recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse: Knowing (2009)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse: Knowing (2009)

Besvar Besvar Side  12>
Afstemningsspørgsmål: Knowing fortjener
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
2 [7.69%]
3 [11.54%]
4 [15.38%]
9 [34.62%]
5 [19.23%]
3 [11.54%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse: Knowing (2009)
    Sendt: 28-September-2009 kl. 22:31
Jeg havde faktisk ventet lidt på denne film, men fik den først set i dag og efter at have set den, fik jeg lyst til at lave denne mini-anmeldelse, da det var en lidt lunken oplevelse.

** Advarsel det følgende kan indeholde mindre spoilers **

Jeg er helt vild med den første times tid af filmen. Det kryptiske brev og en far og søn der er bedre begavet end gennemsnittet og faderen der nærmest bare kigger på brevet og afkoder det.
Jeg elsker den slags og det var det jeg håbede på, filmen var omkring.

Men ak, den sidste time af filmen var noget af det mest kølige, det er absolut ikke min kop te og i mine øjne, står den slags slet ikke mål med den første time.
Hvordan den sidste time så skulle have været, har jeg ikke lige et umiddelbar bud på, men mere end 3 katastrofer ville have gjort min oplevelse af filmen lidt varmere.

Nu var det Blu-ray versionen jeg så og der var gjort meget ud af effekterne, utroligt flot billede og jeg var ved at dø af skræk da flyet styrtede. Det tror jeg iøvrigt også mine naboer var.

Skuespillet er godt, der er ingen der halter på noget tidspunkt, men det er godt filmen har Nicholas Cage i hovedrollen, jeg har svært ved at tænke på en der kan gøre det ligeså godt og faktisk hæve filmen lidt til det niveau, den alligevel er på.

6 stjerner for den første time, 1 enkelt for den sidste, hovedsageligt pga. skuespillet, må vel give 4 stjerner, selvom jeg mest hælder til at give den 3.
Efter første time havde jeg bestemt jeg skulle have den på Blu-ray, men pga. den sidste time, så har den nu været set og det var så det.

Men hvad mener du?

Redigeret af Kim Jespersen - 28-September-2009 kl. 22:40
Til top
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Point: 1406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 22:43
super fed film 
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 00:14

slutningen med alt det adam og eva var der lige til at lukke op og ski... i...
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 00:19
jamen kanon film hvis man bare klippet det sidste kvarter væk, gik for meget adam og eva i den til sidst om pade siger :p
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 11:04
** Dette indlæg indeholder seriøse spoilers **

De der vil læse det kan markere teksten, de der endnu ikke har set filmen og gerne vil, bør undlade at gøre det.

Det er en film med et meget stort potentiale, men så putter de Noah's ark, E.T. og ja, Adam og Eva ind, det var meget langt fra mine forventninger til filmen.
Men der er nogen der kan lide den slags, jeg kan godt lide film der er lidt mere jordnære og ville ønske der var mere forkus på det kryptiske brev og historien kunne have været at Lucinda måske blev opfattet som tosset og spærret inde, men at hun fik ret i sine forudsigelser og flertallets opfattelse af hvad tosset i virkeligheden er, kunne være gjort lidt til skamme.
Det var faktisk det jeg håbede på da jeg satte mig til at se filmen og så var det bare E.T. der hviskede hende i øret, det var lidt skuffende.

Redigeret af Kim Jespersen - 29-September-2009 kl. 11:11
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

6 stjerner for den første time, 1 enkelt for den sidste, hovedsageligt pga. skuespillet, må vel give 4 stjerner, selvom jeg mest hælder til at give den 3.
Efter første time havde jeg bestemt jeg skulle have den på Blu-ray, men pga. den sidste time, så har den nu været set og det var så det.

Men hvad mener du?

Kunne ikke være mere enig. Er mere tilbøjelig til at give den 2. Så den hos en kammerat, og er glad for jeg ikke har betalt for den
Til top
Commander Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2007
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 11:23

jeg er den første til at give denne film, kun en stjerne !!

Konen og jeg sad også og var helt solgt, men efter en time Gab Gab

alt med de sorte sten og lig var ok med den fik en 'uhedig' drejning som konen siger

Adam og Eva / noas ark

come on det trak godt nok langt ud..

Vi har glemt alt om at denne film er til !!!!

Commander

Redigeret af Commander - 29-September-2009 kl. 11:24
Panasonic TH-42PX80E - Zaptor box - TviX 6500a HD -

pioneer vsx-ax3 - B&W DM603 -

harbosub10 - Ps3
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 12:43

** Advarsel det følgende kan indeholde mindre spoilers **

2 stjerner - tilbøjelig til at give en.

Filmen er i min bog direkte elendig, Nej Nicolas cage kan ikke bruges til at holde nogen film oppe, han er simpelthen ikke en god skuespiller.

Effekterne var gode, historien kunne også være ok. men ja paradisets træ / adam og eva, og alt det religiøse shit, fik mig også bare til at tænke damn. kan godt være filmen kan ses i starten, men overall faldt det hele bare til jorden, så vil ikke splitte den op.

forsøg på for meget, uden reel udførsel, dog ja super fedt lavet flystyrt.

Jeg havde håbet på mere, men egentlig ikke regnet med det.

den ligger lige så langt nede, som the day the earth stood still med Keanu Reeves.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 13:11

Det er vel ikke nødvendigt at advare mod spoilers længere?

Jeg er fuldstændigt enig i de fleste iagtagelser. Den første del af filmen er rigtigt god, den opbygger en fed stemning og man ved slet ikke hvad der skal ske. Det sidste kvarter giver lidt en fornemmelse af at manuskriptforfatteren havde det på sammen måde. Efter utallige ugers hovedbrud over hvordan filmen skulle slutte røg han den fedeste joint han kunne finde og så tastede han bare løs. Da manuskriptet skulle godkendes, hang der så mange hashtåger i papiret, at dem der læste det også blev helt skæve af det - og derfor bare tænkte: "Årh hvad, totalt nice slutning!!".

Jeg var dybt skuffet da jeg så filmen i biografen. Og da lyset blev tændt og folk rejste sig, kunne man tydeligt mærke at jeg (og kæresten) ikke var de eneste med den opfattelse. Jeg ville også gerne give 5 stjerner til den første del af filmen, og så uddele en ordentlig gang rocker-bank til den sidste halvdel. Jeg havde så store forventninger til den ud fra trailere og lignende og jeg blev så skuffet.

Generelt synes jeg at jeg har være utroligt uheldig med Nicholas Cage film for nyligt

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 09:58
Jonas, det er ret svært at beskrive hvad der er i vejen med filmen uden at afsløre væsentlige detaljer og jeg har ikke lyst til at ødelægge oplevelsen for de der gerne vil se filmen.

Men vi er enige, trailerne gav et godt billede af den første del af filmen og så skulle manuskriptet bare være færdigt og under pres (eller jointtåger), så glemmer forfatteren det gode udgangspunkt.

Synd for en film der havde et stort potentiale.

Det er lidt sjovt at se at vi faktisk fordeler os lidt anderledes herinde end på IMDB, måske er det Amerikanerne der kan lide den slags.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 10:08
*** SPOILER ***

Som du skriver er første time fed.
Det kunne være en rigtig god film hvis de havde fortsat lidt i det spor og holdt den lidt mere "nede på jorden" i stedet for at blande aliens ind i den, så havde den fået 5-6*.
Da flyet styrter sad jeg med gåsehud over det hele, det gør jeg endnu. Slutningen får jeg også gåsehud over, men det er ikke på den positive måde desværre.

Så 3* herfra.

Redigeret af bibihest - 01-Oktober-2009 kl. 10:08
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 13:46

Jeg forstår ikke det med "spoilers".

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

** Dette indlæg indeholder seriøse spoilers **

De der vil læse det kan markere teksten, de der endnu ikke har set filmen og gerne vil, bør undlade at gøre det.

Det hjælper da ikke, teksten forsvinder da ikke... ??? 

Nå men jeg synes filmen var ganske god. Nicolas Cage er en god skuespiller og man går som regel ikke galt i byen med film med ham. Jeg giver filmen højest karakter. Jeg synes også at slutningen var en smule underlig for en film af denne type. Filmen er jo som udgangspunkt ikke en science fiction film, men man forventer en typisk katastrofe action film, såsom - ææææh kan ikke huske hvad den hedder og troede jeg havde den, men nogen har måske lånt den - men så lad os sige, som Deep Impact. Det var måske lidt for meget at den sidste katastrofe var global, men det kunne have være ok. Men alt ialt topkarakter.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu