|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Jessemand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
![]() Sendt: 26-August-2009 kl. 12:50 |
Hej alle. Jeg er på jagt efter nogle gode scener fra blu-ray film der virkelig kan imponere også lydmæssigt (surround). Er der nogle der kan anbefale nogle film/scener, og gerne med tid i film, så vil jeg gå på jagt og give mig selv og vennerne en oplevelse! ;-) Jes |
|
![]() |
|
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
Der er jo den klassiske: "Master and Commander - The Far Side of The World" - de første 10 minutter har det hele: stille knirkende træskibe og en kanonkamp som virkelig rykker!
![]() -Kent |
|
![]() |
|
Jessemand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
![]() |
Super Kent. Den er faktisk på "lageret" og set for en tid siden. Skal absolut hives frem igen! ;-) Jes |
|
![]() |
|
videomate ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Nu har jeg godt nok kun set den i DVD versionen men Saving
Private Ryan og specielt landgangen i starten er super fed i surround. /Henrik |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() |
Ved godt nok ikke om den fås på Blå men den enkelt scene der har gjort størst indtryk på mig er fra filmen THE OTHERS med Nicole Kidman.... hvor hun hører nogen gå rundt på 1. sal.
Sådan set ikke noget særligt, men for fanden hvor var det livagtigt... så hårene rejste sig i nakken på en..... ![]() |
|
Ning
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
>>GLADIATOR<< Hele filmen er et skole eksempel på god mixning af surroundlyd. Fra de store kampsceners dynamiske lyd, til de stille passager med lyde fra omgivelserne, der står knivskarpt, og gir' en helt fantastisk stemning. |
|
![]() |
|
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
![]() |
Der Untergang, er efter min mening en af de bedste film overhovedet, handlingen er spændende og medrivende, og ikke mindst lyden er SUPER, med mange højdepunkter. |
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for forslagene. Har lige set trailer til The Others og den samt Saving Private Ryan skal helt sikkert købes når de kommer på blu-ray. Jeg må desværre indrømme at Der Untergang ikke lige var mig da jeg så den i tv. Men tusind tak for forslaget!
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
Hvis du vil demonstrere lydbilledet når alle fem højttalere
arbejder sammen for fuld knald, så kommer man ikke udenom slutscenen i King Kong, hvor han bliver angrebet af flyene på toppen af bygningen. Der er man omringet af lydeffekter ![]() I det hele taget er DTS-HD MA soundtracket i King Kong, det rene demo-guf... Redigeret af Pallec - 26-September-2009 kl. 14:11 |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Jeg er ikke uenig i de fremførte forslag, bortset fra, at jeg ikke har set Gladiator Men hvis spørgeren virkelig gerne vil opleve hvornår surround, herunder i "HD lyd" er godt, så bør man anskaffe nogle af de demoer som f.eks. Dolby fremstiller til netop det brug. Her er både "Ramasjang", og koncertoptagelser. Man kan se flere af disse diske på denne hjemmeside. Hjemmesiden er i øvrigt er ganske glimrende hjemmeside på mange andre områder inden for hjemmebio: http://www.biojensen.dk/00021/00026/
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
katbird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2004 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 550 |
![]() |
Tog scenen i slutningen af 3:10 to Yuma- et damplokomotiv ankommer i din stue.
Åbningsscenen i Blade Runner - smukke smukke billeder og fantastisk lyd/musik. |
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Enig, men vil samtidig også fremhæve den fremragende shoot-out scene i samme film. Kuglerne flyver om en, og man kan klart skelne mellem alle højtalere. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |