recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LED med mørke områder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LED med mørke områder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ally Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LED med mørke områder
    Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 18:12
Hej!

Jeg vil lige høre andre LED-ejeres mening her. Jeg har et 46" LED fra Samsungs 7-serie (7050). Jeg fik selve panelet skiftet p.g.a. en død pixel, men det nye panel er jeg også utilfreds med. Der er nogle mørke områder i øverste og nederste kant med faste afstande, samt lidt til venstre for midten af skærmen.

Her er et billede af skærmen med hvidt billede:

Er jeg for kritisk, eller er der grund til at kontakte support? Det har jeg egentlig gjort, men blev affærdiget med at det ikke var en fejl men at sådan var konstruktionen. Måske har han ret... jeg kan ikke bedømme det.

Her er et redigeret billede, hvor kontrasten er skruet godt i vejret for at synliggøre områderne:

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 19:50

Det ligner clouding, men jeg er ikke helt sikker.

Kan også se, at du har lidt backlight bleeding (øverst og nederst i billedet ligner det små vulkaner, der erupterer).

En ven havde synlig clouding på en Samsung LCD, 5-serie, men det blev bedre efter jeg "kalibrerede" det for ham vha. en dvd. Det lignede meget det, du har på dit tv.

På en andens LCD, B755, er der ingen clouding, men der er synlig backlight bleeding, dog ikke noget, man ser ved normal film/tv kigning.

Jo, Samsung hævder, at det er en del af konstruktionen og det har de til dels ret i, men folk på div. fora har haft succes med at bytte.

Jeg tror, at det vil hjælpe meget, hvis du enten fik tv'et kalibreret eller selv gjorde det vha. dvd eller computer.

Til top
Ally Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Det ligner clouding, men jeg er ikke helt sikker.

Kan også se, at du har lidt backlight bleeding (øverst og nederst i billedet ligner det små vulkaner, der erupterer).

En ven havde synlig clouding på en Samsung LCD, 5-serie, men det blev bedre efter jeg "kalibrerede" det for ham vha. en dvd. Det lignede meget det, du har på dit tv.

På en andens LCD, B755, er der ingen clouding, men der er synlig backlight bleeding, dog ikke noget, man ser ved normal film/tv kigning.

Jo, Samsung hævder, at det er en del af konstruktionen og det har de til dels ret i, men folk på div. fora har haft succes med at bytte.

Jeg tror, at det vil hjælpe meget, hvis du enten fik tv'et kalibreret eller selv gjorde det vha. dvd eller computer.

Det er lige præcis de små "vulkaner", jeg mener. Egentlig er det ikke noget, jeg lægger mærke til ved almindelig brug... men når jeg spiller på Xboxen eller PS3'eren bliver det mere tydeligt. Det irriterer mig grænseløst ved bilspil, hvor øverste del af skærmen typisk er ret lys (himlen). Omvendt vil jeg ikke gøre en stor sag ud af det, hvis det er normalt, og et evt. nyt panel (det vil så være det 3.) har samme skavank.

Hører meget gerne fra andre LED-TV ejere, om de har stødt på det samme.

Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 21:45

Det er så afgjort clouding du ser. Flatpanels.dk har nogle indstillinger til et godt billede, men det vil ikke kunne fjerne det helt. Jeg synes ikke at erindre, at deres eksemplar havde samme problem, så det må være forskelligt fra eksemplar til eksemplar.

Til top
Ally Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af T-Ras T-Ras skrev:

Det er s� afgjort clouding du ser. Flatpanels.dk har nogle indstillinger til et godt billede, men det vil ikke kunne fjerne det helt. Jeg synes ikke at erindre, at deres eksemplar havde samme problem, s� det m� v�re forskelligt fra eksemplar til eksemplar.

Okay, godt at have fået en definition på problemet. Men er det grund nok til at brokke sig? Jeg er meget kritisk, især når jeg har givet 18.000 kr. for et produkt. Men nogle gange kan jeg også være FOR kritisk... har lidt svært ved at finde balancen mellem de to yderpunkter
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu