recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Præsentation af flade skærme i Elgiganten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPræsentation af flade skærme i Elgiganten

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Emne: Præsentation af flade skærme i Elgiganten
    Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 12:42

Forleden dag var jeg i Elgiganten, her kom jeg forbi deres tv, hvor der kørte en demo, med panorering af nogle skyskrabere og en drejende globus. Demoen skulle øjensynlig vise noget om forskellen på tv med og uden kredsløb til at glatte bevægelse ved panorering ud. Der hang blandt mange også et Panasonic plasma som hakkede voldsomt. Jeg har selv et Panasonic og oplever ikke denne hakken. Jeg tænkte derfor på om demoen er laver med færre billeder pr sek. for at fremme denne hakken, og dermed forherlige de tv der har en måde at løse dette problem på. Jeg mener nemlig at have læst et andet sted, at disse kredsløb ikke er uden problemer, og har bivirkninger som gør at flere slår det fra.

I det lys er det jo helt urimelig hvis Elgiganten får folk til at vælge de forkerte TV af forkerte grunde.

m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2008
Point: 409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 13:32

..El Giganten er blacklisted for mig. Så det undrer mig ikke, hvis de gjorde.

Deres ekspertise er kun mht, hvad derer fortjeneste er på den enkelte produkt.

dengang jeg skulle købe mit Pana, gjørde de alt hvad de kunne for at overbevise mig, at LCD var bedre..

Nu har jeg haft min Pana i flere måneder, og indtil dato har jeg ikke set bedre billedkvalitet fra et TV under 10.000,-, analogt, digitalt eller HD.

ElGiganten skulle kaldes "LCD Universe", da de kun anbefaler LCD uanset hvad..og de fodrer folk med rådgiving, som er kritisabel, specielt når de kan se at folk er helt "blanke"....

Mvh

Redigeret af bimbobo - 12-Oktober-2009 kl. 13:34
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af jens0804 jens0804 skrev:

Forleden dag var jeg i Elgiganten, her kom jeg forbi deres tv, hvor der kørte en demo, med panorering af nogle skyskrabere og en drejende globus. Demoen skulle øjensynlig vise noget om forskellen på tv med og uden kredsløb til at glatte bevægelse ved panorering ud. Der hang blandt mange også et Panasonic plasma som hakkede voldsomt. Jeg har selv et Panasonic og oplever ikke denne hakken. Jeg tænkte derfor på om demoen er laver med færre billeder pr sek. for at fremme denne hakken, og dermed forherlige de tv der har en måde at løse dette problem på. Jeg mener nemlig at have læst et andet sted, at disse kredsløb ikke er uden problemer, og har bivirkninger som gør at flere slår det fra.

I det lys er det jo helt urimelig hvis Elgiganten får folk til at vælge de forkerte TV af forkerte grunde.

Det er efter min mening at give dem alt for meget kredit at tro at de vælger billedmateriale eller indstiller tv'ene på en bestemt måde, for at fremhæve de tv de tjener bedst på. Det er meget mere tilfældigt dét der foregår i den slags butikker (og her tænker jeg ikke på nogen bestemt). Men materialet er helt sikkert lavet til at sælge tv med motion compensation, ligesom man kunne finde materiale der fik tv med motion compensation til at se skidt ud. Det pudsige er bare at meget af det materiale der kommer fra producenterne slet ikke ser særligt godt ud på producenternes egne tv når det kommer til stykket. Jeg har selv været glødende tilhænger af Natural Motion (men er blevet klogere), og dengang brugte jeg demo-materiale fra Philips til at vise fordelene ved DNM, men det _samme_ materiale var faktisk også godt til at vise ulemperne. Det er meget svært, hvis ikke umuligt, at skabe noget materiale der "trigger" motion-kredsløbene nok til at det gør en væsentlig forskel, samtidig med at det ikke medfører synlige ulemper.

Eksempelvis demonstrerede Philips i weekenden deres 21:9 tv med billeder af nogle racer-biler, hvor billedet omkring hvert 1-2 sekunder gav et kraftigt ryk, mens resten var flydende, og omkring detaljer var der masser af pixelleringer. Denne sekvens er givetvis designet til at sælge DNM, men hvis man kigger forbi den første åbenlyse forbedring af bevægelserne, så fremprovokerer selvsamme materiale også alle ulemperne.

Bortset fra dét, så er det jo et åbent spørgsmål hvilket materiale man skal bruge for at sælge et tv, for folks brug af tv'et er jo meget forskelligt. Derfor vil jeg påstå at enhver demonstration hvor du ikke selv kan få lov til at sætte dit eget materiale på, er ubrugelig som grundlag for en købsbeslutning.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 15:49
det samme spørger mange om her på siden.
Hvis et panasonic skulle hakke rigtig meget, hvorfor skulle man så anfale den alle steder. Samt jeg ser næsten aldrig nogen som har et og klager over det.
mit gamle px80 havde ingen problmer med hakkeri, så hvorfor skulle de nye have. Med der hænger måske stadig nogle g10 og s10 rundt omkring uden en opdatering af 1080P/24.

vælge aldrig et tv i butik, uden at man har sat sig grundet ind i sagerne først. For billedet kan man ikke bruge til noget.

de fleste lcd tv har også snart så mange behandlingsystemer, at de halve kunne være nok. bare det at et tv er udstyret med en butiksindstilling for at sælge et tv. Det kan både lcd og plasma have, men det har intet med billedekvalitet at gøre.

Til top
Tubbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: København
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 19:46

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hvis et panasonic skulle hakke rigtig meget, hvorfor skulle man så anfale den alle steder. Samt jeg ser næsten aldrig nogen som har et og klager over det.
mit gamle px80 havde ingen problmer med hakkeri, så hvorfor skulle de nye have. Med der hænger måske stadig nogle g10 og s10 rundt omkring uden en opdatering af 1080P/24.

vælge aldrig et tv i butik, uden at man har sat sig grundet ind i sagerne først. For billedet kan man ikke bruge til noget.

de fleste lcd tv har også snart så mange behandlingsystemer, at de halve kunne være nok. bare det at et tv er udstyret med en butiksindstilling for at sælge et tv. Det kan både lcd og plasma have, men det har intet med billedekvalitet at gøre.

Skal man opdatere S10 med ny firmware også ??, troede kun det var G10, som havde dette problem, men har selvfølgelig ikke testet dette på mit S10, om det hakker.

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 21:17
Otto har ret. Det er mere eller mindre ret tilfældigt hvad de nu engang viser og hvordan det vises, og det er typisk alt andet end korrekt eller særlig professionelt opsat. Faktisk har jeg dog oplevet, at sælgerne bevidst indstiller et bestemt Tv, som de helst ikke vil sælge, eller taber penge på, dårligere end det som standard er indstillet til, hvilket iøvrigt er ret let, og på den måde præsenterer denne overfor de typisk uvidende kunder, som hopper i fælden. 
Til top
clear Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2008
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 01:43

Panasonix 42x10y hakker!.. og det gælder alle plasma 100hz (de er ikke kombineret med computerstyring af billedet, som lcd 100hz er). Det ved jeg!,... men når man siddder hjemme er det ikke alle der lægger mærke til det.

Det ses dog tydeligt når der f.eks. står en sony eller philips 100hz LCD ved siden af. Så kan man se at plasma hakker.

Nu er der nok mange der vil sige at deres plasma ikke hakker, men det gør de! Sæt en 100hz lcd ved siden af, og det kan ses.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af clear clear skrev:

Det ses dog tydeligt når der f.eks. står en sony eller philips 100hz LCD ved siden af. Så kan man se at plasma hakker.

Nu er der nok mange der vil sige at deres plasma ikke hakker, men det gør de! Sæt en 100hz lcd ved siden af, og det kan ses.

Definér hakker. De hakker ja, men ikke mere end dét billede du vil gengive, hakker. De 100 Hz LCD-tv du tænker på glatter billedet ud, hvilket medfører nogle fordele og nogle ulemper. Derfor er det forkert at sige at det er plasma der mangler noget, det er LCD'erne der har noget ekstra som man kan diskutere er en fordel eller ej.

Dette har iøvrigt intet med LCD vs plasma at gøre, og det er forkert at sige at alle 100 Hz plasma hakker, for nogle af dem har præcist de samme motion compensation kredsløb som 100 Hz LCD-tv typisk har. Desuden kan du slå disse kresløb fra i LCD-tv'ene, og så vil de hakke præcist lige meget.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 15:12
Netop som otto skriver

slå alt billedebehandling fra på et lcd og plasma. så hakker det.
så vil mange sikkert sige hvorfor så slå det fra.
fordi et tv ikke skal lave om på et billede, men vise kildematerialet som det er.
der er masser af tv udsendelser som hakker, men det er ikke ens tv som har skylden. liebhaverne fra tv2 musik videoer, dårlig konventering mellem ntfs og pal.
tage en god film eller serier fra tv2 eller dr1, så er der ikke noget som hakker.
heller lidt hak, fremfor regnefejl.

det er snart vendt mange gange og det er hverken lcd eller plasma som har skylden.

Redigeret af xcardman - 13-Oktober-2009 kl. 15:14
Til top
clear Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2008
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 18:25

Det er rigtigt, at Tv signalet ikke sendes med ret mange frames pr. sekund. Det gør mange videokameraer faktisk (mener det er 60fps), men om det nogensinde også kommer på de profesionelle studio-kameraer, ved jeg ikke.

Jeg har hørt om biograf film der snart kommer i biografen der skulle være filmet med 1000 frames pr. sekund. Det bliver spændende at se om folk synes om dette.

Redigeret af clear - 13-Oktober-2009 kl. 18:25
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Tubbe Tubbe skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Skal man opdatere S10 med ny firmware også ??, troede kun det var G10, som havde dette problem, men har selvfølgelig ikke testet dette på mit
S10, om det hakker.

jep en s10 skal også opdateres som en g10
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af clear clear skrev:

Det er rigtigt, at Tv signalet ikke sendes med ret mange frames pr. sekund. Det gør mange videokameraer faktisk (mener det er 60fps), men om det nogensinde også kommer på de profesionelle studio-kameraer, ved jeg ikke.

Jeg har hørt om biograf film der snart kommer i biografen der skulle være filmet med 1000 frames pr. sekund. Det bliver spændende at se om folk synes om dette.

et pal signal bliver sendt med 50hz hverken mere eller mindre.
så ved ikke helt hvad du mener.

Redigeret af xcardman - 13-Oktober-2009 kl. 18:36
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu