|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MiKKa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() Sendt: 27-Januar-2006 kl. 14:41 |
Hej,
Jeg har langt om l�nge besluttet mig for at k�be et LCD tv - 40", i en OK kvalitet, der helst ikke skal overstige de 20-22k. Jeg var s� en tur forbi den lokale FONA idag, for lige at se hvad de havde st�ende - og hvordan billedet s� ud. Hvilken skuffelse - der var utroligt meget "blur" omkring personerne/bev�gelserne - og farverne p� de forskellige opsatte modeller var vidt forskellige. Jeg koncentrede mig umiddelbart om billedet p� 2 32" - et SONY og et Samsung - det sidste 3k billigere end det f�rste, men med v�sentlig mindre blur. Lad mig bare sl� fast - min forvirring om HVAD jeg skal k�be er nu endnu st�rre. Hvad g�r man? Hvor finder man nogle gode guides/sammenligninger - der ogs� forklarer lidt op opl�sning,respons-tid og andre vigtige faktorer ved valget af sk�rm. Ja - man kunne jo suse rundt til en masse forhandlere og kigge - men efter min oplevelse i FONA idag er jeg bange for, at det ikke g�r det hele nemmere! Kom med nogle gode r�d ![]() edit : hov - jeg rettede nogle stavefejl og nu forsvandt alle danske bogstaver... Redigeret af MiKKa |
|
Je ne sais rien, moi...
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
Prøv og se om du kan finde et JVC LT-37S60 eller JVC LT-37M60 og se hvad du synes - de skulle være rigtig gode. Måske i Electronic World eller Expert.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Langemor84 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-December-2005 Status: Offline Point: 708 |
![]() |
> Mikka For det første er det nærmest umuligt at finde et LCD Tv i en stor størrelse, der ikke har "blur" hvis det er alm. analogt signal der er på. Her tænker jeg også på kabelTV som de har i de fleste butikker som f.eks. Fona, Merlin osv. Vil du have ordentligt signal på en LCD skal det simpelthen være digitalt. Hvis du er parat til at bruge 20-22K på et nyt tv bør du også være indstillet på at bruge et par hundrede i måneden på et ordentligt digitalt signal, hvis du ikke har det i forvejen. Desværre skal det så nævnes, at jeg vil give dig ret i din noget generelle kritik af LCD'er. Billedet har tildens til at blive "blury" selv med et godt signal. Jeg har nu set Samsung 40M61B med HDMI i flere forskellige butikker og jeg synes ikke det var specielt imponerende. Det skal dertil også siges, at alle stederne jeg så det, valgte meget underlige DVD'er som demoer (En Star Wars (gamle kameraer), gamle musikvideoer med Tina Turner og en Eagles koncert i næsten fuldstændig mørke). Det eneste LCD på markedet jeg kan sige, at jeg kan stå 100 % inde for er Philips 37PF9830. Det er i det hele taget meget svært og det er helt generelt, at få et ordentligt indtryk af et Tv i en butik. Man skal helst have det med hjem og prøve det på et ordentligt signal med nogle ordentlige DVD-film, der er ikke er billige genudgivelser! Mange butikker har god service mht. returret, især Elgiganten. De yder 30 dages fuld returret uanset hvormeget du har brugt Tv'et. Det er den eneste butik jeg kender, der yder denne service. Prøv at købe et Tv og se om det skal være det, så kan du altid aflevere det tilbage og få pengene igen, hvis du ikke er tilfreds, men gør Tv'et og dig selv den tjeneste, at prøve det på et ordentligt digitalt signal og med nogle ordentlige kabler.
Redigeret af Langemor84 |
|
![]() |
|
manchester ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() |
Har læst, at det danskproducerede Alfaview har fået gode anmeldelser og at det blev testvinder i magasinet "Gear". Har kørt fordi deres salgsvinduer (på Åboulevarden og Peter Bangs Vej i København) og det ser lækkert ud. Men det skal understreges, at jeg ikke selv har et sådant og ikke selv har forstand på det. Det er udelukkende pga. det jeg har læst. |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej Manchester Nej, Alfaview regnes normalt som laveste fællesnævner på markedet for fladskærme. Ikke fordi de er billige - det er jo en kvalitet i sig selv - men fordi de ikke lever op til de flestes behov for visning af ganske almindelige TV-billeder. Alfaview er et mærke som måske står flot med animations-film (som f.eks. Monsters Inc) men ikke fungerer specielt godt ved almindelig TV fra DR og TV2. At Gear har dem som "vinder" skal du ikke lægge så meget i. Det blad regnes ikke som seriøst. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
manchester ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() |
Ok som jeg sagde har jeg ikke forstand på det selv. Dog faldt jeg også over denne rosende anmeldelse/test. http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=4785 Måske derfor jeg troede ...... |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Jep, det er nemt at gå galt i byen Men der er himmelvid forskel på IT og TV, selvom der sker en vis sammensmeltning i disse år. Og Hardware-test er en IT test hjemmeside - se blot hvilke andre skærme de ellers tester: http://www.hardware-test.dk/ht/tests.asp?classid=43 Og ikke et ondt ord om det, men når de roser Alfaview sammenligner de med de andre computer-skærme som de har testet - og her vil skærmene sansynligvis gøre det godt. For computer-skærme er ikke gode til TV - det er 2 forskellige verdener. Nej, sandheden er at Alfaview flopper fælt - når de sammenlignes med LG, Samsung, Philips, Panasonic, Sony, Pioneer osv. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Hej Mikka, Et fladskærmstv der er god til et almindeligt analogt signal er Panasonics. Jeg har selv et TH-37PA50E plasma-tv. Det er svært at se forskel på vores digital satelit tv og TV2 fra vores analoge antenne. Så det kan jeg kun anbefale. /Kurt Redigeret af Kurt Poulsen |
|
![]() |
|
Langemor84 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-December-2005 Status: Offline Point: 708 |
![]() |
> Kurt. Jeg er fuldstændig enig i din anbefaling. PA50 er et fremragende Tv når det gælder alm analogt Tv. Det er klart at foretrække frem for et hvilket som helst LCD, hvis det KUN skal bruges til at se alm analogt tv på. > Mikka. Måske dette TV var en mulighed. Det fåes i 37" til 13999,- i danske butikker hvilket jeg synes er meget billigt for et Tv af så høj kvalitet. Redigeret af Langemor84 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |