recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv hakker i Elgiganten på Fisketorvet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTv hakker i Elgiganten på Fisketorvet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Emne: Tv hakker i Elgiganten på Fisketorvet
    Sendt: 27-September-2009 kl. 21:15
Jeg har været forbi Elgiganten på Fisketorvet og må sige at jeg er noget undrende...

Alle tv i deres opstilling på nær to hakkede på samme måde i det materiale som de viste. Jeg er ikke helt sikker på hvad som kan skylde det, det var en konstant hakken som måske kan sammenlignes med hvis der kun blev vist 10 billeder i sekundet istedet for 25.

Der var et enkelt Philips i mellemklassen som viste det helt flydende og et samsung i mellemklassen som også næsten var flydende. Resten af tv'ene viste samme hakken også de dyreste Philips.

Hvad kan de skyldes?

Kan det være noget inverse interlacing som er gået galt eller noget pulldown?

Jeg har ikke oplevet det problem på andre tv jeg har rodet ved, så jeg gætter på at det er deres afspiller.
Men hvorfor viser det ene Philips tv det korrekt?

Redigeret af Cyberguyen - 27-September-2009 kl. 21:17
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 21:34

Det er også hvad jeg har oplevet.. Jeg syntes det lignede 24p problematikken, men tvivler på at så mange tv ikke kan vise 24p

Har oprettet en tråd vedr samme iagtagelse på flatpanels:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=12399

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har været forbi Elgiganten på Fisketorvet og må sige at jeg er noget undrende...Alle tv i deres opstilling på nær to hakkede på
samme måde i det materiale som de viste. Jeg er ikke helt sikker på hvad som kan skylde det, det var en konstant hakken som måske
kan sammenlignes med hvis der kun blev vist 10 billeder i sekundet istedet for 25.Der var et enkelt Philips i mellemklassen som
viste det helt flydende og et samsung i mellemklassen som også næsten var flydende. Resten af tv'ene viste samme hakken også de
dyreste Philips.Hvad kan de skyldes?Kan det være noget inverse interlacing som er gået galt eller noget pulldown?Jeg har ikke
oplevet det problem på andre tv jeg har rodet ved, så jeg gætter på at det er deres afspiller.Men hvorfor viser det ene Philips tv
det korrekt?

Jeg forestiller mig mulige scenarier:

1. De bruger component kabler i stedet for HDMI
2. Deres HDMI splitter understøtter ikke 24p.
3. Afspiller outputer ikke 24p
4. Afspilleren outputer 720p, fordi der er enkelte TV som ikke kan modtage 1080p.
5. Visse TV får HDMI signal, andre component gennem forskellige splittere.
6. De har fået det fremprovokeret bevidst for at kunne sælge TV med motion interpolering.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 21:54
Jeg tror ikke at det skyldes af tv'ene ikke kan vise 1080P24. Der var 5-6 forskellige mærker og måske 30 forskellige modeller og kun to viste et viste et perfekt billede. Der var en samsung som hakkede ca. hver 8-10 sekund, men ellers kørte flydende...

Jeg tvivler på at 30 moderne tv alle har problemer med sådan en hakken. Det var heller ikke 24 frames pr. sekund hakken. Jeg er en ivrig biografgænger og ved godt hvordan det ser ud.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 21:58
Punkt 6 tror jeg simpelthen ikke på, selvom sælgeren rent faktisk tog en kunde hen til det Philips som ikke hakkede og sagde noget med at det havde en meget kraftigere billede behandling end de andre tv. Det var vidst ikke topmodellen af Philips, for den hang ved siden af og hakkede også.

Vil en splitter der ikke kan outputte 24p ikke lave et hak i sekundet istedet for en masse tidsmæssige ens hak i sekundet.

Det ligner som sagt noget som kun 8-10 frames i sekundet.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Punkt 6 tror jeg simpelthen ikke på, selvom sælgeren rent faktisk tog en kunde hen til det Philips som
ikke hakkede og sagde noget med at det havde en meget kraftigere billede behandling end de andre tv. Det var vidst ikke
topmodellen af Philips, for den hang ved siden af og hakkede også.Vil en splitter der ikke kan outputte 24p ikke lave et hak
i sekundet istedet for en masse tidsmæssige ens hak i sekundet.Det ligner som sagt noget som kun 8-10 frames i sekundet.

Det tror jeg nu heller ikke på. Men det var da en mulighed.

Jeg husker fra jeg var i Merlin, der outputede vi 720P, da ikke alle TV kunne modtage 1080p.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu