recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa Zaptor status?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofa Zaptor status?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa Zaptor status?
    Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 14:05
Jeg har i dag analog TV fra stofa (som i øvrigt ser rigtig skidt ud; godt med skygger på altting) derfor overvejer jeg at få digitalt TV. Jeg har et TV med MPEG4 DVB-C tuner i soveværelset, så den skal bare have CAM og et kort. I stuen vil jeg så have Zaptor boksen, forbundt til mit TV, som ikke har DVB-C tuner.

So far so good. Det irriterer mig en smule at Zaptor SKAL have internet forbindelse. Ikke bare for at kunne tilbyde de interaktive tjenester, men tilsyneladende også for at kunne hente program oplysninger og sådan. Det er et problem, da stue alteret står 10m og 2 væge fra mit internet modem og den  ikke understøtter andre routere end deres egen på Wi-Fi delen. Enten skal jeg trække ethernet kabel eller xxx. Ja har jeg noget alternativ? Jo jeg kunne betale for en wifi løsning fra stofa, men jeg er nu meget glad for min Linksys WRT45G med DD-WRT...

Jeg har læst lidt på denne tråd: LINK

Men den sidste post er tilbage fra 2008, så der må være sket lidt siden da... Eller hvad?

Jeg har læst meget om Stofas tilbud alt fra sure kunder til kunder hvor alt bare kører uden problemer. Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle bruger oplevelser at Zaptor og Stofa digital TV generelt. Ser det godt nok ud? Skal boksen stadig genstartes hele tiden? Virker film leje funktionen? Hvor mange daglige (timelige) fejl oplever man på sådan en helt almindelig TV-zapper aften?

Jeg bor i øvrigt i Vejle under Nyboe antenneforening. De overvejer ligesom mange andre at lave digital spejl af det analoge signal og give det "gratis" til TV med DVBC tuner, men kan ikke sige noget om hvornår det kommer.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 16:22
Jeg ville lade være med at investere i CAM + kort lige nu. Du risikerer, at du om en måned står med overflødigt grej, hvis krypteringen på de digitale kanaler fjernes. Stofa har allerede meldt ud, at de vil gøre det i det omfang, de kan blive enige med de lokale antenneforeninger. Lykkes det, vil du kunne se digitalt TV i soveværelset uden CAM + kort.

Med hensyn til Zaptoren er det faktisk endnu værre, end du skriver, med hensyn til internetforbindelsen. Den skal have (Stofa-)internetforbindelse for overhovedet at starte op. Uden internetforbindelse kan man ikke engang se de ukodede kanaler.

Redigeret af Allan Olesen - 15-Oktober-2009 kl. 16:23
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 14:03

Det lyder da fornuftigt at vente med at køve CAM og kort. Min antenne forening er forholdvis god til at svare på henvendelser og informere, og de er ifølge formanden i gang med forhandlinger med Stofa.

Stofa fortalte at man kan køre Zaptor boksen over en eksisterende Stofa forbindelse med egen router, bare man kører trådet. Kan man det?

Så var der lige det med den generelle kvalitet? Hvordan er det med film leje og en generel zapper aften? Hvordan er kvaliteten og skal boksen genstartes ofte?

Mvh, Martin

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 15:20
Du kan ikke forbinde Zaptor-boksen gennem en router på normal vis. Den skal være på samme subnet som modemet. Så den skal enten forbindes direkte til modemet, eller også skal du have en switch mellem modem og router og forbinde hertil. Konsekvensen er, at man risikerer at skulle køre med dobbelt netværks-kabling i sit hjem, hvis man i forvejen har sit normale netværk ført rundt. Eller betale ekstra for en proprietær trådløs løsning fra Stofa.

Det og strømforbruget er efter min mening 2 gode grunde til at betragte Zaptoren som et inferiørt produkt.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 20:04
Jeg vil nok sige strømforbruget er en biting når jeg ved hvor tit min kæreste bruger start forfra - hun
kan nå at starte alle CSI varianter, House etc. forfra og på den måde har hun så lagt beslag på tv'et hele
aften - før Zaptor havde hun det kun i prime time i en time eller to ;)

Om det er for eller imod Zaptor ved jeg ikke - men min kæreste er gal hvis jeg prøver at overbevise hende
om at bruge den indbyggede DVB-C tuner i tv'et - hun HADER at man ikke kan se hvad de andre kanaler sender
også ingen startforfra.

Generelt kører vores Zaptor rigtig godt og Zappetiden er rent faktisk bedre end på mit Sony tv indbyggede
tuner og billedkvaliteten er 100% identisk.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 21:36
Jeg kan ikke se, at et højt standby-forbrug på nogen måde kan retfærdiggøres med en startforfra-funktion, som bruges, når apparatet er tændt - ikke når apparatet er i standby.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 10:15

Tak for jeres inputs. Jeg kan simelthen blive så frustreret over den måde boksen skal forbindes til internettet på! Jeg bruger flere features i min linksys, som jeg på ingen måde vil udskifte med en anden router. Jeg synes selv mit hjemme netværk er enkelt, gennemtænkt og velfungerende. Den infrastruktur Zaptor kræver vil ødelægge dette. Jeg overvejer måske følgende løsning:

Fra internet stikket i væggen kører jeg gennem modem og over i stofas Wi-fi router, den har så trådløs forbindelse til zaptor boksen. Så tager jeg en LAN forbindelse derfra og køerer over i min linksys. Så burde jeg vel at kunne køre mit eget sub-net som før, og Zaptor har "direkte" forbindelse.

Jeg fatter bare ikke hvorfor der ikke findes en måde at opsætte zaptor boksen på, så den kan køre på mi eget interne sub-net. Dette giver mig en ekstra omkostning på en Stofa router... + en masse bøvl

Allan Olesen: Kan du huske hvad standby forbruget er på boksen?

Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Point: 453
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 11:29

Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Jeg har i dag analog TV fra stofa (som i øvrigt ser rigtig skidt ud; godt med skygger på altting) derfor overvejer jeg at få digitalt TV. Jeg har et TV med MPEG4 DVB-C tuner i soveværelset, så den skal bare have CAM og et kort. I stuen vil jeg så have Zaptor boksen, forbundt til mit TV, som ikke har DVB-C tuner.

So far so good. Det irriterer mig en smule at Zaptor SKAL have internet forbindelse. Ikke bare for at kunne tilbyde de interaktive tjenester, men tilsyneladende også for at kunne hente program oplysninger og sådan. Det er et problem, da stue alteret står 10m og 2 væge fra mit internet modem og den  ikke understøtter andre routere end deres egen på Wi-Fi delen. Enten skal jeg trække ethernet kabel eller xxx. Ja har jeg noget alternativ? Jo jeg kunne betale for en wifi løsning fra stofa, men jeg er nu meget glad for min Linksys WRT45G med DD-WRT...

Jeg har læst lidt på denne tråd: LINK

Men den sidste post er tilbage fra 2008, så der må være sket lidt siden da... Eller hvad?

Jeg har læst meget om Stofas tilbud alt fra sure kunder til kunder hvor alt bare kører uden problemer. Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle bruger oplevelser at Zaptor og Stofa digital TV generelt. Ser det godt nok ud? Skal boksen stadig genstartes hele tiden? Virker film leje funktionen? Hvor mange daglige (timelige) fejl oplever man på sådan en helt almindelig TV-zapper aften?

Jeg bor i øvrigt i Vejle under Nyboe antenneforening. De overvejer ligesom mange andre at lave digital spejl af det analoge signal og give det "gratis" til TV med DVBC tuner, men kan ikke sige noget om hvornår det kommer.

zaptor funger fint ved mig der har ikke været problemer i månedes vis. du skriver at dit analog signal er dårligt , det bør du få kontrolere inden du få zaptor, for den er megen følsom over for dårlig sigaler det skal være 100 %perfekt fra central til husstand.

Mener og kan husk at modem til til zaptor bruger 7watt og zaptor 7 watt total 14 watt

I stedet fortrådløs skulle man kunne over føre signal via stikkontager en løsning til 500- 1000 kr husk swicboks, så det billigsted er nok og få stofa trådløs løsning og der er jo ikke noge problem og køre med 2 trådløse løsninger

mvh jan b

Mvh Jan B
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 12:48
En ting er skrive fornuftig men så citere at man kan overføre signaler via stikkontakter . . . jeg mener helt ærligt!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu