Når jeg overfører en større fil via cuteFTP, når hastigheden op på ca. 150 mbs.
Er det en giganets forbindelse ?? eller burde den ikke være på 1000 mbs ???
Ja, det er helt normalt. Ingen kæde er stærkere end dens svageste led, og i dit tilfælde er flaskehalsen formentlig CPUen på NAS'en som gør at FTP ikke kan køre hurtigere.
Redigeret af JesperLund - 06-Oktober-2009 kl. 03:08
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Som JesperLund skriver så er det din Synology der er problemet. Det vil du også opleve hvis du skal have overført store mængder data via Windows Explore i stedet for FTP.
Alene af den grund solgte jeg også min Synology CS-407(den hurtige) da den ikke kunne levere nok power over netværket.
Jeg har så i stedet investeret i 12x 1.5 Samsung diske, enAdaptec RAID 31205 samt en diverse andre dele til en server.
Har smidt diskene i RAID6(giver 15 Tb brugbar plads), Krypteret hele lortet med TrueCrypt AES 128-bit.
Dét fungere. Jeg har fuld Gbit hastighed hele tiden. 110-112 Mb/sec i hele huset (kablet self.)
Denne løsning er self. en smule "pebberet" men det fungere!
det er ikke nødvendigvis kun nas'en der er problemet, men det er så afgjort en af problemstillingerne. :) men det er ligeså meget muligheden for understøttelse af jumboframes i switchen og lidt omkring buffer på netkortene
noget andet er stroyer - hvoffor i al v. v. vælger man at kryptere 15tb data? seriøst? med mindre man har data der har indflydelse på den nationale sikkerhed så er det da fuldkommen overkill?? (det skal jeg jo så ikke kunne afvise! :-))
noget andet er stroyer - hvoffor i al v. v. vælger man at kryptere 15tb data? seriøst? med mindre man har data der har indflydelse på den nationale sikkerhed så er det da fuldkommen overkill?? (det skal jeg jo så ikke kunne afvise! :-))
Vi har alle noget at skjule...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum