efter lidt skrækhistorier her inde fra mht til varme..

Så det blev til denne løsning i stedet..

Jeg ved godt at finishen ikke er helt i top endnu men venter lige til alt er oppe og hænge før malerbørsten kommer op igen og alt bliver skjult væk.

Kom gerne med ideer og tips hvis der skulle være noget. hellere få ideerne nu end når jeg er færdig :)

Billeder af resten af stuen kommer snart..

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 17:47

Hej , det er da smart lavet. Jeg vil dog bare lige nævne , at jeg selv har sat hylder op med nogle hylde knægte der ligner , købt i bauhaus , og her er 2 af knægtene knækket. Det var endda ikke vildt tungt det jeg havde på hylderne , og de knækkede først efter et par måneder , så hvis din projector er tung synes jeg lige at du skulle overveje at udskifte de træ knægte , for det ville godt nok være surt hvis det hele faldt ned . Bare et godt råd....

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 17:53
Jeg tror ikke lige hans hyldeknægte ryger nogen steder. Hvis de er rigtigt skruet sammen er det en meget stabil kontruktion han har lavet.

Angåendet setuppet, så er det præcis det som svigermekanikken går og tumler med at lave, så jeg tror lige jeg vil smide dem et link. Ser absolut godt ud.
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 19:33

Ser fedt ud Nitro og ser ud til at du har fået "øjet" med så du lige akkurat kan betjene den fra stuen

Var det pga. afstanden til lærredet du skulle have den "derind" i stedet for på en hylde ?

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , det er da smart lavet. Jeg vil dog bare lige nævne , at jeg selv har sat hylder op med nogle hylde knægte der ligner , købt i bauhaus , og her er 2 af knægtene knækket. Det var endda ikke vildt tungt det jeg havde på hylderne , og de knækkede først efter et par måneder , så hvis din projector er tung synes jeg lige at du skulle overveje at udskifte de træ knægte , for det ville godt nok være surt hvis det hele faldt ned . Bare et godt råd....

MVH

Tak for infoen.. Vil lige holde øje med dem.. Mine er godt nok fra ikea men sikkert samme kvalitet :)

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 18:34

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg tror ikke lige hans hyldeknægte ryger nogen steder. Hvis de er rigtigt skruet sammen er det en meget stabil kontruktion han har lavet.

Angåendet setuppet, så er det præcis det som svigermekanikken går og tumler med at lave, så jeg tror lige jeg vil smide dem et link. Ser absolut godt ud.

Takker.. Ser også lidt mere "kone" venligt ud når man kommer ind i stuen istedet for at have sådan en klods hængede..

Og min datter er heldigvis skide ligeglad hvad der hænger rundt om kring :P

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Ser fedt ud Nitro og ser ud til at du har fået "øjet" med så du lige akkurat kan betjene den fra stuen

Var det pga. afstanden til lærredet du skulle have den "derind" i stedet for på en hylde ?

Faktisk havde jeg helt glemt ir modtageren.. så troet jeg skulle lave hullet størrere efter jeg opdaget det men heldigvis kom det til at passe alligevel.. Men det var også en kamp at få den indstillet rigtig så lysstrålen ikke ramte nogen af kanterne :)

Ja for jeg gik lige ca ½ meter ned i afstand fra lærred til projectoren så måtte jo finde på noget.. Gad ikke købe nyt lærred allerede og jeg ville få spat af at skulle kikke på en mindre skærm på et større lærred..

Det var jo først meningen at jeg ville lave selve hullet på størrelse med projectoren så den kunne stå der inde, men så ville jeg få problemer med varmen da den jo skyder det ud i siden..

Så det blev sådan her og det funker meget godt indtil videre :)

Redigeret af nitrotg - 21-September-2009 kl. 18:40
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu