recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GAMMA.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGAMMA.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
axelrodi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-September-2009
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Emne: GAMMA.
    Sendt: 28-September-2009 kl. 19:25
Goddag allesammen.   Jeg har købt en pana g10(super tv)...jeg har sat gamma til 2,2.....der er også noget der hedder s-kurve...i hvilken forbindelse bruger man dette,og hvad står s for....mvh. axelrodi
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 16:33

Slet ingen kloge  hoveder????

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 17:09

S'et står for gamma-kurvens form - og det eneste man kan bruge den til, er i princippet at opnå en form for bedre kontrastoplevelse, hvis skærmen er i meget lyse omgivelser (evt. badet i sollys).

Gamma=2.2 giver generelt set den bedste oplevede oplevede kontrast og bibeholder shadow detail (detaljer i mørke scener.) Gamma=2.0 kan evt. være nytte i lysere omgivelser, mens gamma=2.5 har en tendens til at klippe i shadow detail.

Film og TV produceres ikke til at understøtte S-kurven. Gamma-kurven er indført at forskellige tekniske årsager og har den overordnede form, som de andre gamma-indstillinger på TV'et har.

/lars
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

S'et står for gamma-kurvens form - og det eneste man kan bruge den til, er i princippet at opnå en form for bedre kontrastoplevelse, hvis skærmen er i meget lyse omgivelser (evt. badet i sollys).

Gamma=2.2 giver generelt set den bedste oplevede oplevede kontrast og bibeholder shadow detail (detaljer i mørke scener.) Gamma=2.0 kan evt. være nytte i lysere omgivelser, mens gamma=2.5 har en tendens til at klippe i shadow detail.

Film og TV produceres ikke til at understøtte S-kurven. Gamma-kurven er indført at forskellige tekniske årsager og har den overordnede form, som de andre gamma-indstillinger på TV'et har.

Tak for det...så blev jeg en lille smule klogere
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu