Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
clang
Ny bruger
Oprettet: 24-Januar-2009
Status: Offline
Point: 8
|
Emne: Digitalt tv Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 13:53 |
Håber, I kloge hoveder kan hjælpe mig med, hvordan jeg får mulighed for at se de nye digitale tv-kanaler, som DR udbyder, når det analoge signal slukkes. Jeg er kabeltv-modtager fra Stofa som leveres gennem mit antenneselskab ANTV. Jeg har et Panasonic PX80 tv, samt en Sony HDD-Recorder. Så vidt jeg husker har begge indbyggede DVB-T-tunere. PX80 har vist kun MPEG2. Hvad betyder det for mit problem? Men det kommer jeg vel ikke så langt med, når jeg har kabeltv kunde? Kan der på en måde kobles en almindelig antenne på, eller skal jeg have fat i en box. I såfald hvilken, så jeg både kan se mine kabeltv-kanaler og DRs nye kanaler?
Mvh Christian
|
 |
reslfj
Guld medlem
Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 16:55 |
Du har kabel fra Stofa og det her INTET at gøre med antennesignalet at gøre - INTET*. DVB-T er ikke for dig. Det med at blande kabel og antenne er kun for legebørn og radioamatøre - alle vi andre køber det nødvendige udstyr, når nu det ikke kan være anderledes.
Du skal have nøjagtigt samme udstyr før 1 november som efter en DVB-C tuner der føder en MPEG-4 HP @ L4 video dekompressor, hvis DR-HD skal kunne ses.
Der er ingen vej uden om en 'STOFA' boks eller et nyt TV.
Din gamle diskrecorder skal du ved meget snarlig lejlighed udskifte, da det ikke er godt for øjnene, at signalet har været et par ture frem og tilbage mellem digitalt og analogt. Så ud med den.
Lars
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
 |
clang
Ny bruger
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 12:20 |
Tak for dine svar, men det var da nedslående nyheder. HDD-optageren købte jeg for et halvt år siden, så ville da være ked af, at skulle udskifte den. Hvad skal det sige, at det er skidt for øjnene? Har jeg da aldrig hørt om?
|
 |
ipk
Super bruger
Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 13:06 |
Jeg tror Lars mener at billedkvaliteten på det du optager, ikke er god i forhold til en direkte udsendelse, på grund af den manglende DVB-C tuner.
Der fås ikke HDD-recordere med DVB-C tuner som kan brænde optagelserne ud, jeg har læst at Sony er lige på trapperne med en. Men det er jo din afgørelse om du er tilfreds med billedkvaliteten på det du optager.
|
Mv. Ivan
Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 13:13 |
.
Redigeret af Allan Olesen - 16-Oktober-2009 kl. 13:13
|
 |
miri
Guld medlem
Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 14:14 |
ipk skrev:
Der fås ikke HDD-recordere med DVB-C tuner som kan brænde optagelserne ud, jeg har læst at Sony er lige på trapperne med en. Men det er jo din afgørelse om du er tilfreds med billedkvaliteten på det du optager. |
Jo, der findes netop en del HDD-recordere med DVB-C, men ingen med integreret DVD-brænder. Optagelser skal derfor flyttes til PC med DVD-brænder (hvilket kan virke tungt) eller transporteres analog (scart) til DVD-optager.
|
miri
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 14:19 |
miri skrev:
ipk skrev:
Der fås ikke HDD-recordere med DVB-C tuner som kan brænde optagelserne ud, |
Jo, der findes netop en del HDD-recordere med DVB-C, men ingen med integreret DVD-brænder. |
Var det ment som en modsigelse?
|
 |
miri
Guld medlem
Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 14:42 |
Allan Olesen skrev:
|
Ja, med mindre du mente, at der ikke findes DVD-recordere med DVB-C tuner
|
miri
|
 |
clang
Ny bruger
|
Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 10:04 |
Tak for svarene. Så blev jeg lidt klogere.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 12:18 |
miri skrev:
Allan Olesen skrev:
|
Ja, med mindre du mente, at der ikke findes DVD-recordere med DVB-C tuner |
Først og fremmest må du hellere få styr på, hvem der har skrevet hvad i denne tråd. Jeg er ikke ipk. Derudover er der absolut ingen forskel mellem dit udsagn og det udsagn, du citerede: ipk: Du kan ikke få en HDD-recorder, som kan A og B. Du: Jo, du kan godt få en HDD-recorder, som kan A, medmindre den også skal kunne B.
Redigeret af Allan Olesen - 17-Oktober-2009 kl. 12:26
|
 |