recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabeltv - signalproblemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKabeltv - signalproblemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jasdan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-September-2009
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Kabeltv - signalproblemer
    Sendt: 28-September-2009 kl. 09:07
Kære medbrugere,

Jeg har et problem med mit nyerhvervede sony KDL-40V5500. Jeg har købt en kabeltv pakke hos Dansk Bredbånd. Det har drillet lige fra start af:
Det digitale signal er meget lavt-lavt (I slutningen af sidste uge var det mellem niveau, hvilket gjorde jeg kunne se digitalt tv i to dage, dog ikke analogt). Dvs. billedet og lyden forsvinder konstant. Her hen over weekenden er det blevet værre (umuligt at se tv).
Jeg har lige opdateret firmware, men det hjalp ikke.
Det analoge signal er også ret dårligt, kan kun finde dr1,som er meget flimret.
Jeg benytter mig af et Belkin gold 75 ohm coaxial antenne kabel med filter, kunne problemet ligge her?
Der er indbygget DVB-C i tv'et.
Jeg bor i lejlighed i et gammelt arbejderkvarter i København. Men umiddelbart burde antennestikket og de tilhørende kabler være nogenlunde nye, da DB blev leverandør til ejendommen for et par år siden.
Jeg har snakket med teknisk support, og de er ikke afvisende over for at signalet kan være for lavt og har også tilbudt at komme ud og tjekke det. Der er bare det, at jeg selv skal betale teknikerbesøget, hvis han ikke finder noget?

Har I nogle forslag til hvad problemet kan være?

På forhånd tak for hjælpen,

Vh.
Jakob
Til top
Jasdan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 09:21
Forresten Coax kablet er 1,5 m langt
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 14:12

Selvom et kabel er godt eller extrem godt, de svage led er koblingen til stikkene. Det med kunne stole på noget!

Hvad er et kabel med Filter ? Jeg mener aldrig have hørt om et Kabel mellem Parabols >LNB og Modtager boks er "Med Filter"?   

Til top
Jasdan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 14:52
Hej Moho,

Så du mener at det evt. kunne være "antenne-stikdåsen" (aner ikke hvad det hedder), der er problemet?
Synes du jeg skulle prøve at købe et nyt coax antenne-kabel, nogle forslag evt.?

Der står bare Belkin, Gold 75 Ohm coaxial Antenna cable with filter" på indpakningen, aner ikke om det er godt eller skidt?! Det er kabeltv uden modtagerboks (indbygget DVB-c).

Lige nu er jeg et stort spørgsmålstegn - Det er sku blevet svært at få lov til at se tv ....
Til top
Krat-Lusker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Marts-2008
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 18:22

Det kan være svært at sige hvad og hvor fejlen er uden at det bliver målt igennem, der kan være fejl ude i fordelingen, det kan være det kabel der kommer ind i dåsen på vægen, det kan være en fejl i dåsen.

Var der også dårlig billeder på det gammel tv. ?

Prøv at snak med naboerne, har de samme fejl er det nok udefra.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu