|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
kalk23 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
![]() Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 22:54 |
|
Jeg har et Pioneer 42" PDP-428XD. Jeg har via en Mini Displayport-til-HDMI-adapter tilsluttet min Macbook til TV'et.
Jeg får fint billede igennem, men jeg får jo ingen lyd fordi det er en displayport. Derfor har jeg tilsluttet lyden gennem et 3,5 jack-stik, fra Macbook tik TV. Når jeg er i HDMI-tilstand kan mit Pioneer dog ikke spille lyden. Men når jeg skifter over i PC-tilstand, så kommer lyden dog fint igennem, men så er der helt sort skærm. Derfor er mit spørgsmål, hvordan jeg får billedet fra HDMI-indgangen og lyden fra jack-stik-indgangen til at spille samtidig på min Pioneer? På forhånd, mange tak :) Redigeret af kalk23 - 01-Oktober-2009 kl. 22:57 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Da der ikke er en Analog In i forbindelse med HDMI, så kan man ikke, så lyden skal du få andet sted fra, feks fra Reciveren eller Højttalerne til PCen. Alternativt brug andet input på TVet. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
kalk23 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
![]() |
|
Hvilket andet input? Jeg er meget blank på det her område. Man kan hente manualen til mit fjernsyn her: http://www.nodevice.com/user_manual/pioneer/plasma_tv1/pdp-4 28xd/download.html
Jeg har ikke nogle Reciever kun et fjernsyn, og så et B&O-anlæg, men der kan jeg ikke få lyden over på (ved i hvert fald ikke hvordan jeg skulle gøre det) Som sagt er det en macbook, så lyden fra PC'en er meget utilstrækkeligt. Redigeret af kalk23 - 02-Oktober-2009 kl. 16:42 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Du skriver når der skiftes til PC tilstand, så må det være VGA In, så kan du bruge den i stedet. Du skriver, at du ikke har en Reciver, men samtidig at du har et B&O anlæg, så har du jo en Reciver, og der er der AUX In som der kan tilsluttes til med et Lydkortkabel, og måske med en adapter, da det jo er B&O, som ikke har RCA Inputs. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
Jeg ved ikke om man 100% kan overføre indstillingerne fra en 9G Pioneer - men prøv noget i stil med dette: Hvis du bruger Input1 til HDMI1, skal du køre lyden ind i SCART1. Indstillinger skal i givet være noget i stil med: Tryk: HOME MENU Vælg: SETUP/OPTION/HDMI INPUT Sæt: SETTING = ENABLE SIGNAL TYPE = VIDEO (formodentligt) VIDEO = AUTO AUDIO = ANALOGUE
Redigeret af bantam - 02-Oktober-2009 kl. 18:27 |
||
/lars
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det lyder spændende. Hvordan får jeg lyden over i et SCART stik? Jeg har jo kun et jack-stik til at overføre lyd. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay,var ikke lige klar over betegnelsen for en Reciever. Hvordan helt konkret, skal jeg forbinde min bærbar computer med anlægget? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Via et Lydkortkabel, og sansynligvis en DIN adapter, således at RCA stik kan tilsluttes til B&O´s DIN inputs. Jeg tvivler på, at der er nogen RCA tilslutninger på B&O. |
||
|
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
Du kan bruge en alm. SCART-adapter med audio-indgange (fåsi f.eks. Bilak og alle radio/TV-forretninger). Derudover skal du bruge en jack-til-phono/RCA-adapter/ledning. Man kan formodenltligt finde begge dele hos f.eks. AC-Connection. Men allerførst ville jeg nærlæse burgervejledningen til TV'et for at se, om den vejledning jeg gav dig er anvendelig på dit 8G Pioneer-TV. |
||
/lars
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay. Tak for hjælpen, men lyder lige en tand for indviklet. Jeg tror bare jeg satser på at få min display-udgang fra min mac til et vga-stik, så jeg kan bruge det på tv'et i PC-mode. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |