recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til Popcorn Hour
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål til Popcorn Hour

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til Popcorn Hour
    Sendt: 28-September-2009 kl. 11:43
Jeghar længe været igang med at bygge et medie center af nogle PC dele, men kommer ikke rigtigt videre og nu har jeg så kigget en del på de forskellige maskiner man kan købe, men har et par spørgsmål.

Jeg har kigget på dem alle, men komet frem til at Popcorn Hour nok er den bedste af dem alle (WD, Twix, PH)

1. Hvad er den største forskel på PH 110 og 200?

2. Hakker PH 110 når der afspilles mkv, for den har jo en langsommere processor i. Går ikke ud fra der er nogen form for hakken eller lag når man afspiller filer derfra selvom de har så små processorer.

3. Kan man spole, hoppe og pause i mkv filer uden at den kommer out of sync? Jeg afspiller pt med PS3 media center og hvis man spoler nogle gange, så begynder lyden at komme out of sync og den slags er jeg ikke interesseret i.

4. Larmer PH 110 eller 200 når de afspiller?

5. Afspiller de med 24hz når man fx ser mkv og en anden frekvens når man ser dvd'er eller skal man sætte op hvilken man vil bruge

6. Og til sidst.. er de ca. 1000kr merpris for PH200 givet godt ud i forhold til PH110?




Redigeret af bibihest - 28-September-2009 kl. 12:10
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 12:31

1. Der er mange forskelle - C-200 er en ny generation afspiller som er baseret på et nyt chipset der er ca. 5 gange kraftigere. Det giver en masse muligheder for udvikling af bedre features udover blot selve afspilning af media filerne, derudover er der en masse hardware ændringer der giver en del flere muligheder, og selvfølgelig fuld understøttelse af BluRay afspilning enten gennem tilslutning af bluray drev eller fra rå Bluray backups

2. Nej, det hakker ikke når der afspilles mkv fra PH110 - hardware dekoderen sørger for selve afspilningen. 1080p h264.mkv afspilles perfekt i op til 40mbps bitrate. Dog skal nævnes at den langsommere processors begræsninger i I/O og Netværkshastighed er med til at begrænse afspilning af video til omkring disse 40mbps, forbedringerne på disse punkter på C200 betyder at den uden problemer afspiller samme slags video med bitrates omkring 100mbps, langt over bluray standarden

3. Både ja og nej - den kommer ikke out of sync når man navigerer i sin fil, men navigering gennem den gammeldags spole funktion fungerer ikke særligt godt, man navigerer istedet på andre måder ved at hoppe på forskellige måder. Det fungerer til gengæld fint og er efter min mening langt mere passende for mediet, jeg har aldrig helt forstået hvad ideen er med at spole i en digital fil som var det en gammel analog vhs

4. nej de er passivt kølede og lydløse

5. det kommer i første omgang an på hvad dine ønsker og krav er - hvis dine konkrete behov kan løses af en A110 så er der måske ingen grund til at give 1000,- mere, men hvis dine behov ikke helt kan eller måske ændres hen ad vejen så kan den ekstra merpris hurtigt vise sig at være godt givet ud.  A110 er jo en 2 år gammel platform der er ved at se sin afslutning, mens C200 er nyeste platform der først er ved at se sin begyndelse og med masser af potentiel udvikling der aldrig vil kunne komme til A110. Min A100 og A110 har fungeret perfekt i de 2 år jeg har haft dem og løst mit afspilningsbehov uden problemer, det gør de sådan set stadig, den ene nu ude hos noget familie. Men min C200 har da lidt mere pondus og mere fremtid, men også stadig en meget ung firmware med nogle ting der skal rettes.

Der er selvfølgelig også de andre alternativer som måske er værd at overveje, afhængig af hvad behovene er. WDTV kommer jo med version 2 som har netværkstilslutning. Xtreameren er heller ikke uden evner men pt plaget af umoden firmware, hvis de magter at få styr på firmwaren kan den godt blive et udmærket alternativ til A110 til en billigere penge. Tvix er ligeså gode som Popcorn Hour, men bare for dyre. En Tvix i samme generation som A110 koster jo næsten det en C200 koster.



Redigeret af spawn - 28-September-2009 kl. 12:44
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 12:35
Spawn.
Hvorledes går det med sub/idx for PH 100? Er vi der snart?
Mvh Hansemand
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 12:39
Mange tak for svarene. Har lige tilføjet endnu et lille spørgsmål.

Afspiller de med 24hz når man fx ser mkv og en anden frekvens når man ser dvd'er eller skal man sætte op hvilken man vil bruge.

Måske kan du også svare på det :)

Tror det bliver en PH200 det ender med så.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 12:53

#Hansemand

Nej, desværre ikke snart  

Ressourcerne bruges stadig på modning af firmwaren til C-200, så det er stadig i venteposition med ny firmware til A100/A110.  

Jeg har intet bud på hvor længe vi kommer til at vente. Det afhænger helt af hvor lang tid det tager før de syntes C200 firmwaren er god nok til at man kan flytte nogle ressourcer over på A serien

#bibihest

Ja, de har begge en auto frekvens funktion, som selv skifter til korrekt video output baseret på filens framerate. Der skiftes således automatisk mellem PAL/NTSC/24p output

Medmindre mit budget satte begrænsningen for mig, ville jeg også vælge en C200 idag. Firmware er stadig umoden, man skal være forberedt på lidt udfordringer med nogle ting, men det skal nok komme på plads.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 01:54
glimrende svar spawn - tak.

Jeg afventer stadig C200, som stadig er i reeeest... øv
Til top
MortenA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 14:30

Fortsætter tråd: Hvor god en audiostreamer er popcorn hour C-200 - f.eks. sammenlignet med squeezebox. Her tænker jeg specielt på "modenhed" dvs - er det forbruger elektronik er nørd grej (intet ondt ment her)? Kan den f.eks. sammenlignes med squeezebox?

 

Mvh Morten

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af MortenA MortenA skrev:

Fortsætter tråd: Hvor god en audiostreamer er popcorn hour C-200 - f.eks. sammenlignet med squeezebox. Her tænker jeg specielt på "modenhed" dvs - er det forbruger elektronik er nørd grej (intet ondt ment her)? Kan den f.eks. sammenlignes med squeezebox?


Hvis jeg skal sammenligne min Popcorn Hour A-100 med min Squeezebox Boom vil jeg sige

1) Popcorn Hour er et mere umodent produkt med flere bugs i firmware
2) På den anden side har Popcorn Hour A-100/110 ikke flere bugs end andre tilsvarende media players med HD video (C-200 er spritny og har flere bugs i skrivende stund, men de skal nok blive rettet)
3) Det et lidt unfair at sammenligne Popcour Hour og Squeezebox på den måde fordi Squeezebox er et meget simplere produkt (kun audio)
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
MortenA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenA MortenA skrev:

Fortsætter tråd: Hvor god en audiostreamer er popcorn hour C-200 - f.eks. sammenlignet med squeezebox. Her tænker jeg specielt på "modenhed" dvs - er det forbruger elektronik er nørd grej (intet ondt ment her)? Kan den f.eks. sammenlignes med squeezebox?


Hvis jeg skal sammenligne min Popcorn Hour A-100 med min Squeezebox Boom vil jeg sige

1) Popcorn Hour er et mere umodent produkt med flere bugs i firmware
2) På den anden side har Popcorn Hour A-100/110 ikke flere bugs end andre tilsvarende media players med HD video (C-200 er spritny og har flere bugs i skrivende stund, men de skal nok blive rettet)
3) Det et lidt unfair at sammenligne Popcour Hour og Squeezebox på den måde fordi Squeezebox er et meget simplere produkt (kun audio)


Fair nok - men hvis man sætter audio højst - får man så mest for pengene med en squeezebox? Jeg ved ikke rigtig om jeg gider sidde og rippe min DVD'er og jeg tror ikke rigtig at jeg gider downloade - med mindre det f.eks er VOD.

Mvh Morten
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 01:22
Oprindeligt skrevet af MortenA MortenA skrev:


Fair nok - men hvis man sætter audio højst - får man så mest for pengene med en squeezebox? Jeg ved ikke rigtig om jeg gider sidde og rippe min DVD'er og jeg tror ikke rigtig at jeg gider downloade - med mindre det f.eks er VOD.


Hvis du kun er interesseret i audio skal du ikke købe Popcorn Hour eller en anden video media player. Squeezebox er meget bedre til audio..

Det skulle da lige være YouTube musikvideoer som Popcorn Hour kan afspille...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 11:00

Oprindeligt skrevet af MortenA MortenA skrev:


Fair nok - men hvis man sætter audio højst - får man så mest for pengene med en squeezebox?
Mvh Morten

Til audio skal du absolut vælge Squeezebox. Popcorn (Har selv a100) er ikke meget bevendt som afspiller til audio. Bl.a. på grund af at du skal have dit fjernsyn tændt for at vælge numre.

MVH
HPDahl
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 20:14
Kan man skaffe en PH200 nogle steder eller skal man lige vente til november hvor de alle får den hjem igen?

Nu i snakker om musik, er det ikke muligt at lave en eller anden tast på fjernbetjeningen der går direkte til musik og starter?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu