Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Søren Pilfinger
Bruger
Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
|
Emne: Fladskærms TV Spørgsmål Sendt: 27-September-2009 kl. 19:16 |
Sikkert et dumt spørgsmål.
Jeg så i går et 40" Samsung Tv. Presonlig synes jeg dessignet er pænt.
Men jeg synes når man går tæt på at billedet et meget meget grunset.
Vil påstå mit gamle B&O Avant med forældet kæmpe billedrør har et bedre billed, selv om teknologien i det er 6 år ældre.
Har det noget med HD Ready eller om det er et ægte HD-TV
Hvad er forskellen på om det er det ene eller andet ?
Vil jeg med en alm Stofa fællesantenne få pænere billed hvis jeg køber et rigtig HD TV og ikke kun et der er "ready" ?
I stuen har jeg en Zaptor boks ( Samsung gamle uden modem eller LAN )
Den får jeg ikke det fulde udbytte at på mit B&O billedrørs tv. Så meget ved jeg godt. Men da vi skal have 2 TVér til soveværelse og datterens værelse, er jeg i tvivl om hvilket fladskærms Tv jeg skal købe. Igen det med HD eller ej. Min zaptor kan jeg jo ikke bruge i flere rum. Datteren vil også gerne evt have et TV med DVDén indbygget i stedet for et Samsung.
Kan nogen svare på mine mange spørgsmål eller evt foreslå køb at et Fladskærms TV af andet fabrikat end Samsung da dels er billedet jo ringe ( eller løser et ægte HD tv dette billedproblem ) Og er der alternativ noget med indbygget DVD til hende der er i ok kvalitet ? Jeg vil have et der ikke er med mat skærm men blank. "crystal clear" hedder det jo hvis det er en pc skærm.
|
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Søren
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 27-September-2009 kl. 19:24 |
Suveræne billeder fås på Plasma paneler, især når det er digital modtagelse. Er det under 40" er det ikke nødvendigt med Full HD.
TVer med DVD kender jeg ikke meget til, sådanne er generelt "kinadåser" af tvivlsom kvalitet.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 27-September-2009 kl. 19:29 |
Niels, når du ikke kender til TV med DVD, hvorfor udtaler du dig så? Der findes udemærkede modeller med den feature.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 27-September-2009 kl. 19:35 |
Derudover er jeg absolut heller ikke tilhænger af de såkaldte alt i en løsninger, de er ikke videre flexible. OK til camping eller sommerhus, hvor de til det brug nok også holder længere.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 27-September-2009 kl. 19:38 |
Det er jo så en helt anden snak. Nu er der vist ingen der forventer at teenageren skal have TVet i mange år og have det med når hun flytter. Til den tid er der nok behov for et bedre og større TV.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
|
Sendt: 27-September-2009 kl. 20:01 |
Søren Pilfinger skrev:
Sikkert et dumt spørgsmål.
Jeg så i går et 40" Samsung Tv. Presonlig synes jeg dessignet er pænt.
Men jeg synes når man går tæt på at billedet et meget meget grunset.
Vil påstå mit gamle B&O Avant med forældet kæmpe billedrør har et bedre billed, selv om teknologien i det er 6 år ældre.
Har det noget med HD Ready eller om det er et ægte HD-TV
Hvad er forskellen på om det er det ene eller andet ?
Vil jeg med en alm Stofa fællesantenne få pænere billed hvis jeg køber et rigtig HD TV og ikke kun et der er "ready" ?
I stuen har jeg en Zaptor boks ( Samsung gamle uden modem eller LAN )
Den får jeg ikke det fulde udbytte at på mit B&O billedrørs tv. Så meget ved jeg godt. Men da vi skal have 2 TVér til soveværelse og datterens værelse, er jeg i tvivl om hvilket fladskærms Tv jeg skal købe. Igen det med HD eller ej. Min zaptor kan jeg jo ikke bruge i flere rum. Datteren vil også gerne evt have et TV med DVDén indbygget i stedet for et Samsung.
Kan nogen svare på mine mange spørgsmål eller evt foreslå køb at et Fladskærms TV af andet fabrikat end Samsung da dels er billedet jo ringe ( eller løser et ægte HD tv dette billedproblem ) Og er der alternativ noget med indbygget DVD til hende der er i ok kvalitet ? Jeg vil have et der ikke er med mat skærm men blank. "crystal clear" hedder det jo hvis det er en pc skærm. | Hvis du ikke skal se HD er full HD lige meget og for det andet helst over 50 tommer før du kan se forskel. Men ja til SD materiale er der ikke meget som slå dit gamle billede rør. kun en god plasma skærm. prøv og se dem
|
 |
Niller54
Ny bruger
Oprettet: 03-December-2011
Sted: Danmark
Point: 2
|
Sendt: 03-December-2011 kl. 12:20 |
et 6 år gammelt Avant, hvad gør jeg bedst for at se HD, triax ?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 03-December-2011 kl. 12:43 |
Niller54 skrev:
et 6 år gammelt Avant, hvad gør jeg bedst for at se HD, triax ? |
Ingen ting, for det er da vist et CRT, så ingen HD der.
|
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 03-December-2011 kl. 12:57 |
Niller54 skrev:
Der kan ses HD kanaler, men kun i SD kvalitet. En Triax T-HD505 VA DVB-T/T2 HD til egen antenne, eller Triax C-HD 207 CX DVB-C HD til kabelTV
Redigeret af Kampus - 03-December-2011 kl. 12:59
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 03-December-2011 kl. 20:01 |
.
Redigeret af Kampus - 03-December-2011 kl. 20:02
|
 |
Der Alte
Super bruger
Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 00:33 |
Niller54 skrev:
Hvis du har kabel-TV (YouSee eller Stofa), køber du en STB-boks Clint DC1 i Elgiganten, pris 444,-, og sætter den til TV'et med et scartkabel. Det giver dig et fantastisk billede på dit TV, meget bedre end du har nu. Hvis du gerne vil optage en gang i mellem, sætter du en ekstern USB-harddisk til boksen - og med eet slag har du så også en harddiskoptager i huset.
|
 |
Niller54
Ny bruger
Oprettet: 03-December-2011
Sted: Danmark
Point: 2
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 06:50 |
Kan jeg så stadig bruge min B&O fjernbetjening ?
|
 |