|
Squeezebox Server - album sortering |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
julle.p
Super bruger Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
Emne: Squeezebox Server - album sortering Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 22:56 |
Hej alle. Jeg har set Squeezebox Touch og overvejer at investere i sådan en når den udkommer til december. Jeg har installeret Squeezebox Server for at se hvordan det hele fungerer. Jeg oplever dog problemer med albums med flere cd'er... Følgende screenshots viser når jeg vælger at hvert album med flere cd'er skal vises som flere albums. Kontrolpanel: Instillinger: Det virker jo ganske fornuftigt. Men hvis jeg gerne vil have samlet dem under ét album - ja det kan åbenbart ikke lade sig gøre... Kontrolpernel: Instillinger:
Jeg har simpelthen prøvet alt. Det er lykkedes mig med et af mine albums, men alle andre vil ikke. Jeg har sammenlignet tags hele aftenen og kan simpelthen ikke se forskel.... Nogen der oplever det sammen?
Mvh Alex |
|
Mvh. Alex
|
|
Kurt Poulsen
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 23:55 |
Og du har lavet en ny scan af dit bibliotek efter ændringen?
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 01:01 |
Hvordan er tracks rippet?
Det er 'Album' metadata for de enkelte musikfiler (mp3/flac/whatever) som afgør hvad der bliver samlet i samme "album". Brug et program som mp3tag til at inspicere og redigere (hvis det ønskes). Jeg har aldrig helt kunne gennemskue hvordan "Album med flere CDer" indstillingen virker... Redigeret af JesperLund - 18-Oktober-2009 kl. 01:04 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
julle.p
Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 09:20 |
Kurt: Jep det har jeg husket :) Man kan også se på billiderne at der er sket en ændring. Jesper: Jeg synes det hele står rigtigt. Jeg har sammenlignet tags hele aftenen... Her er et billedet af to tracks - et fra hver cd. |
|
Mvh. Alex
|
|
Kurt Poulsen
Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 09:40 |
Ok. Sommetider er det de simpelste ting der er problemet
Prøv at omdøbe discnumber til DISC eller DISCNUMBER. Den kan godt være casesensitiv. |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
Letten
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 10:04 |
Nu har jeg det selv fint med at de står hver for sig, men jeg vil tro at du kan opnå det du vil ved at smide dem ind i samme folder. Det kræver så at numrene har CD# foranstillet f.eks. 1-01 Tracknavn, 1-02 Tracknavn...., 2-01 Tracknavn.
Det at organisere og vedligeholde tags, er iøvrigt den mest tidskrævende del af digital musik. Og håndtering af multidisc albums er nok den mest indviklede at disciplin, dels fordi der er så mange forskellige måder at tagge discsæt på og forskellige måder at gemme filer på. Sammenholdt med at der også er forskellige ønsker til hvordan folk vi have det til at fremgå i deres database. Jeg har læst nogle af trådene om emnet ind på slimdevices.com, og det er temmeligt komplekst. |
|
julle.p
Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 11:24 |
Tak for jeres svar. Nu har jeg prøvet med tre albums. Alle er sortere efter samme mappestruktur: Artist Jeg har nu fået Shubidua til at virke. På det forrige billede kan i se at det ikke virkede - jeg aner ikke hvilken ændring jeg har lavet for at få det til at virke :-S Tags: Kontrolpanel: Meget mærkeligt.... Eneste forskel på den cd der ikke virker i forhold til dem der virker, er lige nu artist-tag. Men da det heller ikke virkede på Shubidua før - som er samme artist på alle numre - kan jeg ikke forestille mig at problemet ligger her?? |
|
Mvh. Alex
|
|
Kurt Poulsen
Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 14:52 |
Tagging er et mareridt. Jeg har med vilje undladt at kaste mig ud i at gøre alle de smarte og svære ting. Også fordi jeg har læst mig til på forums.slimdevices.com at det er meget svært at få til at virke.
|
|
Mvh Kurt
|
finnbrodersen
Bruger Oprettet: 07-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 152 |
Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 15:12 |
hej
jeg har ikke noget problem ved at få multi albums vist som ét
jeg tagger multi albums med ID3v2 tag DISC 1/2 eller DISC 2/2 og SAMME album navn til de forskellige CD'er.
CD'erne ligger dog i forskellige directories under forskellige navne, således
\artist\Album CD 1\1-title-1
\artist\Album CD 1\2-title-2
\artist\Album CD 1\3-title-3
...
\artist\Album CD 2\1-title-1
\artist\Album CD 2\2-title-2
\artist\Album CD 2\3-title-3
alle filer er tagget med samme Artist og Album navn, men med DISC 1/2 eller DISC 2/2.
Jeg bruger mp3tag til tagging, det er et rimeligt godt freeware program
Redigeret af finnbrodersen - 18-Oktober-2009 kl. 15:13 |
|
julle.p
Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 15:48 |
Tak for svar.
Hvordan gemmer du en ændring med mp3tag? Jeg kan simpelthen ikke finde en save-knap. Så ind til videre har jeg brugt Winamp til at redigere tags, men den understøtter ikke at man skriver DISC 1/2. Den understørrer kun 1/2. Det er måske også det du mener? Har du ikke et dobbelt-album med flere kunstnere? Det kunne være interessant om dette virker... |
|
Mvh. Alex
|
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 16:52 |
Tryk på diskette symbolet øverst til venstre. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Letten
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 17:07 |
eller ctrl-s
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |