recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer sc-lx71 vs nad t753 (t754)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer sc-lx71 vs nad t753 (t754)

Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
musikkman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer sc-lx71 vs nad t753 (t754)
    Sendt: 23-September-2009 kl. 10:05
Hej..

Nu er jeg simpelthen kommet i tvivl om hvilken af disse forstærkere der er kraftigst.... bliver helt forvirret med de forskellige opgivelser.... -kan ikke se hvad pioneers 180w er angivet i?

Nogle som kan hjælpe?

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 10:59

under hvilke forudsætninger?, for de kan sikkert spille lige højt.. men da Pioneeren er Ice forstærker og NAD er alm forstærker rå kraft vil det lyde forskelligt.
NAD vil have mere fylde i lyden, hvor pioneeren kan lyde lidt tyndere i lyden.. men helt bestemt mere detaljeret især i de højere toner en mere klar lyd.
Også har NAd fra den årgang (og især tidligere modeller) ofte meget egenstøj (ud af højtalerne og det kan være træls at høre på) det er der intet af på Pioneeren.

For det er 2 forstærkere i hver sin klasse, og fra hver sin tid (nad har bla ikke HDMI ind hvorfor du ikke kan streame HD lyden ind digitalt.. derfor skal blu ray afspilleren have analoge output kanaler så den kan dekode og sende lyden over til naden).

Pioneeren har langt flere features og uden tvivl en meget mere gennemarbejdet receiver både build og lydkvalitet.

Naden kan sikkert spille næsten lissåhøjt.. men jeg tvivler på den kan gøre det så det lyder ligesågodt. (specs på T754)

håber det har gjort dig lidt klogere

Mvh

René
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2007
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 12:12

Hej musikkmand

Jeg går selv og venter på den nye reciver fra harman kardon, avr 760 kan dog ikke finde den endnu i dk men i england fra ca. 12.400 til 15.500 kr er selv ret glad for den mere varme amerikaner lyd der ofte kommer fra harman.

Jeg har hørt flere ting om den reciver og glædre mig til at høre og se hvad den kan.

http://harman-kardon.cz/data/harman-kardon-avr760.pdf

http://www.harmankardon.com/specifications.aspx?cat=REC& ser=&prod=AVR%20760/230&sType=C

http://www.excelia-hifi.cz/harman-kardon-avr760.html    (sidste link på et underligt sprog  men gode billeder)

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 12:39
Skal måske lige nævne at det er fordi at jeg ligenu har en NAD t753. og jeg overvejer at skifte den ud med en pioneer 71'er eller 81'er

Men kom bare i tvivl om pio recieveren er lige så stærk... (er godt tilfreds med styrken i Nad. ) men håber på bedre lyd i pio.

Højttalerne den skal trække er Elac 247

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 12:48

Oprindeligt skrevet af musikkman musikkman skrev:

Skal måske lige nævne at det er fordi at jeg ligenu har en NAD t753. og jeg overvejer at skifte den ud med en pioneer 71'er eller 81'er

Men kom bare i tvivl om pio recieveren er lige så stærk... (er godt tilfreds med styrken i Nad. ) men håber på bedre lyd i pio.

Pio kan lige så nemt som at klø sig et vist sted trække nogle Elac

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

under hvilke forudsætninger?, for de kan sikkert spille lige højt.. men da Pioneeren er Ice forstærker og NAD er alm forstærker rå kraft vil det lyde forskelligt.
NAD vil have mere fylde i lyden, hvor pioneeren kan lyde lidt tyndere i lyden.. men helt bestemt mere detaljeret især i de højere toner en mere klar lyd.
Også har NAd fra den årgang (og især tidligere modeller) ofte meget egenstøj (ud af højtalerne og det kan være træls at høre på) det er der intet af på Pioneeren.

For det er 2 forstærkere i hver sin klasse, og fra hver sin tid (nad har bla ikke HDMI ind hvorfor du ikke kan streame HD lyden ind digitalt.. derfor skal blu ray afspilleren have analoge output kanaler så den kan dekode og sende lyden over til naden).

Pioneeren har langt flere features og uden tvivl en meget mere gennemarbejdet receiver både build og lydkvalitet.

Naden kan sikkert spille næsten lissåhøjt.. men jeg tvivler på den kan gøre det så det lyder ligesågodt. (specs på T754)

håber det har gjort dig lidt klogere

Tak for svar

Lidt tyndere i lyden??? (i min verden betyder tyndere lyd, dårligere lyd)

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 15:59
Jeg tror, at rhsin mener lidt mere lys i lyden end et par andre receivere. Men i virkeligheden kan du få stort set hvilken lyd ud du vil have, grundet receiverens EQ
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 16:18

som jeg også blev mødt med i argumentation i en anden tråd.. det kan jo også være den "tyndere" lyd er mere rigtigt.. nogle kan lide æbler andre pærer, der er som sådan her ikke rigtigt nogen standard man kan læne sig op ad.

1 ting skal der dog ikke herske tvivl om (jeg har haft flere NAD receivere fra den årgang + tidligere T742 T753 T763) og der er ingen tvivl om at Pioneeren ligger langt over i lydkvalitet i forhold til de 3 nad receivere som jeg har haft (har haft flere andre Nad forstærkere har endda en nad effekblok i dag).

Jeg har intet at udsætte på de ovennævntes kræfter de er fine, men deres lyddekodere er slet ikke gode nok, og egenstøjen som jeg oplevede det på begge mine var slet ikke til at leve med... sammenlignet med min sc-lx71 receiver... som jeg faktisk har spændt en Nad T973 efter på mine fronter som jeg syntes spiller rigtigt godt, så det kan ikke bare skæres over en kam.. det er meget modelspecifikt på NAD.. for der er visse af deres receivere som jeg ikke har ret meget til overs for.. og der er T753/54 i blandt... deres nye receivere er langt bedre (heldigvis.. for deres forstærkerdel syntes jeg er rigtig god... det er kun styringen og egenstøjen jeg er ude efter)

Redigeret af rhsin - 23-September-2009 kl. 16:20
Mvh

René
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af musikkman musikkman skrev:

Hvorfor skal det lige være Pioneer? Hvis jeg var dig, ville jeg i hver fald tage en 2-3 andre mærker med i overvejelserne. Rigtige mange herinde er glade for Pioneer, og det er fint, men det er ikke ensbetydende med det også er det bedste til dig.

Da jeg selv var ude at lytte, var jeg næsten sikker på, jeg også bedst kunne lide Pioneer, men endte med at jeg bedre kunne lide noget andet.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af ZuluKongen ZuluKongen skrev:

Hej musikkmand

Jeg går selv og venter på den nye reciver fra harman
kardon, avr 760 kan dog ikke finde den endnu i dk men i
england fra ca. 12.400 til 15.500 kr er selv ret glad for
den mere varme amerikaner lyd der ofte kommer fra
harman.

Jeg har hørt flere ting om den reciver og glædre mig
til at høre og se hvad den kan.

avr760.pdf">http://harman-kardon.cz/data/harman-kardon-
avr760.pdf

cat=REC&ser=&prod=AVR%20760/230&sType=C">
http://www.harmankardon.com/specifications.aspx?cat=REC&
ser=&prod=AVR%20760/230&sType=C

avr760.html">http://www.excelia-hifi.cz/harman-kardon-
avr760.html
    (sidste link på et underligt sprog
 men gode billeder)

Er du gal den er lækker! Og så en ny Harmon med power!
Dem går man i hvert fald ikke galt i byen med!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 20:03
jamen, jeg har nu kig på pioneer bla. fordi jeg også har pioneer 508 skærm.
vil gerne benytte mig af fordelen ved at de kan snakke sammen.. og så tror jeg at jeg skal passe på med at blande for mange mærker sammen. -så kan man jo blive ved...
jeg har hørt onkio, og var ikke ydeligere imponeret...

Tror nu det bliver en pioneer model. enten 71 eller 81. (som jeg kan få til henholdsvis 10 og 14kilo) -skal bare lige finde ud af hvad der retfærdiggør forskellen på de 4.000,- -har dog læst utallige tråde herinde om forskellen, men er desværre ik kommet en beslutning nærmere....
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 20:34
prøv at fortæl lidt om dit øvrige setup (eller planer) så kan det være vi andre kan hjælpe dig med at retfærdiggøre et valg
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  123 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu