|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 11:48 |
|
Hejsa Jeg har lige købt et 32" LED fra deres 7 serie. Lyden er afskyeligt dårlig. Ingen antydning af bas overhovedet. Kan det virkelig passe ? Nok har man hørt rygter om at Samsung måske ikke har den bedste lyd, men det her er fuldstændig ubrugeligt.
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9441 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
|
Et eller andet sted giver det vel sig selv at der er grænser for hvor gode højttalere der kan blive plads til i et TV , når den primære (jeg havde nær sagt eneste) prioritet er at gøre skærmen så flad som overhovedet muligt..? Jo fladere tv, jo ringere lyd - helt enkelt.
|
||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|
Jamen..... suk ! Tak for svaret - ikke det mest opløftende.... ;-) |
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, det er klart - hvor skulle bassen komme fra, men underligt at man så ikke bliver præsenteret for en løsning til lyden - jeg vil da gerne købe noget ekstra til den del, men det var da rarest at vide på forhånd :-) |
||
|
||
![]() |
||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
|
Næh, desværre - men det er desværre den vej det går når design går forud for den grundlæggende funktionalitet. Der er ganske få undtagelser som Loewe og B&O - men så er prisen som bekendt også en anden. Mit LG plasma har efter min mening væsentligt bedre lyd end gennemsnittet for nyere fladskærme, men det er stadig ikke rigtig godt sammenlignet med selv et billigt mikroanlæg fra Bilka til 399 - og skal jeg se ret meget andet end TV avisen og Hammerslag, så går lyden over anlægget... |
||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er bestemt ikke "surround heaven" sammenlignet med et egentlig dedikeret hjemmebioanlæg, men det er et stort skridt op sammenlignet med TV'ets egne højttalere. Samsung laver selv nogen, og ellers har Yamaha, Philips og altså Sony et par fornuftige bud - de starter i nabolaget af 2000 kr, min kostede lige godt 4k... Se lidt muligheder her: http://cinemagic.dk/shop/search-1.html?keyword=soundbar Redigeret af RogueAgent - 05-Oktober-2009 kl. 12:12 |
||
LG 50PS8000
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej igen Ja, det er netop fordi jeg ikke har mit anlæg stående i det rum - ellers havde jeg også bare kørt lyden udover det. Der er vel også forskellige former for minianlæg der kan bruges i stedet. De skal bare kunne tage optisk input via toslink. |
||
|
||
![]() |
||
THMhome ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Maj-2008 Sted: Silkeborg, DK Status: Offline Point: 541 |
![]() |
|
På Panasonic G10 er der en indstilling om TVet er placeret over eller under 30 cm fra væggen. Da mit hænger op af væggen skal det stå til under 30 cm. Men hvis jeg stiller det til over 30 cm har det også elendig lyd. Prøv og se om der evt. er en tilsvarende indstilling der måske kan gøre det lidt bedre. Men som de andre skriver, man skal ikke forvente vild god lyd fra et tyndt TV. Da der jo ikke er plads til højtalere med en ordentlig dynamik. |
||
M.V.H.
THMhome Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har slet ikke hængt tv'et op endnu. En tilsvarende lydindstilling har jeg dog heller ikke fundet. Men det handler jo også bare om at jeg gerne vil have en nogenlunde lyd. Den her lyd svarer til den dåselyd man har set(øhh hørt) i diverse DAB radioer fra f.eks zonosound. |
||
|
||
![]() |
||
THMhome ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Maj-2008 Sted: Silkeborg, DK Status: Offline Point: 541 |
![]() |
|
Netop. På G10 er lyden også meget forkert hvis indstillingen er forkert. Men hvis det ikke har denne indstilling kan dette jo ikke hjælpe. Det kan være at den bliver bedre når det kommer op på væggen. Da refektionerne jo er væsentligt anderledes om TVet er tæt på eller langt fra en væg. |
||
M.V.H.
THMhome Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg var lige en tur i elgiganten og lytte til et led tv - det er helt klart mit tv den er gal med :-( Den lyd det tv havde, kan jeg sagtens leve med
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |