Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Naim
Super bruger
Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 428
|
Emne: Hifi klubben og plasma Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 09:30 |
Det var dog utroligt. Nu har klubben fået plasma tv og de kan jo næsten ikke få armene ned igen. Jeg husker stadig for ca. 2-3 år siden deres holdning til plasma tv. De nærmest grinede af dig når du spurgte efter plasma og kaldte det forældet og at man ikke vil kunne købe dette om få år og lcd var meget bedre. Sjovt nok har jeg senere fået at vide, at en højt oppe i hifiklubben havde Pioneer plasma der hjemme på dette tidspunkt.
Redigeret af Naim - 14-Oktober-2009 kl. 09:32
|
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 3730
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 09:40 |
Det er der nu ikke noget mærkeligt ved..
Husker tydeligt hvordan mange herinde lovpriste deres receiver indtil de prøvede et andet (måske bedre) mærke, og nu er det konge-mærket.
Man har en/et mening/holdning/standpunkt til man tager/får en ny Nu har jeg vist brugt alle "skrå-stregerne" for idag.
Sådan er det jo også med butikker. Før solgte hifiklubben mest lcd, så er det da klart det er lcd der skal lovprises. Nu er det så plasma, og så skifter de da selvfølgelig holdning. Det vil da være dumt at blive ved med at lovprise lcd nu hvor de får flere plasmamodeller i butikken
Redigeret af furious jt - 14-Oktober-2009 kl. 09:42
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 11:19 |
Jeg tror HIFI klubben er hammer lige glade med om det er lcd eller plasma. men det hænger vel sammen med et større gruppe efterspørger en 50 tommer skærm. i 50 tommer er plasma bedst og man kan få dem til en rimelig pris. Ergo er større salg.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 11:31 |
furious jt skrev:
Det er der nu ikke noget mærkeligt ved..
Husker tydeligt hvordan mange herinde lovpriste deres receiver indtil de prøvede et andet (måske bedre) mærke, og nu er det konge-mærket.
Man har en/et mening/holdning/standpunkt til man tager/får en ny Nu har jeg vist brugt alle "skrå-stregerne" for idag.
Sådan er det jo også med butikker. Før solgte hifiklubben mest lcd, så er det da klart det er lcd der skal lovprises. Nu er det så plasma, og så skifter de da selvfølgelig holdning. Det vil da være dumt at blive ved med at lovprise lcd nu hvor de får flere plasmamodeller i butikken
|
Du har fat i det helt rigtige her. Man skal huske at det er mennesker der står i butikkerne, og udover at de lever af det og derfor generelt burde være lidt mere velinformerede (men ikke altid er det), så svinger de præcist lige så meget i holdninger og viden som kunderne gør. Man skal også huske at en sælger i butikken også selv er kunde, hos leverandøren. Sælgeren i butikken udsættes for præcist den samme mængde salgsgas fra leverandøren (hvis ikke mere) som forbrugerne gør i butikken. Det er ikke sikkert de forsøger at snyde nogen, de fleste sælgere rådgiver i bedste mening, med basis i den rådgivning de selv har modtaget fra leverandørerne.
Problemet er så netop at dén uddannelse sælgerne i butikkerne modtager, stort set udelukkende stammer fra leverandørerne og ikke uafhængige kilder, og derfor har den uddannelse mere karakter af propaganda end af uddannelse, og det går ud over rådgivningen overfor forbrugerne.
Når det er sagt, så er det da klart at hvis de høje herrer har valgt at fokusere på LCD af den ene eller den anden årsag, så skal den enkelte sælger følge dén linie, hvis han vil beholde sit job. Derfor er det ikke altid den enkelte sælger der er problemet, men linien i forretningen.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 11:39 |
Ja, man skal være radikal, for at arbejde i DHK. 
En anden ting er så, at de i DHK (nogle afdelinger), var med til at vedligeholde nogle af de historier og myter, der tidligere var omkring plasma, mens de kun forhandlede LCD.
Otto - M.h.t. propaganda i.f.b. med brancheuddannelsen, så må det være noget der er kommet til senere. Det eksisterede ikke dengang jeg frekventerede radiohandlerskolen... 
M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 15-Oktober-2009 kl. 00:37
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 13:30 |
Sjovt nok så har mange sælgere plasma hjemme hos dem selv men anbefaler LCD...Længe leve plasma!!!
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 13:32 |
Hmmmm....hvor har du oplevet det?
M.v.h.
|
 |
Lukket bruger 2
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 23:04 |
Nu er det fænomen så temmelig afdelingsbestemt. Jeg har altid stået som seriøs anbefaler af plasma til dem der gerne får udnyttelse ud af det og en seriøs LCD til dem der skal bruge den slags. Jeg vil meeeeget gerne have mig frabedt denne slags generaliseringer i kæderegi. Det går ofte ud over de mere seriøse afdelinger og gælder også for bl.a. Expert afdelinger, hvor der ofte er endog meget stor difference i viden og sortiment. 
Samsung har haft Plasma på programmet længe, men med svingende resultat og derfor har vores anbefalinger rent kundemæssigt lagt på LCD. Nu er Panasonic kommet med på programmet og de er pt. nok den mest seriøse Plasma producent og nogle af vores ansatte har fået øjnene op for kvaliteten i disse skærme. Det ser jeg kun som en styrke. Det skal være tilladt at blive klogere.
LCD er ofte det bedste valg for Hr. og Fru Jensen. De smider et stillbillede på skærmen og tænker ikke over det selvom de er blevet advaret i forretningen. Når så der efter 2 dage er Burn-In på plasmaen er det butikkens skyld, så det er klart der tages forholdsregler.
Dernæst er der ofte en svigefuld holdning til alt hvad HFK gør, så jeg må tilstå, at vi ofte direkte forsøger at slippe for nørderne, da det kun ender i negativ omtale.
Og skulle vi så ikke bede Hr. Henrik B om at tilkendegive sig ? Du er ansat i branchen og bør holde dig for god til at kommentere på andre kæder. Kom nu ud af busken og fortæl alle hvor du er ansat. Andet er lusk overfor resten af forummets medlemmer.
|
 |
DarkStar
Super bruger
Oprettet: 06-April-2008
Point: 368
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 01:27 |
Det er da fint at en forretning kan ændre holdning til et produkt. Jeg kan da
kun se det som positivt at der sker en udvikling i branchen. At man ikke
holder fast ved udelukkende at sælge én type af produkter, antyder da at
man er i konstant kontakt med marked og behov.
|
 |
Naim
Super bruger
Oprettet: 30-December-2004
Point: 428
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 08:28 |
Ja, det er da fint man ændrer holdning. Men det ændrer jo ikke på, at klubben i sin tid kaldte det forældet og dårlige billede end lcd. En seriøs butik, som klubben også var engang, ville have anderkendt plasma som et godt alternativ, som man dog desværre ikke solgte. Problemet med hift/tv butikker i dag er jo, at det er kun det de har på hylderne det er godt og resten er ikke noget værd.
|
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 08:38 |
Naim skrev:
Ja, det er da fint man ændrer holdning. Men det ændrer jo ikke på, at klubben i sin tid kaldte det forældet og dårlige billede end lcd. En seriøs butik, som klubben også var engang, ville have anderkendt plasma som et godt alternativ, som man dog desværre ikke solgte. Problemet med hift/tv butikker i dag er jo, at det er kun det de har på hylderne det er godt og resten er ikke noget værd. |
Jeg tror nu bestemt ikke dette fænomen er mere udtalt i HFK end i andre butikker, men du har selvfølgelig ret i at det er irriterende ikke at få klar besked. Nu er det jo bare sådan et personalet lever af at sælge de produkter de har i butikken, og ikke af at sende kunderne over på den anden side af gaden
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 08:43 |
Naim skrev:
Ja, det er da fint man ændrer holdning. Men det ændrer jo ikke på, at klubben i sin tid kaldte det forældet og dårlige billede end lcd. En seriøs butik, som klubben også var engang, ville have anderkendt plasma som et godt alternativ, som man dog desværre ikke solgte. Problemet med hift/tv butikker i dag er jo, at det er kun det de har på hylderne det er godt og resten er ikke noget værd. |
Det lyder som om du har været inde i samtlige HFK butikker..
Stammer din udtalelse fra een medarbejder, een butik, eller hvad? Det er jo ret vigtigt..
Og igen så ser jeg ikke noget galt i at en butik fremhæver sine egne varer fremfor andres. Sådan er det bare, og vil man ikke "snydes" så må man undersøge tingene inden man handler. Sådan er det indenfor alle brancher om man kan lide det eller ej. Så jeg ser ingen grund til at køre hetz på lige netop HFK. Så skal du gøre det på alle butikker.
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |