recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af fladskærm til Gamle mennesker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af fladskærm til Gamle mennesker

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Arboe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af fladskærm til Gamle mennesker
    Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 13:02

Hej

Jeg skal hjælpe mine bedsteforældre med at købe et nyt fjernsyn og det skal selvfølgelig være et fladskærms-tv.

Vi er på jagt efter en model, hvor man kan tilslutte høretelefoner, men samtidigt kan høre lyden på fjernsynet som normalt.

Den ene hører nemligt ikke så godt, så hvis der var en model som havde denne mulighed så ville det være fantastisk.

str. ca. 32" pris < 4000 kr.

PFT!

Samsung UE46C8705
Samsung HR-738
Playstation 3, 80GB
Til top
Niels Ebbesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 13:08
Så vidt jeg ved kan lyden hentes ud fra et scartstik. Jeg har engang købt sådant en adapter i Nettto. Du sætter den ind i scartsikket og kan hente Video og lyden ud. Herfra vil jeg foreslå en lille højtaler bag vedkommendes stol. Det er langt mere handy med en højtaler bag stolen, og benyttes også i kirker m.v - frem for at skulle sidde med hovedtelefoner på i flere timer. Hvem kan holde det ud? Selve indesluttet-heden i de plasticforede hovedtelefoner er jo ikke til at holde ud!
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 14:06

Mange skærme har et almindeligt jackstik (hovedtlf stik). Men om der er lyd i hovedtlf og højttalere samtidigt er jeg ikke klar over. Der vil du iøvrigt også kunne sætte en højttaler til som NE foreslår.

Derudover var det måske istedet en ide at den svagthørende fik hørt/kigget på høreapparat, så de kunne enes om volumen

Hvis prisen skal være under 4k er du nede i de billigste Samsung, Toshiba etc. modeller. Toshiba har generelt haft ry for at lave gode lavprisskærme. Vær opmærksom på at skærmen har de tunere de har/kunne få brug for.

Hvis der er råd til at investere en smule mere, (ca. 5-5,5k) ville de kunne få væsentligt bedre skærme. Eksempelvis Panasonic 37"/42" X10Y eller en fornuftig Samsung/Sony.

Redigeret af thor-thor - 21-Oktober-2009 kl. 14:12
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2004
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 14:13
Hos Kjell & Co i Sverige kan man købe følgende:

http://www.kjell.com?item=22198&path=470000000,494010000 ,494130000

TV hörlursförstärkare

Utmärkt om någon i familjen har nedsatt hörsel. Ansluts till SCART-utgången på TV:n. Gör det möjligt att oberoende av TV-volymen ställa in önskad volym i hörlurarna. Förstärkaren har kontroll för volym samt tone (bas/diskant). Uttag för 3,5 och 6,3 mm hörlurar. Levereras med nätadapter, SCART-adapter samt en 5- meters RCA-kabel. Hörlurar ingår ej.

Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
Niels Ebbesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 14:26
OK, 399,- kr. Så det afhænger af hvor meget man vil ofre. Den højtaler jeg talte om skal nok have en forstærker indbygget (og kan så i øvrigt sættes i ovenfor nævnte svenske apparat.) Mange har sådan en gammel PC-højtaler med forstærker liggende. Ligeledes har mange omtalte scart-stikadapter liggende, som på et tidspunkt kunne købes i Netto for 50,- kr.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 15:24

Nogen speciel årsag til at anbefale Scart?

Mange skærme har som sagt Jack-stik til hovedtelefon/højttalere!

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 15:26
fordi at på visse TV afbryder du højttalerne, hvis du bruger hovedtelefonerne, og begge skal jo bruges samtidigt
mvh Christian
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 15:42
Ok, men der er vel også rca udgang på de fleste skærme, ville det ikke være nemmere at bruge dem?
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 16:29
Det kan man da, signalet er forsåvidt det samme, blot forskellige stiktyper.
mvh Christian
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Arboe Arboe skrev:

Hej

Jeg skal hjælpe mine bedsteforældre med at købe et nyt fjernsyn og det skal selvfølgelig være et fladskærms-tv.

Vi er på jagt efter en model, hvor man kan tilslutte høretelefoner, men samtidigt kan høre lyden på fjernsynet som normalt.

Ja den "option" har mit fjernsyn fx.... Så går også ud fra at Panasonic´s LCD x10 modeller har det..

Jeg synes selv det er er lavet som en ulempe, da lyden netop ikke afbrydes når hovedtelefoner sættes i indgangen og lyden for høretelefoner skal stilles inde i menuen.. Men det er jo perpekt til det du snakker om....

Held og lykke med det.

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Ok, men der er vel også rca udgang på de fleste skærme, ville det ikke være nemmere at bruge dem?

Kig på billedet af den svenske tingest. Kablet har RCA i begge ender. Der medfølger bare en SCART-RCA-adapter, så man også kan slutte den til TV uden RCA-udgang.

Jeg vil i øvrigt gerne slå på tromme for en løsning med volumenkontrol. Jeg har tidligere selv set meget TV med hovedtelefoner, og det er for bøvlet at skulle ind i en menu for at regulere lydstyrken.
Til top
boelle Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-August-2004
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 11:26
Hvis der er tale om, at den ene bruger høreapparat, findes der også teleslyngemuligheden.

Her sendes lyd via teleslyngesignal til høreapparat og andre brugere af tv kan høre lyden på normalniveau.

Mine forældre har haft megen glæde af denne mulighed (de havde et apparat , hvor teleslyngesenderen fangede lyden via en lille mikrofon).

Redigeret af boelle - 22-Oktober-2009 kl. 11:26
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu