recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alt om Gran Turismo 5 - Marts 2010
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlt om Gran Turismo 5 - Marts 2010

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Emne: Alt om Gran Turismo 5 - Marts 2010
    Sendt: 19-August-2009 kl. 07:36

Jeg tænkte at jeg lige ville lave en tråd om GT5, jeg opdaterer den naturligvis som detaljerne bliver udgivet.

Current GT5 Packaging US.jpg

Jeg har intet link, men GT5 udkommer i Japan marts 2010, og skulle efterfølgende, hurtigst muligt, udkomme i Europa og Amerika.

Her er et nyt link, med et interview med Kazunori Yamauchi som snakker lidt om udviklingen af spillet, og at de kører på højtryk for at få spillet klar:

http://www.gtplanet.net/yamauchi-interview-reveals-more-on-g t5-development/#more-3837

Nolge højdepunkter fra gamespot: http://www.gamespot.com/pages/forums/show_msgs.php?topic_id= 27061778 

  • Yamauchi said that within the total time of game development, modeling cars has consumed 60 percent of available resources.
  • Moreover, he said that in pre-launch period (about 6 months before the date, which they are now entering into) there no rest. Many employees bring their sleeping bags and pajamas for the night at the office. A very Japanese custom, incidentally.
  • "In the shop there will be many accessories to improve your cars. The master was particularly proud of this facet of the game. He commented that we can change almost every imaginable piece of the vehicle, not just the typical sections of the engine, brakes, etc."
  • ...

Finally, we discuss the deformation and damage in Gran Turismo 5, a burning issue. Gran Turismo has always been known to seek perfection in all aspects; the visuals, the driving experience, and so on. Can we also expect perfection in accidents and consequent damage to vehicles? Banish all doubt.

I'll only say one thing. Our team of engineers did not want to do something that has already been seen in other games. No. I wanted something completely different and new.

Yes, expect perfection."

 

Her er et gameplay klip hvor vi ser skader: http://gamersyde.com/stream_gran_turismo_5_gamescom_damages- 12436_en.html

Her er et gameplay klip set inden fra bilen: http://gamersyde.com/stream_gran_turismo_5_gamescom_gameplay _part_1-12432_en.html

models included
1,000 vehicles
170 Premium new models (full interior modeling, the interior corresponds to vehicle damage) 830 kinds of standard model (some are from Gran Turismo 4 that have been carried over to GT5) [Read: Cars we have seen in GT4 before ]

Courses
60 courses confirmed with 20 or more to be revealed

physical simulation of vehicles
Physics system simulation is brand new
Represented is full fall in vehicles [possibly rollover]
Damage representation (
reproduced in full by real-time collision deformation)
faithfully reproducing the behavior of
electric cars, i.e. Prius, Insight, hybrid cars and the latest Tesla model

Arcade Mode
Single Race
2 player battle

GT Mode
World Map
My Garage
Car Dealer
Tuning Shop (
parts, tires)
Car Washes/Oil Change
Race Championship (
Series system, point system)
License Test

Online
Open Lobby
Text / Voice Chat
Private rooms
Online Photo Album
Online Replay Album
YouTube replay output

Photo Mode
Photo Drive (
Circuit)
Photo stage (
Stage Photo mode only)

Gran Turismo TV
Video output to a PSP or PSP Go®
Progressive Download
Improved
user interface
Continuous Play for videos

Museums
The Gran Turismo 5 Prologue version, + more information at TGS

Sound
Custom soundtracks (
Use songs from your PS3 hard-drive)
Dolby Digital 5.1 and 7.1

User Interface
The
Gran Turismo 5 Prologue, and the same design concept. The icons change color
Able to track the movement of Cockpit Camera interface (
confirmed in full 3-D. The camera can be fully manipulated and you can opt to have your head tracked by the PSEye)

Vær opmærksom på at dette er taget fra  http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5-game-features-announc ed/ 

Det skal vel lige siges at hverken Nascar eller rally er med på listen, så det er meget muligt at der kommer flere ting i den stil.

Gran Turismo PSP gratis, taget fra gamespot:

"When the PSP Go launches on October 1, it will do so alongside Polyphony Digital's Gran Turismo PSP, a game that was first teased way back in 2004. Today, Sony announced a plan to incentivize early adopters of the new handheld, saying that those who register their PSP Go between October 1 and October 10 will receive a free copy of Gran Turismo PSP. Gamers can also pick up a free copy of Gran Turismo PSP by preordering Gran Turismo 5 for the PlayStation 3.

Unfortunately, Sony US has confirmed to GameSpot the Gran Turismo PSP/Gran Turismo 5 preorder deal is valid in Europe only. "The offer is not valid in all other territories," a Sony rep told GameSpot. The rep did not indicate whether other regions would receive their own, unique incentives."

Hvis nogen skulle have lyst til at køre imod mig, når spillet engang udkommer, er mit PSN ID - SteffenD89



Redigeret af SteffenD89 - 06-Oktober-2009 kl. 13:48
Til top
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 07:49

Dolby Digital 5.1 and 7.1 <-- Pretty sweet for dem som har et 7.1 setup.

Det kommer forhåbentlig til at køre i 1080p right?

Og det blir jo ret så spændende at se om det bliver ligeså godt som Xbox'ens Forza, eller måske endnu bedre. Skal have begge ihvertfald.

Hvilket rat har i tænkt jer at bruge til GT5?

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 09:32

Jeg kommer nok ikke til at bruge rat og pedal, men der er vidst lige lavet noget nyt - G27?

Og ja, det bliver spændende, en af de eneste grunde for mig til at købe en Xbox 360 -.-

 

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

physical simulation of vehicles
Physics system simulation is brand new
Represented is full fall in vehicles [possibly rollover]
Damage representation (
reproduced in full by real-time collision deformation)
faithfully reproducing the behavior of
electric cars, i.e. Prius, Insight, hybrid cars and the latest Tesla model



Damn. det har jeg ventet på i lang tid!

Ang. rat, så bruger jeg G25 - det burde i unde jer selv!
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 17:23

ja. Også må man godt kunne rulle rundt, som de skriver *måske* ved

Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 12:47

Fin oversigt

Nogen der har nyt om release? Nogen steder på nettet nævnes sidst i september (hvilket jeg dog tvivler på(, andre steder mener december og andre igen noget helt tredje?

Ellers skal mit G25 også snart findes frem igen. September byder på Dirt 2 og NFS: Shift, men GT5 er dog det mest ventede spil hos mig pt.

Glæder mig

Mvh. HamDenFede
Til top
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 15:27
Jeg har også selv et G25, men overvejer kraftigt at købe et Fanatec rat (som jeg også kan bruge til FM3). De Porsche rat ser altså for lækre ud!
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 15:35

Så kom der noget hvad man ville kunne kalde for en *officiel* udgivelsesdato. Som der står skrevet oppe i teksten, udkommer det kort efter GT PSP, hvad det så skal sige helt præcis er der ingen af os der endnu kan sige, men vi kan vidst roligt sige at det udkommer i år. Desuden har folk også haft muligheden for at kunne spille spillet til gamescom, hvilket før ikke har været muligt.

Så vi bør forvente en udgivelses dato til TGS, i næste månede.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 16:52
så skal de nok får solgt nogle slim modeller af ps3, der er sikkert en sammenhæng med gt5. Jeg bliver i hvertfald en af dem
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 18:58

Ja, Slim + GT5 = win

Hvis de så endda lavede et bundle med et spil som Killzone 2, InFamous eller Little Big Planet oveni, så ville det være et rigtig godt tilbud der nok skulle få sat gang i salget, og det er helt sikkert alle spil som nok godt kunne trænge til et lille salgsskub.

Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 09:28

Et meget længe ventet spil. Så lækkert det snart kommer. Læste jeg rigtigt med Custom Soundtrack?  Og sweet med 7.1.

720 eller 1080P?

Hvis der kommer et bundle med Slim og GT5 så sku man da næsten være et skarn om man ikk hoppede på, da en ekstra PS3 længe har været på ønskesedlen.

Og nice med de 60 +20 tracks. Så er vi ikk langt fra de 90 der engang var rygter om.

Så G25 skal snart støves af



Redigeret af 'DLG' - 22-August-2009 kl. 09:29
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 12:20
Har GT5 ikke altid været 1080P?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu