|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nise ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-September-2009 Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 29-September-2009 kl. 20:13 |
har overvejet et plasma samsung ps50b555. men er lige stød på ordet burn-in. nogle der kunne forklare det lidt for mig?
Redigeret af nise - 29-September-2009 kl. 20:18 |
|
![]() |
|
PPD77 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 257 |
![]() |
Det er hvis dele af billedet ligesom brænder fast på skærmen og bliver hængende, selvom du skifter kanal. F.eks. kanalikonet oppe i en af hjørnerne. Ifølge eksperterne er det dog så godt som et overstået kapitel på de nyere plasma skærme.
|
|
![]() |
|
nise ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-September-2009 Status: Offline Point: 6 |
![]() |
så hvis jeg købet det samsung skulle det ikke kunne ske
|
|
![]() |
|
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
![]() |
På den 855'er jeg havde, var retentionen væsentlig værre end på mit V10. Der skulle lidt til, før den gik væk.
|
|
![]() |
|
Stefan V ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 700 |
![]() |
Det kan i princippet ske på alle plasma tv. Det svinger dog ret meget hvor nemt diverse tv får det. Derfor er det vigtigt at man tager nogele forholdsregler.
Prøv at læse den artikel: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1167305835 |
|
Med Venlig Hilsen
Stefan |
|
![]() |
|
MiniatureZeus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
![]() |
Hvis du vil se effekten af Burn-in, så tag ind i Københavns lufthavn.. Selvom
de har skiftet de gamle CRT skærme ud med nye fladskærme for 8 måneder, så har en del af dem allerede fået Burn-in, da skærmene står tændt 24-7, og mange af dem med det samme billede og tekst. |
|
![]() |
|
baekgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
![]() |
oplever du retention på dit v10? Jeg har nemlig intet oplevet, selv efter mange timers bilspil, og andet gaming eller tv kiggerri |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Jeg er på mit 3 plasma-tv, og jeg har ALDRIG oplevet burn-in. Jeg ser tv/film men spiller aldrig spil på mit tv. Til gengæld faldt jeg en dag i søvn med teksttv på UDEN at dette betød at jeg fik burn-in. Jeg har hørt en masse, læst en masse, men som sagt aldrig oplevet det selv. Mit første plasma-tv er idag 7-8 år gammelt og kører fint uden nogle problemer |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |