recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WhatHifi review af Oppo BDP-831
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWhatHifi review af Oppo BDP-831

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Emne: WhatHifi review af Oppo BDP-831
    Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 16:12

Her er det så, et af de længe ventede reviews: http://whathifi.com/Review/Oppo-BDP-831/

Med al den 'hype' der har været omkring denne afspiller, er alt andet end 5 stjerner jo nærmest en katastrofe!

Jeg må også indrømme, at jeg har lidt svært ved at følge hele argumentationen. WhatHifi indrømmer i en af forum trådene, at afspilleren er bedømt som Blu Ray afspiller, snarere end en multi format afspiller. Det er så hvad det er.

Hvad der springer mig i øjnene er hovedsageligt: "but on performance for the money it can be bettered".

Ok, analog lyd er til en hvis grad subjektivt, og her har jeg hørt meget blandede udmeldinger. Det kan sagtens være, der er afspillere i samme prisleje (læs: Sony BDP-760 ifølge WhatHifi) som klarer denne del bedre, men at billeddelen skulle være bedre? Dertil er jeg et stort spørgsmålstegn.

Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 18:55

Tror ikke du skal lægge for meget i en test der kunne være skrevet bag på en serviet. Jeg tillægger anmeldelsen ca. den samme værdi som en artikel i T3 og lign blade.

Iøvrigt finder jeg det interessant at de giver Pioneer BDP-52 5 stjerner. Den er dyrere, har ikke analoge udgange overhovedet og kan ikke klare halvt så mange formater.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 19:08

Normalt kan man, afhængig af hvem der tester, sådan set godt stole på hvad What HIFI mener på de generelle områder, og så undersøge videre selv. Og efter som jeg selv har haft fingerne i afspilleren kan jeg på visse områder godt følge nogle af What HIFI´s udtalelser.

jeg kender dog slet ikke den nævnte Sony afspiller. Det man måske skal huske på er jo, at hvad der er godt og på forkant i dag, er det ikke tilsvarende i morgen

Man kan bare ikke sammenligne What HIFI´s udtalelser som der er linket til, som en egentlig og omfattende test. Denne kommer i en kommende magasin udgave. Og her får man måske et samlet andet resultat

Redigeret af Hother - 20-Oktober-2009 kl. 19:54
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Tror ikke du skal lægge for meget i en test der kunne være skrevet bag på en serviet. Jeg tillægger anmeldelsen ca. den samme værdi som en artikel i T3 og lign blade.

Iøvrigt finder jeg det interessant at de giver Pioneer BDP-52 5 stjerner. Den er dyrere, har ikke analoge udgange overhovedet og kan ikke klare halvt så mange formater.

Det er ikke helt rigtigt, at BDP-LX52 ikke har analoge udgange overhovedet. Den har analog stereo, som den faktisk gør rigtigt udemærket med sine BurrBrown DAC´s

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 22:45

Jeg har et noget blandet forhold til WhatHifi. De får ofte stryg for deres kortfattede tests. Men det er jo et decideret valg, for jeg tror såmænd nok de tester grundigt. Skal man please entusiasterne/nørderne, eller skal man prøve at ramme mere bredt? WhatHifi har valgt det sidste, og for at være helt ærlig passer det mig fint - for det meste. Orker simpelthen ikke at kæmpe mig igennem 25 siders reviews!

Generelt synes jeg de gør det rigtigt godt på lydsiden, men deres reviews af TV samt Blu Ray afspillere bliver mere og mere spøjse...

Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 23:01

Der er ikke noget galt i at lave sådan en form for executive summary, men jeg foretrækker absolut nogle måleresultater istedet for nogle subjektive meninger.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Der er ikke noget galt i at lave sådan en form for executive summary, men jeg foretrækker absolut nogle måleresultater istedet for nogle subjektive meninger.

Præcis, og det tror jeg også vil fremkomme i testen når denne offentliggøres i magasinet 

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 08:02
test og stjerner. 

bare se en sony z5500 og en phillips 7404 får samme stjerner

Det har jeg aldrig kunne bruge til noget

Redigeret af xcardman - 21-Oktober-2009 kl. 08:10
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 08:16

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

test og stjerner. 

Det er jo netop en af de hurdler der ligger i en test, hvad er anmeldernes referencer, og i mange tilfælde, hvilket set op er benyttet og under hvilke forhold

Men i dette tilfælde betyder det jo ikke, at en anmelder ikke kan argumentere for, at han synes over en bred kam, eller på enkelt områder, at den nævnte Sony afspiller er bedre end Oppo´en

Redigeret af Hother - 21-Oktober-2009 kl. 08:18
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 09:09

Er det ikke kun billede og lydsiden på den analoge del de er utilfredse med og synes andre gør det bedre eller lige så godt? Hvem bruger overhovedet analog mere.... Jaja nogle gør fordi de ikke kan andet, men generelt så har de fleste vel opdaget at der er noget som hedder HDMI.

Det eneste de har til at stå i AGAINST er:

Picture, and sound from analogue outs; can be bettered for the money

Jamen velkommen til den digitale verden.

[edit] Hov forresten så skal det ikke forståes sådan at jeg er negativ fordi oppo'en har fået en smule negativ omtale. Sådan er det overhovedet ikke. De kan saple den så meget de vil, jeg er stadig ovenud glad for at have skiftet fra pioneer til oppo. Oppo'en har desuden fået så meget god omtale at den smule negativt der kommer fra en anmelder tager jeg ikke så tungt.

Redigeret af furious jt - 21-Oktober-2009 kl. 09:14
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

test og stjerner. 

Det er jo netop en af de hurdler der ligger i en test, hvad er anmeldernes referencer, og i mange tilfælde, hvilket set op er benyttet og under hvilke forhold

Men i dette tilfælde betyder det jo ikke, at en anmelder ikke kan argumentere for, at han synes over en bred kam, eller på enkelt områder, at den nævnte Sony afspiller er bedre end Oppo´en

Om en sony er dårligere eller bedre end oppo 831.
det er ikke det jeg anfægter.

Men stjerner. Ved i hvertfald at en sony z5500 er et bedre tv.
på billedesiden er den

derfor er jeg meget i mod man bruger stjerner, da det kan give et forkert indtryk af et produkt.

trust giver næsten 9/10 til alle tv og billedekvaltet.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 09:38
Ingen tvivl om, at Oppo til prisen er et super køb, og blandt det aller bedste. Men jeg må jo erkende, at jeg benytter analog stereo af den simple årsag, at det i mine ører lyder mere rigtigt. Men det er som alt andet, smag og behag, og heldigvis er der jo valgmuligheder
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu