recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana x10y Ekstern lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPana x10y Ekstern lyd

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mkpenus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juni-2007
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Pana x10y Ekstern lyd
    Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 19:39

Så fig jeg et imponerende 42" monster ind af døren.

Tvet virker på alle måder glimrende men det ser ud som om at det har samme "skavank" som mit gamle.

Vi anvender høretelefons stikket med et 2.1 lydsystem sat til - på mit gamle og desværre åbent bart også på dette nye skulle man ind i menuerne for at skrue op og ned for lyden - i stedet for at bruge Volume på fjernbetjeningen.

Er der nogen vej rundt om dette eller må jeg bare leve med at skulle navigere menuerne til evig tid?

Tak.

Keller

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 19:43

Headst Out volume kan kun tilgås fra Menu. Alternativt tilsluttes til RCA Out, og man bruger et aktivt sæt med Remote, eller tilslutter til sin Reciver. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mkpenus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 20:05
Undskyld men hvad og hvor er RCA out?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 20:12

Bagpå, som det også fremgår af manualens afsnit for tilslutnings muligheder.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 20:46
sagt på dansk kig efter de analoge audio stik (de er hh. rød/hvid) på bagsiden af tvet
Mvh

René
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 23:02
men uanset er de heller ikke justerbare i styrke....

Det er også en af de få ting jeg har fundet totalat TÅBELIGT på min skærm.... man vil lige smutte et par hørebøffer på og så skal man ind og skrue ned for højttalere og derefter stille på volume seperart.... hmmmmm........ ikke lige den smarteste funktion gad vide hvad de har tænkt på ved at lave seperart lydstyrke regulering på høretelefonudgangen...
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
thsv Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-August-2009
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 12:16

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

sagt på dansk kig efter de analoge audio stik (de er hh. rød/hvid) på bagsiden af tvet

Phonostik kalder mange de RCA-stik, som der i gamle dage blev overført lyd mellem enhederne i hifi-udstyr med.

Faktisk var 2 sæt kabler jo nødvendige hen til båndoptageren, sikken nogle støvfælder. 

Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 14:44

SONY har variabel rca udgang således at du bruger tv fjernbetjeningen til at regule anlægets volume op og ned.

For mig er denne mulighed et must da min forstærker ikke er fjernbetjent og desuden står i det tilstødende værelse.

carsten

Til top
mkpenus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 01:09

Tak for svarene.

Så konklusionen er at det ikke er muligt for mig at styre volumen direkte med fjernbetjenings almindelige volume kontrol?

Jeg skal så have en forstærker som mellemled men en ektra fjernbetjening?

Det er da bøvlet -.-

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 10:28

Det er den måde langt flertallet gør det på, at tilslutte det til Surround/Stereo systemet.

Til top
Thomas M.M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-December-2007
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 18:57

Jeg har et TV magen til, men har benyttet mig af den optiske udgang, og bruger så den optiske indgang på mit surround anlæg, men det dutter ikke?

Altså der kommer ikke lyd ud af TVet til anlægget. Kigger jeg i enden af kablet, er det godt nok "rødt", så den sender noget ud, men der sker ikke noget?

Undskyld, HI-JACK af tråd!

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Thomas M.M Thomas M.M skrev:

Jeg har et TV magen til, men har benyttet mig af den optiske udgang, og bruger så den optiske indgang på mit surround anlæg, men det dutter ikke?

Altså der kommer ikke lyd ud af TVet til anlægget. Kigger jeg i enden af kablet, er det godt nok "rødt", så den sender noget ud, men der sker ikke noget?

Undskyld, HI-JACK af tråd!

Jeg bruger også den optiske udgang.. indtil videre fungere det fint nok, fra alle kilder...

Men har endnu ingen blueray osv, så ved ikke om den kan sende HD audio osv videre..

Men er du sikker på du evt har aktiveret indgangen i din forstærker?
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu