recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee kanaler skifter position?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee kanaler skifter position?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lorentzen1337 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee kanaler skifter position?
    Sendt: 24-September-2009 kl. 09:00
Goddag Recordere.dk

Jeg får Yousee igennem min boligforening, altså jeg bor i lejlighed.
Det nye DVB-C signal kører derfor igennem mit almindelige antennekabel uden at jeg har behøves at investere i hverken CA-modul eller dekoderkort.
Problematikken ligger i at mine kanaler skifter frekvens konstant, dvs. jeg kan sidde at se TV3 i 1 times tid f.eks. og når jeg så slukker tv'et og skal se den næste gang får jeg blot en sort skærm og en besked om at jeg kan trykke OK får at opdatere kanallisten.
Jeg har et Panasonic G10 tv og er utroligt glad for det... Hvad angår DVB-T og det almindelige analog har der aldrig været problemer...
Derfor hvad er problemet lige her?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 19:17

Der sker jo ændringer lige for tiden, der skal som bekendt flyttes om på en hel del kanaler, så alt er klart til 1/11, så indtil da vil der løbende ske ændringer. Der vil også være ændringer på DTT, da de nuværende frekvenser også skiftes, når de nye MUX tages i brug.   

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-August-2007
Point: 257
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 13:19

Synes at have læst et andet sted om lignende problemer med Yousee og G10. Er det ikke noget med at man "bare" kan slå noget opdateringsværk fra i menuerne og så skulle det løse problemet?? Er dog ikke klar over om det her er helt det samme problem...

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Synes at have læst et andet sted om lignende problemer med Yousee og G10. Er det ikke noget med at man "bare" kan slå noget opdateringsværk fra i menuerne og så skulle det løse problemet?? Er dog ikke klar over om det her er helt det samme problem...

Hvis du kan finde hvor det er beskrevet vil jeg meget gerne læse det for i øjeblikket skifter mine kanaler med MAX og jeg mener MAX 1 times mellemrum og så kan jeg lave mig en ny søgning der tager 10 minutter ca.
Andre der har nogle forslag eller hørt om lignende?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 08:30

Sjovt nok har jeg slet ikke haft de problemer. Det eneste problem jeg ar opdaget er problemer med boksen der fryser i nogle situationer hvor jeg så må tage strømmen og vente de minutter det tager til den er klar igen.

Jeg tror nu også mine kanaler flytter lidt rundt,men jeg får ikke nogle meldinger og skal heller ikke vente på noget...

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Hounddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Marts-2008
Sted: 8660
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 09:18

Det er rigtigt nok, der er en anden tråd hvoraf det fremgår, at pgl. (med et panasonic G10 mener jeg) løste problemet ved at slå "søg efter kanalopdatering" fra

kan dog ikke lige finde tråden, har måske læst det på flatpanels.dk

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 10:21
mvh Christian
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 11:25
Jeg prøver lige at slå det fra når jeg kommer hjem så.
Inde på flatpanels fik jeg at vide at jeg skulle indtaste et specifikt netværks-id men prøver lige at slå den der fra først :)
Melder lige tilbage når det er gjort.

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Sjovt nok har jeg slet ikke haft de problemer. Det eneste problem jeg ar opdaget er problemer med boksen der fryser i nogle situationer hvor jeg så må tage strømmen og vente de minutter det tager til den er klar igen.

Jeg tror nu også mine kanaler flytter lidt rundt,men jeg får ikke nogle meldinger og skal heller ikke vente på noget...

Såvidt jeg kan forstå på dit indlæg kører du også igennem en boks hvilket jeg jo ikke gør jeg tager det direkte over antennekablet igennem min boligforening som har yousee som udbyder :)

Redigeret af Lorentzen1337 - 30-September-2009 kl. 11:28
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Lorentzen1337 Lorentzen1337 skrev:

Jeg prøver lige at slå det fra når jeg kommer hjem så.
Inde på flatpanels fik jeg at vide at jeg skulle indtaste et specifikt netværks-id men prøver lige at slå den der fra først :)
Melder lige tilbage når det er gjort.

Såvidt jeg kan forstå på dit indlæg kører du også igennem en boks hvilket jeg jo ikke gør jeg tager det direkte over antennekablet igennem min boligforening som har yousee som udbyder :)

Nej det har du da ret i   Undskyld

Så tror jeg det er den automatiske opdatering di dit tv du skal slå fra.  Den havde jeg også bøvl med ind til jeg slog den fra

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
eriks Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-November-2008
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 11:41
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af eriks eriks skrev:

Prøv det her link:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=12533& ; ; ;highlight=

Ja det er lidt det samme jeg har fået at vide herinde så det må jeg lige hjem og prøve :)

Nej det har du da ret i   Undskyld

Så tror jeg det er den automatiske opdatering di dit tv du skal slå fra.  Den havde jeg også bøvl med ind til jeg slog den fra

Haha det er bare helt i orden jeg slår den fra når jeg kommer hjem!

Redigeret af Lorentzen1337 - 30-September-2009 kl. 11:47
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 10:16
Jeg lovede jeg ville melde tilbage så det gør jeg nu! ;)
Jeg slog den opdaterings indstilling fra slukkede tv'et og lod det stå en 2-3 timers tid tændte og kanalerne var der stadig. Tjekker lige endnu en gang når jeg kommer hjem så har det stået i godt og vel 13-14 timer!

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu