recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ændre kanalnumre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketÆndre kanalnumre

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Emne: Ændre kanalnumre
    Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 17:26
Hvordan kan det være at man ikke kan ændre kanalnumre på digitale kanaler? På det analoge net har man altid kunne lægge Dr1 på knap nummer 1, tv2 på knap nummer 2 osv. Jeg er klar over at man kan lave favoritlister, og at man på visse fjernsyn også kan flytte rundt på kanalerne, men det kniber med numrene. Som tv-montør er det ret svært at forklare hr og fru jensen at de ikke længere kan trykke på 3 for at se tv3.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 18:18

Man kan godt ændre kanalnumre på digitale kanaler på nogen (de fleste?) fjernsyn f.eks. på Sonys modeller.

Fra hvad jeg har læst her på forummet, kan man dog på mange Samsung modeller ikke gøre det, hvilket jeg personligt anser for at være en total show-stopper, og jeg ville aldrig selv acceptere den mangel eller anbefale et fjernsyn med den mangel til andre.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 18:59

Når man kan oprette en favoritliste, så kan man ligge kanalerne i den liste i den ønskede rækkefølge, det er da muligt på flertallet af STBer og TVer. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 19:49

Ja, man kan ligge kanalerne i den rigtige rækkefølge (pånær Samsung), men kanalerne vil stadig have de - fra udbyderens side - valgte numre. For yousee's vedkommende vil det eksempelvis sige at DR1 ligger på knap nummer 1, tv2 ligger på knap nummer 7 3+ ligger på knap 18 og kanal 5 ligger på knap 21. Hvis man er 80 år og har vendet sig til at kanalerne ligger på de sædvanlige knapper på fjernbetjeningen, er det ualmindeligt svært at forklare at sådan er det altså ikke mere. Men hvad er forklaringen på problematiken?

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Når man kan oprette en favoritliste, så kan man ligge kanalerne i den liste i den ønskede rækkefølge, det er da muligt på flertallet af STBer og TVer. 

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 20:04

På You See boxen kan jeg ligge dem nøjagtigt hvor jeg vil, og have f.eks TV2 hvor den altid har ligget på 4. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 20:14

For størstedelen af folk, der kommer til at købe tv i fremtiden, vil de få signalet direkte igennem tv'et, og så har vi problemet. Er godt klar over at man kan ligge dem i rækkefølge på boksen, men det er de færeste af mine kunder, der får signalet gennem den.

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

På You See boxen kan jeg ligge dem nøjagtigt hvor jeg vil, og have f.eks TV2 hvor den altid har ligget på 4. 

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 20:18

Det er Samsung DK der har fået lavet noget l..t i deres firmware. Min søn har lige haft købt en Samsung TV for at se digital TV på Yousee og det har 2 problemer: 1. Man kan ikke sorterer digital kanalerne 2. Der er ikke undertekster på TV2.

Jeg legede sp lidt med TV'et i week enden. Hvis man går ind i service menuen og stiller TV'et om til en EU model istedet for en nordic model, svarende til at man har købt en paralel importeret model, jamen så kan man godt ændre kanalpladserne og der er undertekster på TV2.

Jeg vil anbefale folk at sende TV'et retur og få noget andet. Det er det eneste de har respekt for.

Sony f.eks er der ingen problemer med at ændre rækkefølgen.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 20:21

Det vil jeg foretrække, der er større flexibilitet og optagelse.

Til top
cos68 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2007
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det er Samsung DK der har fået lavet noget l..t i deres firmware. Min søn har lige haft købt en Samsung TV for at se digital TV på Yousee og det har 2 problemer: 1. Man kan ikke sorterer digital kanalerne 2. Der er ikke undertekster på TV2.

Jeg legede sp lidt med TV'et i week enden. Hvis man går ind i service menuen og stiller TV'et om til en EU model istedet for en nordic model, svarende til at man har købt en paralel importeret model, jamen så kan man godt ændre kanalpladserne og der er undertekster på TV2.

Jeg vil anbefale folk at sende TV'et retur og få noget andet. Det er det eneste de har respekt for.

Jeg har samme problem og samme model (LE32B355). Var der ikke noget med, at du havde TV'et inde til en firmware opdatering. Rettede det ikke op på problemerne?

Jeg har forsøgt at sætte mit TV om til en EU model i service menuen, men jeg kan stadig ikke sortere kanaler. Hvordan gør du helt nøjagtig det? Er det en generel løsning at sætte TV'et om til en EU model eller giver det andre problemer?

Redigeret af cos68 - 06-Oktober-2009 kl. 14:22
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af cos68 cos68 skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har samme problem og samme model (LE32B355). Var der ikke noget med, at du havde TV'et inde til en firmware opdatering. Rettede det ikke op på problemerne?

Jeg har forsøgt at sætte mit TV om til en EU model i service menuen, men jeg kan stadig ikke sortere kanaler. Hvordan gør du helt nøjagtig det? Er det en generel løsning at sætte TV'et om til en EU model eller giver det andre problemer?

Jo, ´min søns TV var til firmware opgraddering, men lige pludselig fik vi en SMS fra Elgiganten om at vi fik byttet TV'et. Så min søn fik et nyt TV (Le32B455 istedet for Le32B355) og her var der samme problem, men vi kunne få undertekster og bytte om på kanalerne ved at sætte det til EU model i service menuen. Men vi gider ikke det l.rt. Så vi har fået vores penge retur og købt et Sony, så nu har vi ingen problemer.  Især nu når de nye kanaler kommer DR så vil de jo nok ligge helt til sidst på Samsung ??

Jeg har diskuteret med Samsung for over 1 år siden om at sorterer kanaler og der var ikek noget at gøre. Jeg tror ikke at de reagerer før de mister kunder på det.

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 16:21

Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

For størstedelen af folk, der kommer til at købe tv i fremtiden, vil de få signalet direkte igennem tv'et, og så har vi problemet. Er godt klar over at man kan ligge dem i rækkefølge på boksen, men det er de færeste af mine kunder, der får signalet gennem den

De skal bare købe et Sony fjernsyn :-)

Ingen problemer med at sortere som man ønsker og den plads en kanal får, er naturligvis også den, man bruger ved direkte valg på fjernbetjeningen - altså fuldstændig som i gamle dage.

Der er givetvis andre mærker end Sony, hvor det også virker som det skal.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu