recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt rystende oplevelse i HiFi Klubben
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLidt rystende oplevelse i HiFi Klubben

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Emne: Lidt rystende oplevelse i HiFi Klubben
    Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 18:48

Jeg er netop hjemvendt fra HiFi- Klubbens afdeling på Europa Plads i Århus. Jeg var i butikken for at se på BD- afspillere og havde Dankortet med.

Jeg kiggede på 2500BT og DBP-2010.

Jeg fik fat i en ekspedient og spurgte ind til de to modeller. Han var ikke ekspert og kunne kun sige at 2500BT leverede et bedre billede end den billigere 2010, og under alle omstændigheder bedre end PS3 som jeg bruger nu.

Det er da vist noget sludder!

Da jeg ikke synes det var særligt overbevisende, hentede han en anden (der var BD-ekspert), der hævdede at der var stor og tydelig forskel på Blu Ray afspillere og at: "billedkvalitet kostede". Billigere maskiner leverede et mere "sne-fyldt" billede sagde han.

Sludder!

Jeg gik temmeligt skuffet, og hovedrystende, fra butikken og har ikke til hensigt at handle A/V- udstyr der. Det er trods alt temmeligt dyre produkter der forhandles i HFK, burde man så ikke få en lidt mere saglig betjening!

Jeg kunne jo ligeså godt gå i El-Giganten med den betjening/ vejledning. 

Dette indlæg skal ikke ses som en hetz mod HFK, som jeg hidtil har være meget begejstret for, men bare som eksempel på, hvor utroligt vigtigt det er, selv at sætte sig ind i tingene. Jeg er bare utroligt skuffet over at selv specialbutikker ikke uddanner deres personale ordentligt!!!

Lige nu, har jeg mest lyst til at handle i El-giganten/ Bilka eller på nettet, naturligvis efter selv at have sat mig ind i tingene på forums som recordere.dk

Får I selv en god betjening i butikkerne og kan i evt. anbefale en seriøs forhandler i Århus (udover TC som kun havde een demo-BD afspiller)

Alt i alt en kedelig dag i butikkerne.

På forhånd tak for input,

Peter

Redigeret af Pede8000 - 13-Oktober-2009 kl. 18:56
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 18:53
Husk de skal sælge og mange gange hører de ikke på en kunde. eller rettere de vil ikke hører.
hvis han kan sælge en afspiller til dig som er 3000 kr dyre, så er han glad.

han burde have slået på en dyre afspiller sikkert er bedre til cd og dvd.
så havde sagen været anderledes

"sne-fyldt" billede  HD er ikke analog

Redigeret af xcardman - 13-Oktober-2009 kl. 18:55
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 18:59

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Husk de skal sælge og mange gange hører de ikke på en kunde. eller rettere de vil ikke hører.
hvis han kan sælge en afspiller til dig som er 3000 kr dyre, så er han glad.

han burde have slået på en dyre afspiller sikkert er bedre til cd og dvd.
så havde sagen været anderledes

"sne-fyldt" billede  HD er ikke analog

Lige præcis det der er så rystende!! Hvor er den gode vejledning henne. Hvorfor ikke bare smutte i Giganten efter en Pana 60´er..... Faghandlen er truet, og uden produktkendskab er den da dødsdømt!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 19:07
Skræmmende nok har jeg oplevet af få samme behandling i Hifiklubben i Aalborg. Hvor jeg fortalte, at jeg havde set at BD-
afspillere nu kunne fåes ned til 1000 kr. og PS3'en jo var ret billig. Hvor jeg nærmest fik skæld ud, for at hævde at
billedekvaliteten jo var den samme. Og følte mig bestemt ikke særlig godt behandlet. Dog har de en ung gut dérinde, som havde
vejledt mig på andet tidspunkt rigtig godt.
Og i Hifiklubben på Frederiksberg har jeg også rigtigt god erfaring. Har dog ikke spurgt om noget med BD derinde.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 19:20

mkirklund:

... måske er det den samme sælger, man kan da håbe at det er en enlig svale...

Måske var det meget godt, for mig, at de ikke fik solgt en 2500BT, tror nemlig jeg venter på Oppo´en.

Hvis den altså nogensinde lander ...

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 19:23
Pede8000 @

Dén sælger som jeg havde dårlig oplevelse, virker i hvert fald som en Elgiganten sælger. Sælg og så ud med kunden. Derudover, mente han
også der var forskel på HDMI kabler. Det er altså skræmmende, at det foregår sådan i en kæde som Hifiklubben. Det er ærgeligt det er
enkelte som ødelægger det.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 19:28

Har kun gode oplevelser med Hifi-klubben i Aalborg. Især en "ung" gut har hjulpet mig meget, og det er faktisk hans skyld jeg ikke har spildt 30.000kr på nye højtalere fordi han mente ikke de var bedre end mine nuværende. Og han råede mig til at spare mere sammen så jeg virkelig kunne føle og høre når jeg opgraderede næste gang, og det var enten med dyrer højtalerer hos hifiklubben eller et andet sted. Det synes jeg er super service. Han kunne lige så godt have prøvet at prakke mig de højtalere på som jeg var inde og få en demo af, og jeg havde sikkert bidt på krogen for jeg havde pengene som brændte i lommen, og havde virkelig lyst til nye højtalere

Hvis jeg får en dårlig vejledning så ved jeg heldigvis bedre ford jeg gider tage mig tid til at tjekke nettet osv først, så jeg har en nogenlunde viden inden jeg begiver mig ud i butikkerne, for jeg VED at mange steder går det bare ud på at sælge og tjene penge. Har man ikke forstand på det man vil købe (har sat sig lidt ind i det på forhånd) ja så kan man ende med at købe noget skidt, eller ihvertfald kunne man måske have fået noget bedre til samme penge et andet sted. Men det fortjener man da, når man ikke gider tjekke flere butikker, eller nettet først.

Det er jo det samme når man køber bil, hvilket jeg lige har gjort. Jeg gik da ikke bare ind til den første forhandler og sagde giv mig hvad du har til 300.000kr. Jeg undersøgte markedet i en måneds tid og handlede derefter og fik et super tilbud (synes jeg selv), og hos den helt rigtige forhandler som jeg føler jeg kan stole på, og det er jo også vigtigt. Men jeg tror ikke jeg ville stole så meget på ham hvis jeg ikke på forhånd havde tjekket bilen på nettet i hovede og r.. Jeg havde en masse tjekspørgsmål som han svarede "rigtigt" på, og jeg kunne derfor tjekke at han talte sandt. Det samme kan man gøre med hifi hvis man da bare gider. Gider/kan man ikke, så må man stole blindt på forhandleren og man kan ikke forvente at alle forhandlere kun tænker på kunden og ikke butikkens økonomi, især ikke i disse tider.

Redigeret af furious jt - 13-Oktober-2009 kl. 19:35
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 19:31
Han er da bare en rigtig god sælger furious. Du kommer jo tilbage og lægger et par hundrede tusind i hans kasse
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 19:38

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Han er da bare en rigtig god sælger furious. Du kommer jo tilbage og lægger et par hundrede tusind i hans kasse

Måske, men som jeg skrev så sagde han at det jo også gjaldt hvilken som helst anden butik. Altså når jeg ville opgradere så skulle jeg tage et større spring end jeg på det tidspunkt ville, for at kunne høre/føle forskel, og så var det lige meget om det drejer sig om nye dali, b&w eller et mærke fra en anden butik DERFOR synes jeg han var reel

De fleste butikker ville vel også bare tage mine 30.000kr med det samme og istedet for at vente og tage chancen for at jeg 1 år senere dukker op med det dobbelte

Redigeret af furious jt - 13-Oktober-2009 kl. 19:39
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 19:44

Jamen, som nævnt har jeg jeg også altid været særdeles tilfreds med HFK, men jeg må sige at dagens oplevelse virkeligt sætter min loyalitet på prøve.

Bemærk at det ikke var een, men to sælgere som vildledte!

Hvor adskiller HFK sig så fra supermarkederne?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 19:49

Kan sagtens forstå dig, og jeg ville nok have det på samme måde.

Nu fik jeg ikke lige fat i om det var hifiklubben i aalborg, men hvis du er nordjyde så tjek evt. sparshop i nørresundby. De har panasonic og pioneer afspillere. ved ikke om de 2 mærker interesserer dig, men i den butik får du med garanti den service og gode vejledning du vil have

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Måske, men som jeg skrev så sagde han at det jo også gjaldt hvilken som helst anden butik. Altså når jeg ville opgradere så skulle jeg tage et større spring end jeg på det tidspunkt ville, for at kunne høre/føle forskel, og så var det lige meget om det drejer sig om nye dali, b&w eller et mærke fra en anden butik DERFOR synes jeg han var reel

De fleste butikker ville vel også bare tage mine 30.000kr med det samme og istedet for at vente og tage chancen for at jeg 1 år senere dukker op med det dobbelte

Jamen han er reel. Og det er også hvad jeg selv oplevede i Vejle da jeg skulle bruge rengøringsgrej til fladskærmen. Her sagde han at jeg bare skulle bruge rent vand på en microfiberklud - ingen vædsker. Så han sendte mig ud af forretningen uden at ha' fået en krone

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu