|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() Sendt: 25-September-2009 kl. 08:57 |
|
Hej, Jeg har en del problemer med DVDO EDGE og håber der en nogen eksperter der kan hjælpe! Det startede med at jeg skifter HDMI output fra plasma til projektor da jeg ingen HDMI splitter har. Der kommer billedudfald eller evt. lydudfald som nok skyldes HDMI pairing problemer. Det hjalp ved at skifte HDMI input på DVDOen for mine kilder. Jeg kontaktede Anchor bay for at høre om de havde en løsning på problemet med flere HDMI outputs, og de er i gang med at udvikle en 1.4 firmware der kan lagre flere HDMI outputs. Jeg sender HDMI audio ud til min Pioneer LX70 receiver. Jeg har konfigureret EDGE under "Audio settings" til HDMI ind = HDMI og HDMI out = HDMI. Nogen der kan hjælpe!? /Halsted Redigeret af Halsted - 25-September-2009 kl. 09:00 |
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
Hmm. Lyder underligt, det er jo altid skidt at skifte hdmi kabler ud med strøm på et apparat et eller andet sted, hvis det er det du har gjordt.
Hvis jeg forstået det rigtigt kører du lyden ud på hdmi audio, og den har du selvfølgelig sat til i lydindstillingerne. Jeg havde nogen gange udfald på min også, kører nu billede og lyd videre til min Onkyo 906 i samme kabel og sender billede igennem med pass trough. Jeg havde også et andet problem da jeg har Gefen splitter. Hver gang jeg skiftede mellem mit Pio Tv og jvc projektor løb DHCP signalet tilbage til edge som så hver gang spurgte om det var den nye kilde den her, skide irriterende. Nu ser min edge Onkyo 906. men i forbindelse med mit nye krp500a jeg skal sætte op på søndag, ville jeg bytte tilbage igen, da mit dhcp poroblem skulle være løst i en FW. |
||
SVP03
|
||
![]() |
||
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
|
Hej,
Jeg har to HDMI kabler fra min Edge - ét til min reciever og ét til min HDMI-splitter (fordeler signalet til min skærm samt min projektor). Min står til "Auto Select" under "Select Audio Output" - så finder Edgen selv ud af om recieveren er tændt; hvis den er tændt, så sender den lyden ud på "Audio only HDMI" udgangen, og hvis den er slukket, så kommer lyden med på "Video HDMI" udgangen (til fladskærmen). Hvis du vil forcere den til altid at sende lyden ud på det separate Audio only HDMI stik, skal du vælge "Audio HDMI". -Kent |
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
![]()
![]() Redigeret af SVP03 - 25-September-2009 kl. 09:34 |
||
SVP03
|
||
![]() |
||
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
|
Nej, det problem har jeg ikke. Mit TV og min projektor er ens mht. hvad de kan vise af opløsninger og framerates, så jeg har sat min splitter til at "huske" oplysningerne fra mit TV, så det altid er dem som sendes (også selvom TV'et er slukket). Jeg bruger en Gefen 1:4 splitter. -Kent Redigeret af kbh4 - 25-September-2009 kl. 09:52 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det drillede i starten, men det er jo snart 1 år siden og edge har jo fået ny FW fra 1,1 dengang. Redigeret af SVP03 - 25-September-2009 kl. 09:53 |
||
SVP03
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er denne her jeg bruger.
EDID er altid aktiveret - spørgsmålet er bare hvorfra informationerne kommer. Jeg har ikke aktiveret "Internal EDID", hvis det er det du mener... Den sender som sagt altid EDID fra port 1 (mit TV) også selvom TV'et er slukket. (Det tror jeg i hvertfald: hvis jeg kigger på "output info" på min Edge, så skriver den "Sony" selvom jeg kigger på min JVC projektor) Jeg bruger FW 1.2.1 i min Edge (jeg får lyd dropouts ved HD-lyd med firmware 1.3). -Kent |
||
![]() |
||
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
|
kbh4, Jeg har også to kabler eller dvs. 3 kabler. Jeg har bare ingen splitter på "HDMI video" kablet så derfor må jeg bytte kabel når jeg skal bruge henholdsvis skærm og projektor. Opsætningen var oprindeligt med "Auto" for "Audio settings" så EDGE selv fandt ud af der var en receiver tændt. Jeg har bare prøvet at tvinge den på HDMI ud for at se om det løste problemet hvilket det ikke gjorde Det har faktisk virket helt ubeklageligt ind til at jeg fik min projektor og skifter min "HDMI video" ud på EDGE fra skærm til projektor og tilbage igen. EDGE genkender nemlig ikke dine outputs som SVP03 nævner hvis man IKKE har en splitter på. Så man skal konfigurere EDGE hver gang man skifter "HDMI video" ud på EDGE. Men med den kommende firmware kan EDGE huske både din skærm og projektor på "HDMI video" udanset om man har en splitter på eller ej. Desværre har jeg bare intet "HDMI audio" signal til min receiver overhovedet. Jeg har også testet om der skulle være noget galt med receiveren ved at køre uden om EDGE direkte i receiveren og det fungerer ubeklageligt. Derfor må det være "HDMI audio" udgangen på EDGE der driller. /Halsted Redigeret af Halsted - 25-September-2009 kl. 10:17 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for info med det EDID og ny FW. Det andet må være en post til Otto eller er det ikke KT du bruger normalt ?? Måske reset af edge, måske ved at lægge den sidste FW ind igen. HDMI er jo lidt specielt. |
||
SVP03
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Kan ikke lige huske det, men er det ikke sådan at når det altid er port 1, når tv er tændt, hupti "Pioneer xx" dukker op i edge, når så projektor har været tændt og tv slukket, så starter den forfra når tv tændes næste gang igen. Det gjorde edgen viste i de første FW. Men kan være jeg husker forkert. Redigeret af SVP03 - 25-September-2009 kl. 10:46 |
||
SVP03
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Måske du har brændt noget af ved at skifte kabler med udstyret tændt?
Prøv at bruge sende lyden ud via Video HDMI porten og loop både lyd og video igennem din reciever - bare for at se om dét virker. Prøv også at teste om du måske kan få lyd ved at bruge den optiske lydudgang på Edgen. -Kent |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg ved ikke om det har noget at sige, men både min splitter og Edgen står med strøm på hele tiden. Jeg har en enkelt gang bemærket at jeg er kommet hjem fra en ferie (hvor jeg har haft slukket for strømmen) og Edgen derefter fandt et 'nyt' output da jeg tændte igen. -kent |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |