recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God DVD-afspiller til JPEG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGod DVD-afspiller til JPEG

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Emne: God DVD-afspiller til JPEG
    Sendt: 30-Januar-2006 kl. 19:25

Jeg er på udkig efter en god DVD-afspiller primært til visning af JPEG. Det vil være et stort plus hvis man kan zoome i JPEG. Eksempelvis kan man ved direkte tilslutning af digitalkameraet til TV'et bruge kameraets zoom-funktion som har vist sig meget brugbart.

Er der nogen der har et forlag?

Jeg har kigget lidt på Pioneer DV 380-K - har denne afspiller zoom i JPEG? Kan den også afspille DVD+R/RW selvom den officielt vist kun afspiller DVD-R/RW. Min Panasonic kombi-maskine afspiller nemlig fint alle formater selvom den officielt kun er kompatibel med DVD-R (ikke engang DVD-RW). 

Claus

 

 

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2006 kl. 19:41

Hej.

Jeg har selv på det seneste vaklet frem og tilbage mellem flere muligheder, men er også strandet på nævnte maskine, og regner med den kommer imorgen.  
Så jeg håber virkelig at det er en lækker "spille".

Og ja, den kan zoome i JEPG, omend med forringet billedkvalitet især ved 4x zoom.
Dette er dog ikke en fejl, men en "systemsvaghed". Og det kan vist ikke gøres bedre af andre producenter.

Og du har jo sikkert læst hvad "Laserdisken" skriver om den.
Ifølge dem, skulle den jo kunne afspille det meste.

Men hvis du ikke har, så kan du se det her:

http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=111598318322 89965



Redigeret af Pokerface
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2006 kl. 20:02

Hej Pokerface

Tak for dit link  - det havde jeg faktisk ikke selv fundet. Synes den lyder rigtig god. Du må da gerne give lyd fra dig hvis du modtager den i morgen men måske kan jeg ikke vente og slår selv til i morgen.

Claus 

Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Og ja, den kan zoome i JEPG, omend med forringet billedkvalitet især ved 4x zoom.
Dette er dog ikke en fejl, men en "systemsvaghed". Og det kan vist ikke gøres bedre af andre producenter.

Selve zoom-funktionen kan gøres mere gradvist via kameraet men billedkvaliteten (og bekvemmeligheden) er helt sikkert bedre via DVD'en.



Redigeret af clausewitz
Til top
Tank Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-November-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2006 kl. 20:49
Er denne Pioner ikke lidt for dyr i betragtning af, at den ikke har nogen 5.1 udgang
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2006 kl. 20:54

Hej.

Okay Claus, det skal jeg da nok forsøge at gøre, men jeg har lidt småtravlt imorgen, så det afhænger lidt af hvad tid posten kommer med den.

Hej "Tank".

For dyr??? Næææ, det er da vist en meget "normal" pris, når vi taler om nyeste model og "mærkevarer".  



Redigeret af Pokerface
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2006 kl. 18:32

Hej "Claus".

Pio-afspilleren kom lidt sent, og var iskold, så det er først for et øjeblik siden at jeg fik den sat til.
Men det virker til at at være en rigtig lækker "spille" med flot flot design, og med rigtig flotte billeder og god lyd.
Syn's også Remoten ligger godt i hånden og har gode store knapper, (til store fingre )
Men den er så vidt jeg lige bemærkede, lidt retningsbestemt.

Afspilleren er lige til at "gå til", ikke så meget at komme efter der, de fleste indstillinger er rigtigt sat, som standard.

Nå men da jeg snart skal afsted igen, er det begrænset, hvad jeg ellers når at afprøve i dag.

Fik du en bestilt så, el. ombestemte du dig???

Kan jo forstå du i forvejen havde en Panasonic... Deres model S295EG-S havde jeg ellers også meget "kig" på, og prisen er jo den samme.
Men det er nu også en rigtig lækker maskine, og den kan muligvis lidt mere end Pio'en.
Nå men nu valgte jeg altså denne gang en "Pio".



Redigeret af Pokerface
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2006 kl. 21:41

Tak for din hurtige tilbagemelding - det lyder som en fin maskine. Jeg køber den i morgen (med mindre en muhammed-tegning kommer i vejen). Den er egentlig til min mor primært til visning af digitale billeder hvorfor JPEG-kvaliteterne er af stor betydning.

Jeg har i forvejen en Panasonic NV-VP21 kombi-maskine som jeg synes er en god afspiller der viser gode billeder. Jeg har også en S295EG-S hjemme (som du nævner) til kun 499,- i Elgiganten men det virker ikke til at Panasonic giver mulighed for zoom i JPEG (heller ikke i min kombi-maskine). 

Claus 

 

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2006 kl. 07:06

Hej.

Ja okay så... Jeg tror din mor vil blive meget glad for her denne så, den er meget nem at ha' med at gøre, og med hukommelse til at huske "set hertil" på de sidste 5 plader der har været i den, selv efter at de har været ude af maskinen, og at den har været slukket.
Når man lægger blot pladen i igen, og så er det bare at trykke på "Play" knappen, mens den "Loader", så finder den stedet på få sekunder.

Zoom i JPEG, ja det kan denne som sagt også, i både 1x, 2x og 4x Zoom, men som de skriver, JPEG systemet er ikke så godt at Zoome i, så billedkvaliteten forringes lidt, når man gør det, og selvfølgelig mest ved 4x Zoom... (Hmmm, troede egentlig også at PANA'en kunne det, så meget som de omtaler deres Zoom, i netop den maskine... Nå men okay.)

Forresten, er hun ligeglad med om den er "Regionsfri" el. ikke, så er den nok billigst her:

http://www.danskdatasalg.dk/vareliste_new.asp?menuid=2430

Endda temmelig meget, "Laserdisken" sender nemlig kùn den slags ting som forsigtig pakke. Hvilket iøvrigt nok også er det eneste rigtige, når man tænker på, hvordan pakker smides med hos postvæsenet, men det koster jo lige 75 kr. ekstra.

Nå men, held og lykke med den, hvis du / I handler.  

Forresten, denne lille "nuttede" Philips, (med Danske menu'er på TV-skærmen) kan vist også magte JPEG Zoom m.m.

http://www.p4c.philips.com/files/d/dvp3010_02/dvp3010_02_pss _dan.pdf

Og har den int. er den billigst her: 

http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=138969



Redigeret af Pokerface
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2006 kl. 19:45

Konklusion:

De fleste DVD-afspillere (i.h.f. dem jeg har set til priser under 1500 kr.) har problemer (billedforvrængning) ved visning af JPEG fra digitalkameraer taget i højeste opløsning (ca. 3MB pr. billede) her i blandt Pioneer DV 380/585, Sony NS32, Yamaha S557, NAD T514, Thomson DTH252E.

Panasonic NV-VP21 og S295EG-S samt Denon DVD-1720 har ikke disse problemer. Denon har zoom i JPEG (dog kun et trin) hvilket ikke er muligt ved Panasonic. Bedste zoom-egenskaber er dog klart via kameraet der tillader kraftig og gradvis zoom med meget lidt forvrængning.

Claus

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu