recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp en PS3 nybegynder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp en PS3 nybegynder

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp en PS3 nybegynder
    Sendt: 30-September-2009 kl. 19:04
Hej recordere.dk

Som emnet antyder, så har jeg anskaffet mig en PS3 Slim, men har endnu ikke fået de spil hjem jeg også bestilte. Så jeg tænkte jeg ville klare opsætningen, og her støder jeg så på et par uventede problemer.

1. Der medfølger ingen manual på dansk.

2. Hvad skal navnet være på den Proxy Server som PS3 finder når jeg smider netkablet om bagi? (jeg har TDC HomeTrio og bruger det netkabel jeg ellers bruger til TDC TV) Altså hvor finder jeg navnet? Og hvad skal portnummeret være?

Der kommer nok flere spørgsmål, men det er lige her jeg er strandet p.t.

Håber I bærer over med mig hvis det/de spørgsmål er stillet tusinde gange før, og så bare knalder mig én oveni hovedet med et grydelåg og henvisning til den/de tråde hvor jeg kan finde svar.

På forhånd tak.
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
lalf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Januar-2009
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 20:21
1. manual:
http://manuals.playstation.net/document/dk/ps3/current/index .html

2. har du intet trådløst netværk i huset? Ellers ville det være at foretrække - ellers misforstår jeg dig?

/lalf
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 20:42
Tak for link.

Men nej, jeg har ikke trådløst netværk. Bare et netværkskabel nede bag fjernsynet, som jeg så hiver ud af TDC-boksen og smider op bagi PS3 Slim.

Den kan fint finde IP-adresse osv., men kan ikke etablere internetforbindelse. Har forsøgt hotline hos TDC, men de kunne ikke hjælpe, da min internetforbindelse som sagt virker fint. For både tv, telefon og internet kører uden problemer, både før og efter jeg har hevet stikket ud af TDC-boksen.

Men der må være et eller andet specifikt ved den netforbindelse jeg har nede i stuen, da den jo kommer her fra computeren hvor der sidder tre forskellige bokse med kabler på kryds og tværs for at lave både internet, tv og telefoni.

Så nørdet er jeg bare ikke, og jeg aner ikke hvad min proxy server skal hedde.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 21:05
Det netværkskabel der går ind i din trio trio tror jeg ikke du kan bruge til internet.

Så hvis du ønsker dette skal du nok også flytte stikket inde i TDC routeren.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 21:27
Ja du skal have en switch på og "dele" det stik som du også bruger til internet. Dit TV stik er til .. ja TV

Det er fint du bruger kabel - trådløs virker selvfølgelig også, men det er IMHO til hvor kabel er umuligt.

Din proxy skal ikke hedde noget.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 14:13
Jeg prøvede med netstikket her ved computer, og der var selvfølgelig ingen problemer og kunne med det samme sætte min PSN-konto op og hente demoer. 

Så kommer et tillægsspørgsmål:

Jeg vil nu gerne have en router hvor internettet til computer stadig er med kabel, men så også har en trådløs sender, så min PS3 kan fange signalet nede i stuen, for jeg gider ikke kravle rundt i skunk osv. for at bore huller og trække kabel.

Nogen der kan vise mig nogle eksempler på hvad det er jeg skal anskaffe mig på edbpriser.dk? Den router skal jo helst være kompatibel med en PS3 Slim.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 15:54
Jeg havde nuppet sådan en her baseret på "gammel" teknologi (ingen N understøttelse)

Netgear WGR614
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=636689

Jeg har den tråede udgave og flere af mine venner har den med trådløs og jeg må godt nok indrømme den imponerer mig - billig og super stabil.

Der er også indbygget switch hvis du kommer på bedre tanker mht. kabel
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 16:26

Køb en billig 5 ports switch, og sæt internetkablet fra din pc der i, og træk et nyt fra switchen til din pc, og et til din ps3. Du får kun bøvl med trådløst fra en anden etage/rum.

Redigeret af justrace - 01-Oktober-2009 kl. 16:29
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 21:17

Vil klart anbefale at du bruger en kablet forbindelse, hvis du har tænkt dig at spille online. Også ved streaming af video fra PC er Kablet langt bedre.

Trådløs, er og bliver en løsning for folk der bare vil surfe lidt på nette i ny og nææ og ikke kræver det helt store af derres forbindelse.

Jeg vil heller ikke anbefale den Netgear router ( undskyld Martin) Har selvt haft den og det var det arveste lort, kunne ikke få den til at køre nat 2, eller virke ordentligt med streaming fra PC.

Hvis du vil ofre lidt mere, og få en kvalitetst router du kan have glæde af i mange år vil jeg anbefale D-Link DIR 655.

Det er en super router, nem at sætte op, mange muligheder og superstabil.

http://www.edbpriser.dk/product/details.aspx?pid=315923

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 21:25
Helt iorden Klondyke - men de to bekendtskaber jeg har der bruger den som trådlås har absolut ingen problemer i forbindelse med PS3 og online.

Min egen (versionen uden trådløs) har heller ingen problemer i den henseende. Den fremstår for mig som en super god og billig router og hamrende stabil.

Specielt den D-link du snakker om har fået så mixed anbefalinger online at jeg ikke turde... men "your mileage may vary" som de siger Jeg har læst mere snot end godt om den dog ingen personlige erfaringer.

Og ja... kablet forbindelse over trådløs - trådløs på PS3 er IMHO for dem hvor det er fysisk umuligt (ikke bare dovenskab) at trække et kabel.
Til top
lalf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Januar-2009
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 13:10
Har aldrig haft problemer med brug af min PS3 over min trådløse forbindelse (Linksys WRT54g med Tomato firmware v1.25). Hverken mht. udfald eller hastighed - men det er så også begrænset, hvad jeg streamer af HD indhold vha. PS3 media server...

Har nogen af jer forresten prøvet at slutte ps3'en til et 802.11n access point vha kabel?
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=854097

/lalf

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Helt iorden Klondyke - men de to bekendtskaber jeg har der bruger den som trådlås har absolut ingen problemer i forbindelse med PS3 og online.

Min egen (versionen uden trådløs) har heller ingen problemer i den henseende. Den fremstår for mig som en super god og billig router og hamrende stabil.

Specielt den D-link du snakker om har fået så mixed anbefalinger online at jeg ikke turde... men "your mileage may vary" som de siger Jeg har læst mere snot end godt om den dog ingen personlige erfaringer.

Og ja... kablet forbindelse over trådløs - trådløs på PS3 er IMHO for dem hvor det er fysisk umuligt (ikke bare dovenskab) at trække et kabel.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 14:43

Trådløs, er og bliver en løsning for folk der bare vil surfe lidt på nette i ny og nææ og ikke kræver det helt store af derres forbindelse.

Du maa snart vaenne dig af med den staedige opfattelse af traadloest. Det er altsaa ikke helt saa slemt, som du fremstiller det. Det gaelder som altid om at have udstyret i orden.

Jeg har spillet traadloest siden PS3 kom ud, og foerst efter naesten 2 aar,begyndte jeg at faa problemer, og de begraensede sig til 5% af tiden. Som regel skyldtes de ogsaa noget andet end udfald paa det traadloese net (saasom for lidt baandbredde til streaming, skype og spil samtidigt).

Jeg har nu skiftet til kablet og synes faktisk at log in til PSN tager laengere tid end foer? Kablet er 10m Cat6 kabel. Jeg synes jeg kan maerke saa meget forskel, at jeg har taenkt mig at tage tid paa det.

ON TOPIC: Jeg har tilsluttet PS3 Slim for en veninde, og er ret sikker paa at der var dansk manual med. Det eneste sprog vi ikke fandt var faktisk engelsk (som hun skulle bruge). Proev at kigge igen.

BORING!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu