recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital TV løsning  - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital TV løsning - hvordan?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vaering Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: Digital TV løsning - hvordan?
    Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 19:54
Da jeg ikke ved så meget om, hvilke løsninger der findes, i forbindelse med det nye TV-signal, spørg jeg Jer herinde:

Min mormor har i dag et billedrørs TV og en VHS-video, som får signal fra egen tag-antenne, og kommer jo så derfor til at stå uden billede efter den 31. i denne måned. Derfor mangler jeg en løsning, som skal være nem og enkel for hende at bruge. Det med at skulle havde en boks og en ekstra fjernbetjening, skal hun nok kunne klare. Men der findes vel ingen løsning, som kan give signal til både TV og video på samme tid, og som samtidig giver mulighed for, at se TV på en kanal, mens der optages et andet?

Som jeg ser det, er hun vel nærmest nød til at have 2 tuner, for at kunne se og optage 2 forskellige programmer - og det er jo ikke holdbar. Da hun muligvis snart skal flytte, vil hun ikke bruge alt for mange penge på det, da hun jo kan være heldig, at få kabel TV eller lign. At købe nyt TV og skifte video ud med en harddisk optager er nok også lige voldsom nok - selv om hun ikke er afvisende for et nyt TV, så vil hun være ked af, at skifte hendes gode gamle 32" Philips ud.

Alt i alt ser jeg ikke nogen gylden løsning, men kun noget hvor man er nød til at købe nyt udstyr og/eller en boks eller 2...
Er der nogen der kender til en anden løsning eller har andre gode idéer?
Samsung UE46-C8705, NAD 748, Monitor Audio RS.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 20:01

En PVR (f.eks en Sagem fra Boxer) må være løsningen, så kan der optages og ses TV på samme tid.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
vaering Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

En PVR (f.eks en Sagem fra Boxer) må være løsningen, så kan der optages og ses TV på samme tid.

Jeg har nok været lidt hurtig, til at skrive indlægget, for jeg kan se står noget om det i andre tråde.
Men er den pågældende boks nem at betjene? Det skal nemlig være så simpel så mulig, så min mormor kan finde ud af det. Jeg tænker på om det er nemt at se, hvilken kanal de 2 forskellige udgange står på?

Man kan vel ikke få en form for boks, som laver hele det digitale signal om til analog, så man ikke har bøvlet med at skifte på boksen og have en ekstra fjernbetjening? Og HVIS en sådan boks findes, så koster den vel en formue...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 20:09

Der er kun en udgang på boxen, den til TV, betjening er nem, optagelse er også nemt, det er jo via EPG.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
vaering Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er kun en udgang på boxen, den til TV, betjening er nem, optagelse er også nemt, det er jo via EPG.

Så misforstod jeg vist det du skrev før (man bør google tingene inden man svarer). En harddisk optager med 2 tuner vil jo selvfølgelig kunne optage og sende et signal videre til TV'et - så vil hun kunne nøjes med én ekstra "boks" og fjernbetjening, det burde være nemt for hende at lære. Så må hun leve med, at TV'et fremover skal stå på én kanal og så styres med PVR'en. Umiddelbart er det nok den bedste løsning...

Ville være nemmere, at købe en optager og nyt TV;-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu