recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler lyd på mit Pioneer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMangler lyd på mit Pioneer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Emne: Mangler lyd på mit Pioneer
    Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 22:54
Jeg har et Pioneer 42" PDP-428XD. Jeg har via en Mini Displayport-til-HDMI-adapter tilsluttet min Macbook til TV'et.

Jeg får fint billede igennem, men jeg får jo ingen lyd fordi det er en displayport. Derfor har jeg tilsluttet lyden gennem et 3,5 jack-stik, fra Macbook tik TV. Når jeg er i HDMI-tilstand kan mit Pioneer dog ikke spille lyden. Men når jeg skifter over i PC-tilstand, så kommer lyden dog fint igennem, men så er der helt sort skærm.

Derfor er mit spørgsmål, hvordan jeg får billedet fra HDMI-indgangen og lyden fra jack-stik-indgangen til at spille samtidig på min Pioneer?

På forhånd, mange tak :)

Redigeret af kalk23 - 01-Oktober-2009 kl. 22:57
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 23:00

Da der ikke er en Analog In i forbindelse med HDMI, så kan man ikke, så lyden skal du få andet sted fra, feks fra Reciveren eller Højttalerne til PCen. Alternativt brug andet input på TVet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 16:41
Hvilket andet input? Jeg er meget blank på det her område. Man kan hente manualen til mit fjernsyn her: http://www.nodevice.com/user_manual/pioneer/plasma_tv1/pdp-4 28xd/download.html

Jeg har ikke nogle Reciever kun et fjernsyn, og så et B&O-anlæg, men der kan jeg ikke få lyden over på (ved i hvert fald ikke hvordan jeg skulle gøre det)

Som sagt er det en macbook, så lyden fra PC'en er meget utilstrækkeligt.

Redigeret af kalk23 - 02-Oktober-2009 kl. 16:42
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 16:49

Du skriver når der skiftes til PC tilstand, så må det være VGA In, så kan du bruge den i stedet.

Du skriver, at du ikke har en Reciver, men samtidig at du har et B&O anlæg, så har du jo en Reciver, og der er der AUX In som der kan tilsluttes til med et Lydkortkabel, og måske med en adapter, da det jo er B&O, som ikke har RCA Inputs. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 18:25

Jeg ved ikke om man 100% kan overføre indstillingerne fra en 9G Pioneer - men prøv noget i stil med dette:

Hvis du bruger Input1 til HDMI1, skal du køre lyden ind i SCART1.

Indstillinger skal i givet være noget i stil med:

Tryk: HOME MENU

Vælg: SETUP/OPTION/HDMI INPUT

Sæt:

SETTING = ENABLE

SIGNAL TYPE = VIDEO (formodentligt)

VIDEO = AUTO

AUDIO = ANALOGUE

Redigeret af bantam - 02-Oktober-2009 kl. 18:27
/lars
Til top
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg ved ikke om man 100% kan overføre indstillingerne fra en 9G Pioneer - men prøv noget i stil med dette:

Hvis du bruger Input1 til HDMI1, skal du køre lyden ind i SCART1.

Indstillinger skal i givet være noget i stil med:

Tryk: HOME MENU

Vælg: SETUP/OPTION/HDMI INPUT

Sæt:

SETTING = ENABLE

SIGNAL TYPE = VIDEO (formodentligt)

VIDEO = AUTO

AUDIO = ANALOGUE

Det lyder spændende. Hvordan får jeg lyden over i et SCART stik? Jeg har jo kun et jack-stik til at overføre lyd.
Til top
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du skriver når der skiftes til PC tilstand, så må det være VGA In, så kan du bruge den i stedet.

Du skriver, at du ikke har en Reciver, men samtidig at du har et B&O anlæg, så har du jo en Reciver, og der er der AUX In som der kan tilsluttes til med et Lydkortkabel, og måske med en adapter, da det jo er B&O, som ikke har RCA Inputs. 

Okay,var ikke lige klar over betegnelsen for en Reciever. Hvordan helt konkret, skal jeg forbinde min bærbar computer med anlægget?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 22:51

Via et Lydkortkabel, og sansynligvis en DIN adapter, således at RCA stik kan tilsluttes til B&O´s DIN inputs. Jeg tvivler på, at der er nogen RCA tilslutninger på B&O.

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 00:58

Oprindeligt skrevet af kalk23 kalk23 skrev:

Det lyder spændende. Hvordan får jeg lyden over i et SCART stik? Jeg har jo kun et jack-stik til at overføre lyd.

Du kan bruge en alm. SCART-adapter med audio-indgange (fåsi f.eks. Bilak og alle radio/TV-forretninger). Derudover skal du bruge en jack-til-phono/RCA-adapter/ledning. Man kan formodenltligt finde begge dele hos f.eks. AC-Connection.

Men allerførst ville jeg nærlæse burgervejledningen til TV'et for at se, om den vejledning jeg gav dig er anvendelig på dit 8G Pioneer-TV.

/lars
Til top
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Oprindeligt skrevet af kalk23 kalk23 skrev:

Du kan bruge en alm. SCART-adapter med audio-indgange (fåsi f.eks. Bilak og alle radio/TV-forretninger). Derudover skal du bruge en jack-til-phono/RCA-adapter/ledning. Man kan formodenltligt finde begge dele hos f.eks. AC-Connection.

Men allerførst ville jeg nærlæse burgervejledningen til TV'et for at se, om den vejledning jeg gav dig er anvendelig på dit 8G Pioneer-TV.

Okay. Tak for hjælpen, men lyder lige en tand for indviklet. Jeg tror bare jeg satser på at få min display-udgang fra min mac til et vga-stik, så jeg kan bruge det på tv'et i PC-mode.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu