recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - vituel hukommelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketvituel hukommelse

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
per olsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Emne: vituel hukommelse
    Sendt: 23-September-2009 kl. 10:28

Hej

Er der nogle der ved om man får mest ud af at sætte sin virtuelle hukommelse op eller ned hvis man gerne vil have en hurtiger maskine til opstart og spil.

Win XP cpu 2,4 ghz og 2.gb ram.160gb hd.(100 gb fri)

Vil ikke købe mere ram til den gamle maskine men prøver at få mest muligt ud af den nu.

hvad skal den stilles på ??står i dag på  768/1536.

Mvh Per

Til top
Commander Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2007
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 10:42

hej..

Xp kan ikke bruge mere end 3 bg ram , og din V H står entligt fint som den er nu..

du kan dog sagtens, sætte din V H til 2000-2000, så du resevere 2 gb til at din hukomelse skal kunne arbejde med 2 gb ram..

det som der kan hjælpe dig, er hvis du har delt din harddisk i 2 eller flere drev, for så skal du sætte din V H, på en andet drev end dit styresystem, så bruger du hukomelse derpå...

Commander

Redigeret af Commander - 23-September-2009 kl. 16:49
Panasonic TH-42PX80E - Zaptor box - TviX 6500a HD -

pioneer vsx-ax3 - B&W DM603 -

harbosub10 - Ps3
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2004
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 10:51
Husk at hvis du fordeler din virtuelle hukommelse (page-file / swap-file) på flere harddiske, skal det være på forskellige fysiske diske (spindler) for at det giver noget.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 11:29

det er link som dette der gør mig i tvivl.

http://www.hcma.dk/tips121to130.htm

Tak for hjælpen

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 12:06
P.s har kun en HD
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2004
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 14:16
Med kun en fysisk HDD, får du næppe noget ud af at flytte eller tilføje yderligere page-filer.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 15:02
Det skulle være hurtigere at sætte minimum og maximum til samme størrelse. Se også disse tips:
http://www.blackviper.com/WinXP/supertweaks.htm

Venlig hilsen
KB
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 16:13

Sidefilens placering

Det er meget rigtigt og vigtigt, hvad Duelund allerede har skrevet om sidefilens placering.

Med mine ord:

Hvis man som de fleste kun har én harddisk, men flere drev/partitioner, bør sidefilen forblive på den partition hvor Windows er installeret.

Hvis man har 2 fysiske harddiske, kan man ofte med fordel flytte sidefilen til den disk Windows ikke er på, evt. have sidefil på begge. Det anbefales at studere denne mere præcise vejledning om flytning af sidefilen i Windows XP: http://support.microsoft.com/kb/307886/.

Sædvanligvis anbefaler Microsoft halvanden gang så stor sidefil som pc'ens hukommelse. I dit tilfælde vil det være 3 GB, gerne både som minimum og maksimum. (Jeg ved ikke hvorfra Commander ved XP kun kan bruge 2 GB)? Men spil er meget krævende, så sidefilens størrelse skal i hvert fald op.

Det kan muligvis hjælpe at defragmere sidefilen

Redigeret af Vilhelm - 23-September-2009 kl. 16:27
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Commander Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2007
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 16:49

yep, jeg har fjummeret i det.. jeg har sku tænkt lidt forkert.. 

det er selvsøllig kun ved flere harddiske at man kan udnytte at flytte swap filen.. og ang ram i xp har jeg ramt 2 tallet isteden for 3 tallet for ved xp i 32 bit kan man max udnytte 3 gb ram.. sorry..

Panasonic TH-42PX80E - Zaptor box - TviX 6500a HD -

pioneer vsx-ax3 - B&W DM603 -

harbosub10 - Ps3
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 13:55

så det der står i det link jeg har sat ind længere op...(står med småt her under)er altså forkert eller er der en anden forklaring på dette ?

Jeg bliver nemlig temlig forviret med de forskellige meninger om det skal op eller ned.

Nu er det bare sådan at XP har "lidt" besvær med at skelne virtuelle og fysiske ram, så det kan være et god ide af "tvinge" XP til at benytte de fysiske ram ved at sætte systemdrevets sidefil til et fast minimum/maximum, hvilke skal være så lave som muligt (20-50 mb skulle være rigeligt, hvis du har 2gb ram at gøre godt med)

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af per olsen per olsen skrev:

så det der står i det link jeg har sat ind længere op...(står med småt her under)er altså forkert eller er der en anden forklaring på dette ?

Jeg bliver nemlig temlig forviret med de forskellige meninger om det skal op eller ned.

Nu er det bare sådan at XP har "lidt" besvær med at skelne virtuelle og fysiske ram, så det kan være et god ide af "tvinge" XP til at benytte de fysiske ram ved at sætte systemdrevets sidefil til et fast minimum/maximum, hvilke skal være så lave som muligt (20-50 mb skulle være rigeligt, hvis du har 2gb ram at gøre godt med)

Jeg tror ikke at den side du linker til, er værd at stole på i denne sag. Det er nogen tid siden jeg studerede spørgsmålet, og de sider jeg fandt, var af en anden opfattelse. Det er vist bedst blot at holde sig til Microsofts anbefalinger.

Redigeret af Vilhelm - 24-September-2009 kl. 21:08
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 23:00
Det er min erfaring, at det der sløver mest i Windows, er hvis folk har antivirus og antispyware kørende hele tiden. Alle andre tweaks er småting i forhold til det.

Og hvis man kører Windows XP med 256 eller 512 kb RAM, er det bedste at sætte mere ram i maskinen.

Jeg har faktisk set bærbare med 256 kb ram, Intel Celeron processor og Windows XP Service Pack 3 + antivirusprogram, der kører hele tiden. Det er dømt til at gå langsomt!

Redigeret af Brixen - 24-September-2009 kl. 23:07
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu