recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God kontrastfarve til væggen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGod kontrastfarve til væggen?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Sidsel80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Emne: God kontrastfarve til væggen?
    Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 17:36
Hejsa,

Da vi alligevel skal have fixet noget el og ligende i forbindelse med et nyt loft, er planen at få smækket en ny endevæg op hvor vi med tiden skal kunne hænge et lærred foran.

Nu er spørgsmålet så, hvilken farve er den bedste til at give god kontrast?

Vi ved endnu ikke hvilket lærred der bliver tale om, ej heller hvilken projektor så derfor kan de ting ikke tages med i overvejelsen.

- Sidsel
Panasonic TX-P50G20, Onkyo TX-SR 706, Sony BDP-S373, BenQ W1000+

B&W: DM683, XTC, PV1*2, DS3 & DM685

Film: Blu-Ray (Col2), DVD (Col1)
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 18:27

Jo mørkere jo bedre  Så mal i bare den væg matsort....

Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 12:44

Hvis man nu blot ville minimere lysreflektion fra væggen uden at skulle male sort eller matsort hvilken farve er så bedst?

Sidsel80, håber ikke det er for meget off topic?

/Halsted

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 13:51
I min tidligere bolig havde jeg lærredet hængende på en endevæg der var malet mørkegrøn. Det fungerede rigtigt godt.
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 18:45
jeg kune også være intereseret om en passende farver der vile kune bruges bag lærred i en hel HVID stue
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 13:49

Hvad med reflektion fra "side" væggene? Jeg oplever at min ene hvide væg som er til højre for min sidde position at der reflekteres en del lys. På den anden væg har jeg base farvet mørklægningsgardiner og gardinerne reflekterer ikke nær så meget lys.

/Halsted

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Hvis man nu blot ville minimere lysreflektion fra væggen uden at skulle male sort eller matsort hvilken farve er så bedst?

Så grå som du kan finde dig i. Der er en verden til forskel på hvid og creme-farvet, hvis det helst skal være lyst. En god mulighed for at have lidt "liv" selv om vægfarven er mørk, er at lave det som et felt på væggen, med f.eks. 20 cm hvid kant i top, bund og sider, i stedet for bare en ren farve. Det synes jeg personligt er pænt, selv med ret mørke farver. Undgå grøn.

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 09:17

Tak for info Otto,

Jeg gad godt møde den moderne danske kvinde der anno 2009 ville acceptere en grøn farve på væggene 

Så der bare liiiige det med den bedre halvdel som skal overtales  Hun gider nemlig umiddelbart ikke male og hun elsker hvid, så jeg må igang med charmen (den er gemt et eller andet sted ), gode middage og blomster

/Halsted

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Tak for info Otto,

Jeg gad godt møde den moderne danske kvinde der anno 2009 ville acceptere en grøn farve på væggene 

Så der bare liiiige det med den bedre halvdel som skal overtales  Hun gider nemlig umiddelbart ikke male og hun elsker hvid, så jeg må igang med charmen (den er gemt et eller andet sted ), gode middage og blomster

/Halsted

har du prøvet med den gode miljø venlige maling? den tror jeg min kone ville købe

Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 20:38

Så må du igang med overtalelsen Peter

Jeg får lærred på i næste uge og jeg må sige, at både mht. lærredet og på den nu snarligt aflagte fladskærm har været glad ved den grå baggrund.

Fruen her skulle også lige "sluge" den i starten, men med tiden er hun blevet hysterisk med det. Så andre steder, hvor vi sidder med hvid baggrund synes hun det går for meget ud over billedet. Jeg hygger mig bare over resultatet

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 07:40
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Så må du igang med overtalelsen Peter

Jeg får lærred på i næste uge og jeg må sige, at både mht. lærredet og på den nu snarligt aflagte fladskærm har været glad ved den grå baggrund.

Fruen her skulle også lige "sluge" den i starten, men med tiden er hun blevet hysterisk med det. Så andre steder, hvor vi sidder med hvid baggrund synes hun det går for meget ud over billedet. Jeg hygger mig bare over resultatet

jamen jan dog. hvad med harddisken i skærmen. Hvordan fik du den solgt?

hvad projektor og lærred har du købt?

otto har lige været nede og kalibrere min projektor, hvor vi bla også snakkede farver. jeg tror at det vil blive mimimal hvad jeg vil få ud af det, da mit lærred hænger 30-40 cm fra væggen. Mit skab lige under lærredet er også hvidt, så det er det samme som at tørre røv uden at vende papiret. man kan lige så godt lade vær

Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 08:36

Den med harddisken blev solgt med snilde. Hun beholdt harddisken, bare i 32" udgave i soveværelset

Har investeret i Lissau's True Color fastramme. Et Stewart vil helt sikkert gøre det en tand bedre, men det er mit første projektor-setup, så det bliver for fedt. Projektoren bliver BenQ W6000'eren.

Når en gang det hele spiller og jeg lige er ovre den kommende højsæson, skal jeg nok også lige have Otto en tur omkring og lege lidt med billedet.

Men ja, du har nok ret i, at det i din stue vil gøre en minimal forskel med lidt antrasit på væggen.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu