|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1088 |
![]() Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 14:23 |
Jeg har overvejet at skille mig af med min DVDO EDGE, og anskaffe mig en receiver i stedet med en god scalerchip af nogenlunde samme kvalitet. Jeg går lidt ud fra at det findes men hvad er prisen? Eneste krav til receiveren er egentlig at der er 2 HDMI ud til henholdsvis en projektor og en skærm. /Halsted |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12484 |
![]() |
Der findes receivere med god skaleringshardware i, men implementeringen er som oftest mangelfuld. Du får nok svært ved at finde noget der kan hamle op med en Edge, i hvert fald til rimelige penge. F.eks. er implementationen af chipsættene i de dyrere receivere fra Onkyo så mangelfuld, at det reelt ikke rigtig kan bruges til noget.
|
|
![]() |
|
mikkelfrost ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1192 |
![]() |
Naiera kan du ikke udbyde det ?
|
|
![]() |
|
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
![]() |
Denon 4310 har ABT billedbehandling som jo skulle være god. Derudover har den iflg. deres oplysninger samtidig udgang via begge hdmi. Har dog ikke selv set den eller aner hvilken ABT chip det er. Den koster kr. 14.000,- De mindre denon mener jeg også har ABT men ikke 2 hdmi ud. |
|
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|
![]() |
|
anoz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2007 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 421 |
![]() |
Det er 'ABT2010, der sidder i 4310 - vist nok den samme som i oppo bdp-831, hvis jeg ikke husker helt forkert... men det siger jo ikke alting... |
|
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
|
|
![]() |
|
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1088 |
![]() |
Tak for svar alle
![]() Jeg vil kigge lidt nærmere på Denon 4310. Jeg havde også overvejet Pioneer SC-LX82 da jeg er glad for min nuværende Pioneer receiver ![]() /Halsted |
|
![]() |
|
Kratz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() |
Du kan også kigge på Yamaha's bedre receivere (f.eks. RX-V3900 eller DSP-Z7) som også har implementeret ABT.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Jeg har testet Yamaha RXV-3900's evner udi skalering, og bortset fra at man ikke får nogen opsætningsmuligheder overhovedet, så er den grundlæggende ydelse for mig at se identisk med DVDO Edge, i hvert fald på de ting jeg afprøvede. |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
I en tysk test begejstrede både Pioneer SC-LX81, Yamaha RXV-3900 og Onkyo TX-SR 906. Rækkefølgen i deres præstationer indenfor Video-de-interlacing/skalering og konvertering fra analog til digital er:
1. Onkyo 2. Yamaha 3. Pioneer Men alle havde en flot ydelse. |
|
![]() |
|
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
Denon AVR-4310 benytter som nævnt Anchor Bay VRS ABT2010 scaler, ligesom det er tilfældet med Oppo BDP-83(1), Yamaha RXV-3900 samt DVDO Edge, og den vil måske derfor være et oplagt valg for dig! Mht. Pioneer SC-LX82, så kommer den ikke helt på højde med 4310'eren hvad angår scaleren, idet den benytter ABT1015 chippen, som fx ikke har SD Precision Deinterlacing og PReP. Se evt. sammenligning af chips her. Jeg stod selv og skulle vælge mellem 4310'eren og LX82'eren her for nylig, men mit valg faldt på LX82'eren, mest fordi den arbejder bedre sammen med mit KURO tv (KURO-link og SR+) og resten af anlægget, plus det faktum, at det er et fantastisk gennemført produkt. Eneste "lille" minus ved LX82'eren er for mig at se den lidt mindre avancerede ABT chip, men det betyder mindre for mig, idet jeg har planer om at købe Oppo BDP-831, som jo netop har ABT2010 chippen. Så kan det jo være ligegyldigt med scaleren i receiveren, sålænge vi taler DVD og BD film - den sender blot 1080p signalet udberørt videre. NB. Pioneer SC-LX81 benytter Faroudja DCDi scaler, som ligger et stykke under Anchor Bay's VRS og Silicon Optix Realta/Reon scalere rent performance mæssigt set. |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svar Puha, det gjorde jo ikke mit valg lettere Jeg hælder ligesom Tarkin også mest til Pioneer LX82 receiveren da den "passer" ind i mit KURO setup men den der Yamaha giver jo 100% samme kvalitet. Denon 4310 var jeg nede i HIFIklubben og se/høre i går og var imponeret. Jeg må ned i Tapeconnection og KT radio og høre de andre. Så kan jeg forhåbenlig træffe et valg /Halsted |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |