Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Madsbabz
Bruger
Oprettet: 14-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
|
Emne: Forvirring omkring mpeg2 og mpeg4 digital Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 22:43 |
Edit: Mit TV er ikke en nordisk model tilsyneladende.
Kan jeg så ikke se Digital TV med YouSee uden en boks?
Kan firmware etc ikke opdateres så der kommer de rigtige menuer osv? Jeg kan ikke finde noget sted at indtaste alle de koder osv man skal taste ind fra Yousee.. (frekvens osv) og ingen af de lande jeg kan vælge søger på den rigtige frekvens. (Eastern europe, switzerland, germany, great britain osv )
Hilfe :)
Oldpost: Hej drenge..
Jeg købte et samsung TV for et halvt års tid siden og blev på daværende tidspunkt fortalt at DVB-T / DVB-C tuner med MPEG2 var rigeligt da man kunne modtage digitale kanaler (men ikke i full HD )
Nu sender yousee så digitalt men jeg kan ikke finde en eneste kanal digitalt? Gør jeg noget forkert eller kan mit fjernsyn med DVB-C tuner og mpeg2 ikke modtage digitale kanaler?
Skal antennestikket ikke bare sidde i hvor det plejer bag på skærmen eller er der noget jeg helt har misset? :)
Redigeret af Madsbabz - 15-Oktober-2009 kl. 20:03
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 22:50 |
Et TV med nævnte Tuner kan modtage SD fra kabelTV, og MUX1 fra antenne. Hvilket TV er det.?
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Ham_Der
Guld medlem
Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 11:53 |
Er der ikke noget med, at enkelte antenneforeninger ikke er med i det frie digitale kabel tv? Er det dit problem?
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 12:03 |
Hvilken udbyder har du? samt du skal indstille dit tv til at søge via dvb-c tuner for at modtage HD via dvb-c skal man have mpeg4 Men denne her DVB-C tuner med MPEG2 var rigeligt da man kunne modtage digitale kanaler (men ikke i full HD ) ![](smileys/smiley5.gif) øv hvor findes der mange dårlige sælger ![](smileys/smiley5.gif) .
Redigeret af xcardman - 10-Oktober-2009 kl. 12:06
|
Madsbabz
Bruger
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 12:22 |
Ja der er sq mange ærgelige sælgere...
Jeg har YouSee
Fjernsynet et et samsung 656 som jeg iøvrigt er rigtig godt tilfreds med både til Blueray materiale, dvd og analog signal..
men tænkte at jeg da ville prøve digitale kanaler nu de var gratis.. men ser ikke ud til at sen finder nogen gennem YouSee..
Jeg laver kanalsøgning ved at trykke på DTV på fjernbetjeningen..
Nogen der kan være behjælpelig? eller kan jeg godt glemme digitale yousee kanaler uden MPEG4?
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 13:45 |
Som nævnt i flere tråde, har du prøvet at indstille land til Sverige, og så lave en søgning.?
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Madsbabz
Bruger
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 17:54 |
Nå for søren..var ikke opmærksom på at det var vigtigt med landevalg.. tror min står på "Other countries"..
Jeg prøver lige at se nærmere på det :) tak for det Radiomanden..
Så det skulle være fint med DVB-C og Mpeg2?? :))
|
Tonkas
Ny bruger
Oprettet: 12-Februar-2007
Point: 19
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 21:16 |
Der burde ikke være problemer med DVB-C /MPEG2 og YouSee. Så vidt jeg ved jeg ved sender de kun HD-kanalerne i MPEG4 (dem kan du jo så ikke se). Jeg modtager selv YouSee DVB-C/MPEG2 uden problemer i Århus området. Så mon ikke det er opsætningen den er lidt gal med som Radiomanden er inde på.
|
NAD40B3,NADT577,XBOX360,Sonos
Har arbejdet i Hi-Fi Klubben siden 1989, hvilket min svar kan bære præg af.
|
reslfj
Guld medlem
Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
|
Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 12:38 |
Madsbabz skrev:
Så det skulle være fint med DVB-C og Mpeg2?? :))
|
Det er det LIGE nu - men youSee har aldrig lovet at de ikke skifter til MPEG-4 overalt.
Der er pt mindst 2 grunde til at youSee sender SD i MPEG-2.
- Deres gamle Sagem 60 boks findes i et vist (ret lille) antal hos kunderne
- Udstyr mv findes allerede hos youSee til at behandle MPEG-2 for de eksisterende SD kanaler.
Men eksisterende udstyr bliver forældet - både hos kunderne og hos youSee - og MPEG-4 kodning bliver mere almindelig.
YouSee kan jo sende mellem 50 og 100% flere programmer i hver mux med MPEG-4, så her er en klar besparelse i sendeomkostninger. Desuden bliver der flere kanaler som kan bruges til andet fx mere webspeed.
Harddisk forbruget ryger også ned til mellem 2/3 og halvdelen for hver optagetime og hardisken på min youSee boks kan fx aldrig blive for stor.
Ja, MPEG-2 er OK til youSee SD kanaler lige nu - men det er ret kortsigtet at nyanskaffe MPEG-2 udstyr, medmindre du har fået en kæmpe rabat.
Lars ![](smileys/smiley1.gif)
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 13:01 |
Husk der vel også snart kommer en ny standard til dvb-c. Så inden for et par år kan man skifte sit tv ud igen. eller lev med en boks, som jeg har gjort i rigtig mange år. optager det meste.
Redigeret af xcardman - 11-Oktober-2009 kl. 13:03
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 20:17 |
reslfj skrev:
Det er det LIGE nu - men youSee har aldrig lovet at de ikke skifter til MPEG-4 overalt.
Der er pt mindst 2 grunde til at youSee sender SD i MPEG-2.
- Deres gamle Sagem 60 boks findes i et vist (ret lille) antal hos kunderne
- Udstyr mv findes allerede hos youSee til at behandle MPEG-2 for de eksisterende SD kanaler.
Men eksisterende udstyr bliver forældet - både hos kunderne og hos youSee - og MPEG-4 kodning bliver mere almindelig. |
Så vidt jeg ved findes der mindst 50000 MPEG2 boxe hos YouSee kunderne, altså forskellige Sagem boxe solgt af YouSee.
Sålænge YouSee sælger Sagem60 boxen, kan du godt regne med at der er mindst 2 år til SD kanalerne kommer i MPEG4 (dels pga reklamationsret, dels fordi YouSee vist direkte lover at købe boxen tilbage hvis de skifter teknisk system inden for to år). Du glemte vel også at nævne DVB-C2... (som jeg ikke tror kommer før der sker reduktioner i antallet af analoge kanaler, således at DVB-C og DVB-C2 kan køre parallelt i en årrække).
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Madsbabz
Bruger
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 19:47 |
Jeg har læst en hel masse og har fundet ud af at mit TV ikke har en nordisk model-kode.
Betyder dette at jeg umuligt kan komme til at se digital TV uden boks?
Eller kan firmware mm. opdateres til dansk?
|