Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
J.R.
Junior bruger
Oprettet: 12-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
|
Emne: skidt billed på Samsung 37" Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 12:11 |
Hej alle..
Jeg har et 32" Samsung i min stue, som jeg har været super tilfreds med, det er dog bl.a. kun "HD ready" så havde en plan om at skifte det ud med noget Full HD, 100Hz, MPEG4, 37" osv. og knægten kunne så bruge det her på sit værelse. Fandt så et Samsung LE37A696 i restsalg, ved godt det er sidste års model, men syntes det havde gode specs. flot design og prisen var OK, så hvad fanø...
Men til min store skuffelse, så stinker billedet for vildt, det er mat, grynet, uskarpt (nogle kanaler værre end andre), ja det ser næsten ud som om at der er sådan en plastfolie jeg har glemt at tage af :(
Nu er mit spørgsmål så... hvad dælen er der galt ? er TV`et for dårligt, simple as that! eller er mit stofa signal simpelthen for skidt til at få noget ordentligt på 37" selvom det er fint på min nuværende 32"
Har i andre 37" kørende på analog stofa med et godt resultat eller skal jeg holde mig nede i 32" så længe jeg ikke har digital signal ??
Det nye Samsung skal tilbage til butikken, ingen tvivl om det, men hvad pokker gør jeg så ?
Kan i ikke dele lidt ud af jeres erfaringer ??
Hilsen Jesper
|
 |
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 12:29 |
Har hørt fra anden side, at de "gamle" Samsung skærme, har en berde analog tuner, end de nye modeller har. Fordi man satser på rent digitalt, fremfor analogt signal.
Mit råd, glem det analog og skift over til digital signal og få et meget flottere billede.
Redigeret af kskruger - 10-Oktober-2009 kl. 12:33
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 12:33 |
Redigeret af kskruger - 10-Oktober-2009 kl. 12:33
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 12:48 |
eller byt det til en pan x10. er ikke full HD, men det kan du ikke bruge til noget. Med mindre du ser tv en 1 meter fra og kun blu-ray eller bruger HTPC. et rigtig godt billede både digital og analog.
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 12:57 |
xcardman skrev:
eller byt det til en pan x10. er ikke full HD, men det kan du ikke bruge til noget. Med mindre du ser tv en 1 meter fra og kun blu-ray eller bruger HTPC. et rigtig godt billede både digital og analog. |
Måske lidt bedre, men stadige - analog er noget skidt. Panasonic analog tuner er også blevet dårlgere, i takt med, at der er kommet nyere modeller. Jeg har tidligere set en PV60 mod en PX80 på analog og det var som nat og dag. PX 80 kunne slet ikke følge med.
Redigeret af kskruger - 10-Oktober-2009 kl. 13:05
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 13:26 |
Ja men billedet vil helt sikkert være langt bedre end en gammel lcd 37 tommer fra sidste år. kunne faktisk aldrig finde på og bruge analog på en lcd skærm. har selv prøvet på min egen 32 lcd i mit køkken. men Ja der var engang noget som hed analog lcd teknologien er slet ikke beregnet til et analog signal
Redigeret af xcardman - 10-Oktober-2009 kl. 13:29
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 14:06 |
J.R. skrev:
Hej alle..
Jeg har et 32" Samsung i min stue, som jeg har været super tilfreds med, det er dog bl.a. kun "HD ready" så havde en plan om at skifte det ud med noget Full HD, 100Hz, MPEG4, 37" osv. og knægten kunne så bruge det her på sit værelse. Fandt så et Samsung LE37A696 i restsalg, ved godt det er sidste års model, men syntes det havde gode specs. flot design og prisen var OK, så hvad fanø... |
Det er rigtigt som mange skriver, de nye fjernsyn har ikke altid så god en analog tuner som man lavede de gamle med. Man kan heller ikke vælge fjernsyn ud fra specs alene, samsung kan have en række modeller som er gode og næste år er modellerne måske dårlige med nogle enkelte undtagelser. Hvis man vægter design alene, så er Philips og Samsung vejen frem. Men vil man gerne have et godt billede i det billige segment, så skal man kigge efter mærker som Panasonic, LG plasma og Sony W modellerne. Hvis det er vigtigt at køre analog, så er det efterhånden kun Loewe, nogle Philips og Pioneer som har gode tunere, men så er man heller ikke nede i det billige segment mere. Så jeg vil anbefale at få digitalt tv. Den måde som fladskærmene er bygget på gør det til an fordel at benytte digitalt frem for analog. Hvis man sidder længere væk en to meter fra sit tv, så er det ikke vigtigt at have Full HD på en 42 tommer eller mindre. til gengæld får man ofte et dårligere tv ved at købe et billigt FullHD end et billigt ikke FullHD. Det hænger sammen med at elektronikken skal have 2½ gang mere regnekraft for at kunne drive så mange pixels som Full HD har. Så der er ofte sparet kraftigt andre steder for at kunne levere et FullHD billede. Hvis man ikke har en alt for lys stue og ønsker sig meget tv for pengene, så vil jeg anbefale en Panasonic X10Y i 37 eller 42 tommer. Prisen ligger for begge omkring 5000 kroner og de har alle de digitale tunere som behøves med MPEG4.
Redigeret af Cyberguyen - 10-Oktober-2009 kl. 14:13
|
 |
J.R.
Junior bruger
|
Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 19:50 |
Tak for jeres svar...
Med hensyn til det digitale, så syntes jeg stofa er en smule svær at gennemskue lige pt. jeg gider ikkke have alle de skide bokse og pakker, så det afventer jeg lige og ser hvad der sker på det område..
Men kan godt se rundt omkring, at den Pana er ret ombejlet for tiden, så det kan da godt være jeg skal kigge lidt nærmere på den, selvom jeg faktisk gik rundt og troede at plasma var på vej ud, men hvad ved jeg :)
Syntes bare ikke det lyder af meget at sidde og se en film i 1024 x 720, på sådan en stor skærm, det har jeg lidt svært ved at forstå, så hvis en kunne forklare mig det, selvom det er lidt offtopic, kunne det være lækkert :)
ellers så tjekker jeg alle de andre tråde om pana`en :)
Takker..
Redigeret af J.R. - 11-Oktober-2009 kl. 19:55
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 21:08 |
Stik nu lige piben i munden folkens. Ja, det er ikke det bedste Tv på markedet, og analogt er langt fra fantastisk, men per erfaring kan jeg ikke helt nikke genkendende til, at billedet på den model skulle være så råddent, som det bliver gjort til. Det tyder meget på, at Tv'et er sat op med enten Dynamisk eller Standard, og her er det immerværk rigtig skidt. Som med mange andre LCD-skærme, specielt Samsung's, og deres tidligere modeller, er standardindstillingerne en katastrofe, men med korrekt indstilling er der virkelig meget at hente. Prøv at sætte Tv'et til Film eller Biograf-indstilling i menuen, slå alle billedforbedringssystemer fra, inklusiv skarphed, og sæt kontrast og lysstyrke sådan ca. på de 50-70. Så er du på rette vej, men dog stadigvæk langt fra det optimale, som dog kan rettes fornuftigt op med en kalibreringsdvd. Samsung's Tv er iblandt de mest avancerede i forhold til muligheder for indstilling af billedet. Men hvis du ikke gider rode med alt det der, så køb Panasonic ( Som du nok burde have gjort fra start), og få et fint billede uden at skulle rode rundt.
Redigeret af vasif - 11-Oktober-2009 kl. 22:57
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 21:19 |
J.R. skrev:
faktisk gik rundt og troede at plasma var på vej ud, men hvad ved jeg :) |
Hvis det er et plasma du vil have og det rent faktisk VAR på vej ud, jamen så er det da bare med at få fingeren ud og købt inden det slet ikke kan købes længere...  Plasma er ikke på vej ud, men selvom det var så er det vel ikke noget der skal/kan forhindre et køb?
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 07:02 |
Du må helt selv om hvad du vil købe. Men i den prisklasse og i 37 tommer findes nok ikke et meget bedre tv end x10. hvad skal du bruge full HD til på et 37 tommer.
sæt dig ind i de forskellige teknologier. Frem for at hører på en sælger eller andre.
plasma er ikke på ud og full HD skal du ikke bruge. Utroligt af nogen bliver ved med at sige det. full HD er fint på et 50 tommer og kun blu-ray og ved htpc brug.
et godt lcd har led eller local dimming belysning og de koster meget mere i 2009. samt glem analog tv
|
 |
J.R.
Junior bruger
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 18:22 |
@xcardman 1. jeg er ved at finde ud af om jeg har behov for full hd, derfor stiller jeg alle de dumme spørgsmål..
2. jeg forsøger virkelig at sætte mig ind i de forskellige teknologier, nu efter i har belyst dem lidt, det er jo netop her jeg kan lære noget om det og ikke ved en sælger som du selv skriver..
3. Jeg er normalt med fremme i bussen, når der kommer noget nyt og jeg skal nok også droppe analog tv på et tidspunkt, jeg er bare ikke så fanatist med TV som så mange andre ting, så derfor slår jeg lige kold vand i blodet, til jeg syntes stofa tilbyder noget bedre, jeg forventer jo heller ikke markedets bedste billed, jeg søger bare noget som en almindelig gennemsnits dansker kan holde ud og se på :)
Jeg tager ud og kigger det X10Y selvfølgelig, man skal bare lige vænne sig til tanken om, at det har mindre opløsning end min 22" pc skærm :)
|
 |