|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 13:34 |
Recordere har faktisk en artikel med god gennemgang af hvad som skal bruges:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=950&zoneid=3 Håber det kan give svar på spørgsmålene... ![]() |
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
![]() |
Hvilket ophæng du vil bruge, er det kun din pengepung der kan afgøre.
Jeg har selv haft mit PX80 42" til at hænge på et Harald-Nyborg ophæng på en et-lags gipsvæg (12 mm), med alm plugs og skruer, i stedet for de specielle (og dyre) gipsskruer man kan købe. Men det skal gøres ordentligt!! 5 mm huller med 5,5 mm plugs og 4,8 mm skruer, sørger for at plugs og skruer sidder virkelig stramt. Med 4 plugs foroven og 4 forneden på beslaget, så holder det. Husk at skruer og plugs skal være så lange at plugs´ene udvides på bagsiden af gipspladen (35 mm). Selv gik jeg amok med 6 skruer foroven og forneden. Det beslag var ikke til at rive ned fra væggen ![]() Redigeret af Totoronto - 11-Oktober-2009 kl. 15:27 |
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
Jeg har mit tv hængende på dette beslag på en gibsvæk
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=194942 Det er ikke noget problem at hænge det i gibsvæg, bare bealsget bliver skruet ordentligt fast med noget der er beregnet til gibs. Mit gamle tv hang også på væggen og det var møg tungt. |
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
Forskellen er oftest tykkelsen og kvaliteten og hvad der følger med. De billige er ofte tyndt stål. Det holder, men føles ikke specielt godt.
Vogels har en masse skruer og diverse afstandsstykker med, så det hele kommer til at passe som man vil have det og alt det ekstra koster. Vogels er en helt anden kvalitet og det mærkes tydeligt når man tager det ud af kassen frem for de helt billige. Dem der kan vippe, er ofte tykkere da der skal være plads til noget ekstra på beslaget, så hvis ikke du har brug for det, ville jeg gå efter et uden vip. På mit beslag er der sat et ekstra afstandsstykke ind på 1cm, for at få plads til kablerne. De kan lige og lige være der nu og tv'et er ca 5,5cm fra væggen. Redigeret af bibihest - 11-Oktober-2009 kl. 18:35 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
Stod det ikke på det første link? |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
Vil anbefale dig at købe sådan nogen som der er på billedet. De fåes til 1 (blå) og 2 (rød) lags gibs og holder rigtig godt. Kan ikke lige huske navnet, men de kan fåes i alle byggemarkeder.
De plugs der er med Vogels beslag er til sten. ![]() Redigeret af bibihest - 13-Oktober-2009 kl. 10:00 |
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
![]() |
Har du fået hængt din skærm op? Eller er den måske faldet ned igen?
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |