Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Flubber
Bruger
Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
|
Emne: Hvilken Blu-ray afspiller? Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 16:52 |
Jeg vil gerne have mig en bedre Blu-ray afspiller end min nuværende PS3 slim. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvilken jeg skal købe. Mine krav er: - Analoge udgange (så jeg kan få HD-lyd på min gode gamle Yamaha AX-1) - Bedre lyd ved CD og DVD-afspilning end PS3 slim giver - Helst ikke mere end 2500 kr.
Jeg har prøvet en Pioneer BDP-51FD på mit eget udstyr herhjemme, men den skuffede utroligt meget! Lyden ved CD-afspilning var ikke nævneværdigt bedre end PS3'eren (min gamle Pioneer DVR-440H er bedre) og de analoge udgange lød decideret dårligt. Så jeg har kigget lidt på en Panasonic BD80, og tror umiddelbart det er den der passer bedst til mit behov, men hvad siger i? Har i andre forslag?
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 17:06 |
Hvis du skal havde fuld glæde af din Yamaha AX-1, skal du nok op i en
Pioneer BDP-LX91, da den opfylder 100% din ønsker om Bedre lyd ved CD
og DVD-afspilning, da der er nogle rigtig gode analog udgange i den.
Til 2500 kr. kan du ikke få en BD afspille med nogle rigtig gode analog
udgang, plus du skal tænke på at den også skal havde 100% justrings
mulighed for højtaler opsætning, hvad mange BD afspille ikke har, og så
se jeg det som et rent spil af penge at man så sætte analog udgang på
dem.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 17:17 |
Enig i at der fåes bedre CD afspiller end 51FD. Jeg har en dedikeret CD afspiller som kostede 4k for 20 år siden. Den spiller stadig forrygende godt og banker enhver BD afspiller
|
 |
Startrek
--
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 17:33 |
Ved at Hother er gået op i en Pioneer BDP-LX91 netop fordi at den er
beste til CD end Pioneer BDP-LX71 og sikke også LX51.
|
 |
Flubber
Bruger
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 17:46 |
Hehe.. En BDP-LX91 bliver det i hvert fald ikke. Den er liiige en tand for pebret lige pt.  Det skal også lige siges, at jeg ikke forventer ekstremt god lyd fra hverken CD eller DVD, blot at det er mærkbart bedre end PS3'eren. Og det synes jeg ikke 51FD'eren leverede, men det gør min DVR-440 derimod. Jeg ved også godt at jeg vil få bedre lyd til CD-afspilning ved at købe en decideret CD-afspiller. Men da jeg gerne vil nøjes med at have en maskine stående til det hele, er det ikke det jeg er ude efter.
|
 |
Startrek
--
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 17:50 |
Med 2500,- kr. så er de sikke vej til god CD lyd, at købe en løs CD
afspiller, ellers skal man jo netop op i en Pioneer BDP-LX91.
Og decodning at lyd fra DVD er din Yamaha AX-1 tip top, men den næst
beste løsning er selfølige en Oppo BDP-83/831.
|
 |
Flubber
Bruger
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 18:03 |
Jeg forventer som sagt ikke super god lyd fra CD'er, men bare et niveau der svarer til min DVR-440 (som kostede omkring de 200,- for snart tre år siden). Det burde i hvert fald kunne lade sig gøre til de penge jeg har. Desuden er det ikke et krav at afspilleren skal være ny. Den må lige så gerne være brugt.
Jeg ved heller ikke om det har nogen betydning, men det er kun HD-lyd afspilleren skal decode. Resten får jeg min AX-1'er til at decode (regner med at sende signalet over til den igennem et optisk kabel). Og Oppo'en kan da heller ikke fåes før om et halvt års tid eller sådan noget?
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 18:12 |
Flubber skrev:
Jeg forventer som sagt ikke super god lyd fra CD'er, men bare et niveau der svarer til min DVR-440 (som kostede omkring de 200,- for snart tre år siden). Det burde i hvert fald kunne lade sig gøre til de penge jeg har. Desuden er det ikke et krav at afspilleren skal være ny. Den må lige så gerne være brugt.
Jeg ved heller ikke om det har nogen betydning, men det er kun HD-lyd afspilleren skal decode. Resten får jeg min AX-1'er til at decode (regner med at sende signalet over til den igennem et optisk kabel). Og Oppo'en kan da heller ikke fåes før om et halvt års tid eller sådan noget?
|
Efter min bedste overbevisning får du ikke noget der bare ligner en rimelig CD afspiller i form af en BD afspiller til 2500 kr.
Det nærmeste er en Oppo BDP-831 (Oppo BDP-83 fås i UK nu) priser mellem 4600 og ca. 5000 kr
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 18:14 |
Kampus skrev:
Enig i at der fåes bedre CD afspiller end 51FD. Jeg har en dedikeret CD afspiller som kostede 4k for 20 år siden. Den spiller stadig forrygende godt og banker enhver BD afspiller
|
Jeg stiller gerne op med min BDP-LX91 - så må vi høre Kampus
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Startrek
--
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 18:18 |
Lad os få en kamp mellem Kampus vs. Hother
Og mon ikke at Kampus CD afspiller let kan slå Hother's LX91 når det
komme til CD afspilling
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 18:24 |
|
|
 |
Flubber
Bruger
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 18:35 |
Hother skrev:
Flubber skrev:
|
Efter min bedste overbevisning får du ikke noget der bare ligner en rimelig CD afspiller i form af en BD afspiller til 2500 kr.
Det nærmeste er en Oppo BDP-831 (Oppo BDP-83 fås i UK nu) priser mellem 4600 og ca. 5000 kr |
Jeg burde vel kunne få noget der kan afspille en CD lige så godt som min Pioneer DVR-440 til 2500,- nyt eller brugt? Desuden er lyden til afspilning af CD'er heller ikke det absolut vigtigste (hører sjældent CD'er på anlægget) - det vigtigste er at jeg kan få HD-lyd uden at skulle ud og investere i en ny forstærker. Og her skulle en Panasonic BD-80 (ifølge diverse tests) være ganske udmærket med sine analoge udgange. Desuden er 5000,- for meget for en Blu-ray afspiller lige nu synes jeg. Jeg vil helst holde mig nede omkring de 2500, men kan dog godt gå med til 3 af de lange.
|
 |