Jeg er med til at sælge begge typer. Og jeg har selv haft et g10, det var jeg rigtigt glad for, virkelig glad.
Men, jeg syntes faktisk philips 8000 serie gør det fint, det vil helt sikkert dække langt de flestes behov. Grunden til at jeg idag har et plasma, er lidt svær at forklare, men jeg prøver alligevel.
Den teknologi der benyttes af lcd/led, får på en eller anden måde, billedet til at se kunstigt ud. Det er som om der er lagt et lag voks ud over skærmen. Som dermed ikke får samme dybde og "ægte" udtryk, som en plasma skærm. Som min kæreste udtrykte det, da vi skiftede vores g10 ud med en samsung led: Det er som om, at det hele bare er en tegnefilm. Vi har nu en pana v10, som vi er vildt glade for.
Da jeg købte min første fladskærm (g10), havde jeg hørt at plasma bare er bedre. Jeg forstod det ikke helt, og jeg kunne slet ikke se det. Faktisk købte jeg bare g10 fordi specs var gode, og den havde fået gode anmeldelser. Men efter jeg havde haft en led skærm i stuen, kunne jeg se det med det samme. Idag ville jeg aldrig vælge en lcd. Men det er smag og behag, jeg kan derfor godt forstå at folk køber dem. Men det passer ikke til det jeg forlanger af en skærm.
Det jeg vil frem til er: Du er nød til at skulle opleve nogle skærme, som ikke bare står i en butik. For det er noget andet når de hænger i stuen.