Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sschmidt
Super bruger
Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
|
Emne: Ingen undertekster på TV2 (DVB-C, Yousee) Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 15:17 |
Hejsa.
I aftes (søndag d. 4/10-09) var der ikke undertekster på den digitale version af TV2 da der blev sendt "Jeg, mig og Irene". Det var kl. 21:00-22:50. Der var undertekster på den analoge TV2. Jeg har fuldpakken hos Yousee.
Jeg har læst om rigtigt mange problemer med undertekster på TV2, så jeg er desværre ikke så overrasket, men er der nogen der kan kaste lidt lys over hvad det skyldes? Hvorfor lige TV2?
Jeg bruger en Vantage HD8000C HDTV-receiver (2 stk. DVB-C tunere) da jeg ikke har DVB-C i mit TV. Er det min boks, eller Yousee, der har et problem?
Mvh Steen
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4114
|
Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 16:15 |
Jeg havde undertekster på mit Sony. Hvis jeg satte min søns Samsung op som EU model var der også undertekster, men satte jeg hans Samsung op som nordisk model var der ikke undertekster. Samsung påstår jo at det er Yousee/TV2 der ikke overholder, men så er det bare funny at det virker på Sony.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Sschmidt
Super bruger
Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 14:34 |
PerW skrev:
Jeg havde undertekster på mit Sony. Hvis jeg satte min søns Samsung op som EU model var der også undertekster, men satte jeg hans Samsung op som nordisk model var der ikke undertekster. Samsung påstår jo at det er Yousee/TV2 der ikke overholder, men så er det bare funny at det virker på Sony. |
Jeg har lige talt med Yousee kundeservice, som selvfølgelig ikke vil hjælpe, da jeg ikke bruger deres boks. Så Yousee digital-TV er ikke supporteret medmindre man bruger deres grej - det kan jeg til en vis grad godt forstå, men at der ikke er mere teknisk hjælp i deres online FAQ eksempelvis, er lidt for dårligt.
Yousee påstod så til gengæld der ikke længere er undertekstproblemer med deres bokse overhovedet. Det er blevet rettet, og de får ikke længere supportspørgsmål omkring det . Det skyldtes angiveligt at TV2 sender undertekster i DVB-T format, og man kan jo så forestille sig at diverse DVB-C tunere har forskellig succes med at dekode disse undertekster?
MVH Steen
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4114
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 15:27 |
Hvem siger at at det er Yousee der laver noget forkert? Ja Samsung siger det da deres TV ikke virker. Men Samsung siger også at man ikke kan sorterer kanaler på de digitale kanaler. Igen kun et Samsung problem og til dels kun på TV der er sat op til Nordik/Danmark. Sony, Panasonic, Philips har ikke problemer med undertekster på TV2, yousee, digital. Så ring du heller til Samsung og få dem til at løse problemet.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Sschmidt
Super bruger
Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 15:47 |
PerW skrev:
Hvem siger at at det er Yousee der laver noget forkert? Ja Samsung siger det da deres TV ikke virker. Men Samsung siger også at man ikke kan sorterer kanaler på de digitale kanaler. Igen kun et Samsung problem og til dels kun på TV der er sat op til Nordik/Danmark. Sony, Panasonic, Philips har ikke problemer med undertekster på TV2, yousee, digital. Så ring du heller til Samsung og få dem til at løse problemet. |
Hvorfor skulle jeg dog ringe til Samsung? Jeg ejer ikke et Samsung produkt. Jeg har en DVB-C tuner fra Vantage og et TV fra Pioneer.
Hvis Yousee udsender undertekster i DVB-T format på DVB-C nettet, så vil jeg da mene det er forkert? Yousee skriver på deres hjemmeside:
"Det vil sige, at har du Grund-, Mellem- eller Fuldpakken, kan du nu også se alle dine kanaler digitalt – uden brug af boks eller kort. Og uden det koster ekstra. Eneste forudsætning er, at du har et tv med indbygget DVB-C modtager."
Det passer jo netop ikke. Og samtidig er Yousee så i gang med at mærke bestemte TV som "Yousee ready".
Men ligegyldigt ovenstående, så spørger jeg blot efter erfaringer og løsninger - jeg er helt klar over at aben bliver sendt videre, lige så snart man har to leverandører i kæden. Yousee vil til evig tid bede mig hoppe af linien, så længe jeg ikke har deres egen boks (som ifølge den supporter, jeg talte med, ikke har nogen problemer overhovedet). Jeg er ikke ude på at svine Yousee til, jeg er interesseret i at få løst mit problem. Det skulle da ikke undre mig det er min boks der er galt på den, men så er det dét jeg vil finde frem til. Det er lidt dyrt blot at prøve sig frem, når det koster 4.500,- hver gang man skal prøve en ny kasse .
Mvh Steen
Redigeret af Sschmidt - 08-Oktober-2009 kl. 15:50
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4114
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 16:00 |
Sschmidt skrev:
PerW skrev:
Hvem siger at at det er Yousee der laver noget forkert? Ja Samsung siger det da deres TV ikke virker. Men Samsung siger også at man ikke kan sorterer kanaler på de digitale kanaler. Igen kun et Samsung problem og til dels kun på TV der er sat op til Nordik/Danmark. Sony, Panasonic, Philips har ikke problemer med undertekster på TV2, yousee, digital. Så ring du heller til Samsung og få dem til at løse problemet. |
Hvorfor skulle jeg dog ringe til Samsung? Jeg ejer ikke et Samsung produkt. Jeg har en DVB-C tuner fra Vantage og et TV fra Pioneer.
Hvis Yousee udsender undertekster i DVB-T format på DVB-C nettet, så vil jeg da mene det er forkert? Yousee skriver på deres hjemmeside:
"Det vil sige, at har du Grund-, Mellem- eller Fuldpakken, kan du nu også se alle dine kanaler digitalt – uden brug af boks eller kort. Og uden det koster ekstra. Eneste forudsætning er, at du har et tv med indbygget DVB-C modtager."
Det passer jo netop ikke. Og samtidig er Yousee så i gang med at mærke bestemte TV som "Yousee ready".
Men ligegyldigt ovenstående, så spørger jeg blot efter erfaringer og løsninger - jeg er helt klar over at aben bliver sendt videre, lige så snart man har to leverandører i kæden. Yousee vil til evig tid bede mig hoppe af linien, så længe jeg ikke har deres egen boks (som ifølge den supporter, jeg talte med, ikke har nogen problemer overhovedet). Jeg er ikke ude på at svine Yousee til, jeg er interesseret i at få løst mit problem. Det skulle da ikke undre mig det er min boks der er galt på den, men så er det dét jeg vil finde frem til. Det er lidt dyrt blot at prøve sig frem, når det koster 4.500,- hver gang man skal prøve en ny kasse .
Mvh Steen
|
Sorry min fejl. Jeg trode du havde samsung TV. Men så du skulle prøve at tage fat på leverandøren af din boks. Der er jo mange TV der virker sammen med Yousee TV2
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 16:16 |
Sschmidt skrev:
PerW skrev:
Jeg havde undertekster på mit Sony. Hvis jeg satte min søns Samsung op som EU model var der også undertekster, men satte jeg hans Samsung op som nordisk model var der ikke undertekster. Samsung påstår jo at det er Yousee/TV2 der ikke overholder, men så er det bare funny at det virker på Sony. |
Jeg har lige talt med Yousee kundeservice, som selvfølgelig ikke vil hjælpe, da jeg ikke bruger deres boks. Så Yousee digital-TV er ikke supporteret medmindre man bruger deres grej - det kan jeg til en vis grad godt forstå, men at der ikke er mere teknisk hjælp i deres online FAQ eksempelvis, er lidt for dårligt.
Yousee påstod så til gengæld der ikke længere er undertekstproblemer med deres bokse overhovedet. Det er blevet rettet, og de får ikke længere supportspørgsmål omkring det . Det skyldtes angiveligt at TV2 sender undertekster i DVB-T format, og man kan jo så forestille sig at diverse DVB-C tunere har forskellig succes med at dekode disse undertekster?
MVH Steen
|
Måske skulle du prøve at få en mere teknisk persion i tale end YouSee kundesupport, som nøjere kan beskrive hvordan yousee sætter undertekster på TV2. Nogen ved det sikkert. Selv om du ikke har en yousee-boks, er du da vel kunde i biksen, og de må vel have en eller anden teknisk support i baghånden.
|
mvh Christian
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Pade2204
Guld medlem
Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 19:32 |
PerW skrev:
Jeg havde undertekster på mit Sony. Hvis jeg satte min søns Samsung op som EU model var der også undertekster, men satte jeg hans Samsung op som nordisk model var der ikke undertekster. Samsung påstår jo at det er Yousee/TV2 der ikke overholder, men så er det bare funny at det virker på Sony. |
Hvordan sætter du det op til forskellige regioner ? Ved at vælge andet sprog under opsætning eller ?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Sschmidt
Super bruger
Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 19:36 |
Nu fik jeg lige at vide at der ikke er noget der hedder DVB-T undertekster. Det er enten videotext eller DVB_subtitles. Begge dele understøttes af min Vantage-boks (og sikkert også af det omtalte Samsung TV). Så det må være en kodningsfejl fra Yousee's eller TV2's side, som forskellige DVB-bokse har forskellig følsomhed overfor.
Mvh Steen
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4114
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 19:45 |
Pade2204 skrev:
PerW skrev:
Jeg havde undertekster på mit Sony. Hvis jeg satte min søns Samsung op som EU model var der også undertekster, men satte jeg hans Samsung op som nordisk model var der ikke undertekster. Samsung påstår jo at det er Yousee/TV2 der ikke overholder, men så er det bare funny at det virker på Sony. |
Hvordan sætter du det op til forskellige regioner ?
Ved at vælge andet sprog under opsætning eller ?
|
Du skal ind i ServiceMenu, som er en skjult menu der bruges af teknikker. Man skal dog passe på hvad man laver i denne menu.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 21:47 |
Sschmidt skrev:
Nu fik jeg lige at vide at der ikke er noget der hedder DVB-T undertekster. Det er enten videotext eller DVB_subtitles. Begge dele understøttes af min Vantage-boks (og sikkert også af det omtalte Samsung TV). Så det må være en kodningsfejl fra Yousee's eller TV2's side, som forskellige DVB-bokse har forskellig følsomhed overfor.
|
Eller også er der en bug i Vantage's DVB subs implementering.... Kan du lave en optagelse af TV2 og flytte TS filen til en computer og checke med VLC? VLC kan vise DVB subs. Jeg kan se TV2 subs på Dreambox DM600C (Enigma 1).
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Sschmidt
Super bruger
Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
|
Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 08:49 |
JesperLund skrev:
Eller også er der en bug i Vantage's DVB subs implementering....
Kan du lave en optagelse af TV2 og flytte TS filen til en computer og checke med VLC? VLC kan vise DVB subs.
Jeg kan se TV2 subs på Dreambox DM600C (Enigma 1). |
Det kunne jeg prøve. Der kommer sikkert noget udenlandsk på TV2 her i weekenden med undertekster. Vantage spurgte i øvrigt selv efter om jeg kunne lave en optagelse og sende dem, så det vil jeg lige gøre.
Mvh Steen
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |