|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
neglas ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 25-September-2009 kl. 20:46 |
|
Hej
Jeg har købt en Samsung T220HD skærm, og der er lidt tvivl om hvorvidt den understøtter MPEG-4. Hvordan tester jeg det? Jeg har Stofa kabel tv gennem vibyantenne.dk og har også adgang til Yousee grundpakke. Jeg har ingen tagantenne eller lignende, men masser af coax kabel ;-). |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Se denne tråd: Problemer med DVB på Samsung T220HD skærm |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() |
|
Ovenstående link virker desværre ikke, men her er en henvisning til ovenstående tråd:
Problemer med DVB på Samsung T220HD skærm Edit: Her er et link til Samsung.dk, hvor Samsung T220HD anføres at have MPEG 4. Samsung T220HD "Støtter DVB-C MPEG-4 Ja Støtter DVB-C MPEG-4 HDTV Nej" Redigeret af Jørgensen - 25-September-2009 kl. 21:32 |
||
![]() |
||
neglas ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
|
Ja, det har jeg også set. Men i URL fremgår det, at der er tale om model code LS22TDVSUV/XE, og mit er desværre LS22TDVSUV/EN.
Men sælger mener stadig, at det understøtter MPEG-4 og derfor vil jeg gerne finde en metode til rent faktisk at teste det - er der nogen der kan hjælpe med det? Findes der er en gratis kanal der sender MPEG-4 eller noget lignende? Redigeret af neglas - 25-September-2009 kl. 21:40 |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Channal 9 via dvb-T.
HD-kanaler på yousee er også mpeg4. Redigeret af avh - 25-September-2009 kl. 21:46 |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
Hvis disse specifikationer holder for det tv neglas har, har tv'et ganske vist DVB-C MPEG4 tuner, men tuneren er ikke i stand til at modtage HDTV. Mig bekendt bruger Stofa MPEG4 til HDTV og kun til HDTV. Hvis det holder, er der ingen MPEG4 kanaler tv'et kan modtage. Redigeret af Vilhelm - 25-September-2009 kl. 22:04 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
Man kan af princip slet ikke selv teste sådant - de understøttede standarder skal stå i specifikationen. Det er den, der gælder for garanti, det er den, der sikrer at dit tv, også efter Stofa, yoySee , Bokser, DR mfl. ændre på udsendelserne, stadig kan modtage kanalerne. Det er så let at sige - den del af en standard bruger vi pt. ikke, men hvem ved hvornår det ændrer sig? og så er der ingen der vil tage hensyn til dit TV's problemer, hvis du ikke har spec. på skrift. Jeg ved, at mange synes det lyder pedantisk og noget 'papir-nusseri', men der er altså ingen anden vej - hvis du skal have nogen sikkerhed. Så skriv til Samsung og udbed dig en fyldestgørende specifikation over supportedede standarder / dele af standarder i dit TV. Samsung synes mig i øvrigt at være helt slem til at gemme 2-3 tegn sidst i deres varekoder. Hvorfor forlanger EU ikke, at betydningen af alle varenumre kan slås op på nettet og specifikatione er beskrevet udførligt og 'med tysk grundighed' ? Lars
|
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
Det er netop derfor en helt stor fejl at man kun siger MPEG-4, for MPEG-4 er så mange ting. I Danmark SKAL det være MPEG-4 High Profile Level 4.0 (eller højere). Level 4.0 er HD 720p eller 1080i, medens Level 4.2/4.3 understøtter 1080p full HD (dekompressions chips er 12-18 mdr. ude i fremtiden) 1080p udsendes endnu ikke og det vare nok en rimelig tid før det er teknisk muligt med de bitrater som udbyderne/kunderne kan/vil betale.
Lars |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
PPD77 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 257 |
![]() |
|
Stofa sender en Zaptor HD kanal ud, som ikke er krypteret. Den burde du kunne se, hvis du har et digitalt spejl + CA modul\kort. Hvis DVB-C tuneren vel og mærke understøtter det.
|
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
Jeg sætter pris på dine præcise oplysninger. ![]() |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |