recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T box kun til public service
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T box kun til public service

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 384
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T box kun til public service
    Sendt: 29-September-2009 kl. 10:44
Hej.

Nogle der har bud på en billig DVB-T modtager der kan bruges til at modtage de gratis DVB-T kanaler? Altså ikke Boxer, og den behøver derfor ikke at kunne tage kort. Harddisk er heller ikke nødvendigt.

På forhånd tak.
Mvh dan.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 11:19
Et sted at orientere sig er Forbrugerstyrelsens test

De 5 dårligst placerede nederst på listen vil jeg fraråde: den dyre med harddisk, de 2 der kun har  MPEG2 og 2 andre der ikke kan modtage den nye DR HD, selv om de har MPEG4.

Det bemærkes at  "testvinderen" til 1000 kr.  Digiality T-500 CX Nordic   ikke har kortlæser, og det behøver man jo ikke når man ikke skal se betalings-tv, men fra 1. jan. 2012 går de foreløbige beslutninger ud på at man skal have et "frikort" for at kunne se TV2. Det er ikke sikkert det bliver sådan, men hvis det gør, får man brug en kortlæser.

Redigeret af Vilhelm - 29-September-2009 kl. 11:20
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Juli-2009
Point: 384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 12:53
Tak for svaret. Havde egentlig set dit indlæg i en anden tråd, men overså at nr. 1 ikke var med kortlæser og dermed til Boxer.

Men jeg synes stadig det er rigtig dyrt for en DVB-T modtager, men til genegæld kan denne tage DR HD (ret mig hvis jeg tager fejl). Kan man ikke få en billig MPEG-2 only box, der godt nok forældes i 2012 og ikke kan tage DR HD?
Mvh dan.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Tak for svaret. Havde egentlig set dit indlæg i en anden tråd, men overså at nr. 1 ikke var med kortlæser og dermed til Boxer.

Men jeg synes stadig det er rigtig dyrt for en DVB-T modtager, men til genegæld kan denne tage DR HD (ret mig hvis jeg tager fejl). Kan man ikke få en billig MPEG-2 only box, der godt nok forældes i 2012 og ikke kan tage DR HD?

MPEG2-bokse kan kun tage de eksisterende gratiskanaler indtil 2012. De nye som DR kommer med 1. nov. 2009 kræver MPEG4, og det er ikke blot DR HD, men også Ramasjang (børnekanal), en ny DR Kultur og historie-kanal, DR Update (skifter til MPEG4 1. nov.). Desuden sendes Folketings-kanalen i MPEG4.

For at få DR HD skal boksen være HD ready, og der er som nævnt i mit første indlæg 2 bokse i Forbrugerstyrelsens test der er MPEG4, men ikke er HD ready.

Der kan læses meget mere i min vejledning Digital tv-modtagelse

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 09:42
Hvis du blot vil have mpeg2, så må der komme mange til salg brugt i forbindelse med at de nye kanaler kommer 1. november.

Så hvis du bare vil have DR1, DR2 og TV2 på et tv, som alligevel ikke kan vide HD, så kan du sikkert få meget billigt DVB-T frem til 2012 ved at købe brugt.
 Til den tid er mpeg4 modtagere - ligesom næsten alt andet elektronik - sikkert faldet voldsomt i pris.

/B
Til top
Stef88 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Oktober-2009
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 16:08

Jeg har købt en billig AGK boks til 500 kr. hos Attech Computer som kan vise både MPEG2 og MPEG4 og uderstøtter de rigtige lydformater.

Se mere på Attech's hjemmeside: www.attech.dk eller i denne brochure: http://www2.attech.dk/boxer/DVBT_100909_c.pdf

En lille ekstra detalje den har, er et USB stik som gør at man kan fremvise billeder fra en USB stik - og tilsluttet en HD skærm får man fantastisk flotte billeder - faktisk flottere end hvad mit Sony TV kan fremvise

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu