Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
detoch
Super bruger
Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
|
Emne: Denon BD3800 godt/skidt om denne? Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 15:25 |
Da jeg har solgt min Denon 3930 og gerne vil have en bluray, så tænker at købe denne, da Oppo's maskine sikkert aldrig lander i landet..!
Den er sikkert heller ikke samme støbning som denon'en er...!
Er der noget at sige om denon bd3800, både godt og skidt..!
Og de lange loadtider behøver i ik nævne!
Det skal være en maskine, der er god til dvd, cd også bluray..
|
|
 |
Schjelde
Guld medlem
Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
|
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 18:11 |
Mine erfaringer med den: SUPER til CD, en ren fornøjelse og en klar forbedring ift. tidligere Denon 2930.
Blu-Ray er den fin mht. billede, og en klar forbedring fra Panasonic 50 mht. HD lyden. Billedmæssigt synes jeg der er en forbedring, men dette er sikkert indbildning, da der ikke bør være det.
DVD - god, men det er småt hvad jeg får set af DVD, men den klarer det til ug+ ift. hvad jeg ellers har set.
Loadtider synes jeg er ca. på niveau med Panasonic. Den er hurtig til opstart og eject skuffe, men loadtider tager da noget tid, men jeg har projektor som alligevel lige skal igang så jeg er nok dårlig til at bedømme dette.
Af ulemper er den tung at bære forbi postkassen med sine knap 14kg i emballage  
Blot mine erfaringer.
|
Sony AF8 65 Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset
|
 |
detoch
Super bruger
|
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 18:25 |
Det er kanon at høre..
Har du oplevet noget negativt med maskinen?
|
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 13:27 |
Som jeg ser det, er Denon 3800BD den næst bedste afspiller til dvd efter Oppo’en på markedet lige nu. Men der kommer snart flere med Anchor Bay ABT 2010, bl.a. Denons egen DBP-4010UD. Men Realta HQV er ikke langt bagefter.
Denon 3800BD er blandt de bedste BD-afspillere til cd-afspilning via analog. Konkurrenterne, som jeg ser det, er Sony 5000ES og Pioneer LX91. Jeg tror meget det er personlige præferencer og systemet, der afgør, hvilken én man foretrækker.
Mht. BD billedkvalitet, er jeg af den holdning, som så mange andre, at der ikke er forskel i kvaliteten, lige meget hvilken afspiller du vælger.
Så er der funktionaliteten herunder hastigheder, og her er Denon’en, som du selv skriver, ikke blandt de bedste. Den kan bitstreame samt dekode alle formater, men det er ikke logisk sat op efter min mening. Men når man har sat sig ind i dette, hvad betyder det så? Jeg kan ikke udtale mig om, hvor god den er til at dekode (lydmæssigt ift. konkurrenterne, et vigtigt parameter imo). Hastighederne er som bekendt ikke de hurtigste, lige under middel vil jeg mene. (Ca. på niveau med Panasonic, langsommere end Oppo og Sony, men hurtigere end Pioneer, dette sat meget i bås.)
Sidst men ikke mindst understøtter den ikke DVD-A og SACD, samt mangel på 2.0, som du sikkert ved.
Summa summarum ser såldes ud efter min mening: Denon 3800BD er en meget god afspiller, hvis man skal bruge dens analoge udgange, men hvis man kun skal bruge den digitalt, bliver den slået af Oppo’en.
Personligt ville jeg selv tage denne over Oppo'en, alene pga. bedre byggekvalitet og cd-afspilning, men til mange brugere, er jeg sikker på Oppo'en ville være et bedre valg.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12429
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 13:47 |
detoch skrev:
Da jeg har solgt min Denon 3930 og gerne vil have en bluray, så tænker at købe denne, da Oppo's maskine sikkert aldrig lander i landet..! |
Selvfølgelig lander den her i landet på et tidspunkt. Og hvis du virkelig gerne vil have den, er det uden større problemer muligt at købe den fra England nu. Denon 3800BD er blandt de langsomste afspillere på markedet, så den ville jeg personligt være ked af at købe, i stedet for en Oppo 831.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 13:49 |
Til Denon´ens nuværende pris, så fås det ikke meget bedre, hvis man kan se bort fra, at den ikke indeholder en Anchor Bay chip, og ikke er Profile. 2.0.
Så på med vanten
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
detoch
Super bruger
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 14:31 |
Mange tak.
Jeg tror sgu, jeg bestiller sådan en i dag..
Det eneste, der er lidt ærgeligt at hfk ik kan bestille den hjem , så man lige kunne prøve den.. I den perfekte verden, ville man have en af hver slags hjemme, så man kunne prøve dem derhjemme...!
|
|
 |
detoch
Super bruger
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 17:33 |
Ja, så er den bestilt..  tror den kommer til at gøre det godt hjemme hos os...!
|
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 18:09 |
detoch skrev:
Ja, så er den bestilt.. tror den kommer til at gøre det godt hjemme hos os...! |
Stort tillykke
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 18:27 |
Tillykke med den... Det er en virkelig lækker afspiller, som jeg selv overvejede at købe, men valgte dog at købe en Oppo hjem fra England...
|
 |
detoch
Super bruger
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 19:16 |
Ja, Jeg håber jeg bliver glad for den... var rigtig glad for min denon 3930, så tror også at bd3800 gør det lige så godt..
|
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 19:22 |
detoch skrev:
Ja, Jeg håber jeg bliver glad for den... var rigtig glad for min denon 3930, så tror også at bd3800 gør det lige så godt.. |
Du bliver glad for den, lige meget hvad du sætter den til. Den kan i mine øjne det hele som en alsidig BD afspiller, og gør det rigtigt godt. Jeg havde den selv hjemme sammen med Pioneer BDP-LX91, og det var hos mig ikke den helt store forskel i præstationerne i mellem de 2. Og skal man være meget meget nøgtern, så vil merprisen for BDP-LX91 for de fleste ikke retfærdiggøre en prisforskel på 8-10000 kr.
Man skal så bare huske på, at din Denon næsten kostede det dobbelte der den kom frem.
|
|
 |