recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketblu-ray

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
wcc1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Maj-2008
Sted: aalborg
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Emne: blu-ray
    Sendt: 21-September-2009 kl. 14:51
hvilken blu-ray afspiller er der det bedste billed på.

Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 20:55

Oppo-83/oppo-831 skulle være rigtig god, men jeg er nu også godt tilfreds med min pioneer BDP-320.

Der skulle vist ikke være super stor forskel på bluray kvalitet.

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 21:04
Så længe det er tale om Blu-ray, så kan man vel bare købe den billigst, da der ikke skulle være forskel på Blu-ray kvalitet om afspiller koste 1000 kr. eller 20.000 kr.  
Til top
clausjen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Maj-2005
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 23:30
Det er da forhåbentligt en joke, Startrek. Billedkvaliteten på de forskellige blu-ray afspillere varierer godt nok ikke vildt meget - men der er stadig en stor forskel på den billigste samsung og til Oppo. Det ved jeg, for jeg har set forskellen.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 00:38
Oprindeligt skrevet af clausjen clausjen skrev:

Det er da forhåbentligt en joke, Startrek. Billedkvaliteten på de forskellige blu-ray afspillere varierer godt nok ikke vildt meget - men der er stadig en stor forskel på den billigste samsung og til Oppo. Det ved jeg, for jeg har set forskellen.

hvordan kan du se forskel på den billigste samsung og til Oppo. Forskel skulle gerne være den samme, når det komme til Blu-ray, men når det komme til DVD så er nok helt sikke at Oppo er beder end samsung.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 00:45

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

hvordan kan du se forskel på den billigste samsung og til Oppo. Forskel skulle gerne være den samme, når det komme til Blu-ray, men når det komme til DVD så er nok helt sikke at Oppo er beder end samsung.

...Ved at se på billedet

Og nu findes der jo rent faktisk også enkelte Blu-ray's (Koncertoptagelser mv) der har brug for god og korrekt deinterlacing  

Redigeret af TBC1 - 22-September-2009 kl. 00:47
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 01:42
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

...Ved at se på billedet

Og nu findes der jo rent faktisk også enkelte Blu-ray's (Koncertoptagelser mv) der har brug for god og korrekt deinterlacing  

Ja det med korrekt deinterlacing er jo en anden sag, og her komme Oppo nok ud som vinder, men sjovt nok blive der altid test med 1080/24p og her komme alle ens ud.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 07:48

Glæder mig til at se Oppo med BD.

Mit indtryk indtil videre, baseret på tråde her, samt min PS-3 og Sony S-550, er at forskellene ved BD billedet er små.

Den indledende sætning er ment på den måde at jeg da glæder mig på Oppo-folkets vegne over at de kan se en stor forskel - og den vil jeg også gerne opleve - indtil videre er jeg lettere skeptisk. Oppoen har andre kvaliteter; men billedsiden på BD 1080/24p, er nok det punkt hvor forskellen er mindst. Har ikke haft lejlighed til at se den.

På trods af min manglende konkrete erfaring med Oppo, så postulerer jeg uden bevis (formuleringen er affødt af noget diskussion i en anden tråd), at forskellen på BD ikke er stor. Ihvertfald ikke så stor som en elefant

Så der er noget at glæde sig til - når den endelig kommer.

Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 08:50
Jeg håber heller ikke nogen køber en oppo fordi man regner med den har et langt bedre blu-ray billede end andre.
Men på andre områder overgår den stort set alt.
jeg køber en fordi
dvd afspilling Der findes stort set ikke noget bedre
cd afspilling rigtig fin lyd. En rigtig afspiller i samme prisklase er måske bedre
blu-ray og deinterlacing og opstarts tider.

har nu blu-ray dvd-afspiller og cd-afspiller = en kasse i en kvaltet som kan opfylde mine behov.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 08:58

Efter min erfaring er det korrekt, at der er meget lidt forskel på afspilning af BD. Dog er det sådan, at hvis man lader 2 BD afspillere køre synkront med samme BD film, kan man faktisk - ind i mellem - godt se lidt forskel.

Lige så rigtigt er det jo, at visse f.eks. koncert eller naturfilm er i 1080i, og her kan forskellen i kvalitet fra en billig til en dyrere afspiller godt afsløres

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Logifire Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 20:04
Hvad er den nyeste prognose for hvornår Oppo 831 rammer danmark?
Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 17:02

Stadig usikker...

Jeg skrev til Oppo så sent som i går og spurgte dem hvornår man kan forvente denne afspiller bliver lanceret.

Svaret var: "The European version is being prepared for launch (definitely 2009, earliest in early October)".

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu