|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
JacobHN ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() Sendt: 21-September-2009 kl. 19:50 |
||
Kære recordere. Da jeg er rimelig newbie på dette område håber jeg at finde svar her inde :) Jeg har for nyligt erhvervet mit et dejligt 32" fjernsyn til mit værelse. Da jeg har et udemærket surround sound (til mit forbrug) kunne jeg godt tænkte mig at kunne afspille film fra min computer, til fjernsynet, med mine 5.1 højtalere? Jeg har et optisk lydkabel (dette) til at gå fra mit anlæg til fjernsynet, samt et HDMI/DVI (dette) fra min computer til fjernsynet. Jeg har netop lige bestilt et Minijack til 2xPhono kabel (dette), for at få lyden over. Da den indtil nu har været spillet igennem mine hørebøffer. Mit spørgsmål er så, kan jeg udnytte mine 5.1 højtalere, eller kan det kun blive 2.0? Det skal lige siges at det hovedsageligt er DVD5 film jeg spiller fra min computer, DVDRip regner jeg selvfølgelig kun kan udnytte 2.0 lyd :) På forhånd tak for hjælpen :) |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40576 |
![]() |
||
Det er i sagens natur ikke muligt med Surround når der bruges Analoge forbindelser. |
|||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|||
![]() |
|||
wizdk79 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 479 |
![]() |
||
Hvad model er dit anlæg? Kan du ikke bare smide Optisk i dit anlæg
Redigeret af wizdk79 - 21-September-2009 kl. 20:07 |
|||
![]() |
|||
JacobHN ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
||
Jeg har følgene forbindelser i mit anlæg: Komponent Video udgang Analog 2 kanals Audio/Composite video udgang Audio/video udgang Composite video udgang S-VIDEO udgang Digital lyd ind (Både Optical og Coaxial) KAN det blive muligt?
Det er et Amitech Surround System 820. Well, der er optisk lydudgang i anlægget, men hvad med kabel til computeren så? Redigeret af JacobHN - 21-September-2009 kl. 21:06 |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40576 |
![]() |
||
Uden Digital Out på PCen kan det ikke lade sig gøre. |
|||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Kan du anbefale et kort af en art der gør det muligt? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Der kan købes en DVD afspiller for de penge et sådan koster. |
|||
|
|||
![]() |
|||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
||
Det er altså noget vrøvl det der. Du kan sagtens outputte 5.1 surround analogt fra en pc. Det kræver selvfølgeligt at dit bundkort/lydkort giver mulighed for dette, men det kan sagtens lade sig gøre. [edit]Efter at have læst om de tilslutninger OP har på sit anlæg, så er det i dette tilfælde ikke muligt at få analogt 5.1 ind i forstærkeren. Men det ændrer ikke på at det ikke er noget som helst problem at outputte 5.1 analogt fra en pc hvis bare lydkortet kan dette. Redigeret af jonaskp - 21-September-2009 kl. 22:07 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Vil helst nøjes med et lydkort, har ikke behov for et bedre anlæg lige pt |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Vil sådan et lydkort kunne klare det? http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=24201&am p;type=0 |
|||
![]() |
|||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
||
Det ser kun ud til at være analogt, så det kan ikke bruges til din forstærker (hvis jeg har læst tilslutningerne på din forstærker rigtigt). |
|||
![]() |
|||
Thorbjørn88 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() |
||
Som jeg sagde på job Jacob - løsningen er WD TV til 700 kr.
![]() Den koster mindre end et godt eksternt lydkort (som jeg går ud fra du skal bruge hvis du har bærbar) og samtidig er lydkvaliteten efter sigende bedre. Det er en mere komplet løsning IMO - smartere, mere praktisk, bedre kvalitet og god pris. Og det giver i hvert fald mulighed for 5.1 samtidig at du kan flytte alle dine film over på en ekstern, som jeg kan forstå du allerede har gjort.. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |