|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
Arboe ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 13:02 |
|||
Hej Jeg skal hjælpe mine bedsteforældre med at købe et nyt fjernsyn og det skal selvfølgelig være et fladskærms-tv. Vi er på jagt efter en model, hvor man kan tilslutte høretelefoner, men samtidigt kan høre lyden på fjernsynet som normalt. Den ene hører nemligt ikke så godt, så hvis der var en model som havde denne mulighed så ville det være fantastisk. str. ca. 32" pris < 4000 kr. PFT!
|
||||
Samsung UE46C8705
Samsung HR-738 Playstation 3, 80GB |
||||
![]() |
||||
Niels Ebbesen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2009 Status: Offline Point: 76 |
![]() |
|||
Så vidt jeg ved kan lyden hentes ud fra et scartstik. Jeg har engang købt sådant en adapter i Nettto. Du sætter den ind i scartsikket og kan hente Video og lyden ud. Herfra vil jeg foreslå en lille højtaler bag vedkommendes stol. Det er langt mere handy med en højtaler bag stolen, og benyttes også i kirker m.v - frem for at skulle sidde med hovedtelefoner på i flere timer. Hvem kan holde det ud? Selve indesluttet-heden i de plasticforede hovedtelefoner er jo ikke til at holde ud!
|
||||
![]() |
||||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|||
Mange skærme har et almindeligt jackstik (hovedtlf stik). Men om der er lyd i hovedtlf og højttalere samtidigt er jeg ikke klar over. Der vil du iøvrigt også kunne sætte en højttaler til som NE foreslår. Derudover var det måske istedet en ide at den svagthørende fik hørt/kigget på høreapparat, så de kunne enes om volumen Hvis prisen skal være under 4k er du nede i de billigste Samsung, Toshiba etc. modeller. Toshiba har generelt haft ry for at lave gode lavprisskærme. Vær opmærksom på at skærmen har de tunere de har/kunne få brug for. Hvis der er råd til at investere en smule mere, (ca. 5-5,5k) ville de kunne få væsentligt bedre skærme. Eksempelvis Panasonic 37"/42" X10Y eller en fornuftig Samsung/Sony. Redigeret af thor-thor - 21-Oktober-2009 kl. 14:12 |
||||
![]() |
||||
sodaha ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 397 |
![]() |
|||
Hos Kjell & Co i Sverige kan man købe følgende:
http://www.kjell.com?item=22198&path=470000000,494010000 ,494130000
|
||||
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012) |
||||
![]() |
||||
Niels Ebbesen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2009 Status: Offline Point: 76 |
![]() |
|||
OK, 399,- kr. Så det afhænger af hvor meget man vil ofre. Den højtaler jeg talte om skal nok have en forstærker indbygget (og kan så i øvrigt sættes i ovenfor nævnte svenske apparat.) Mange har sådan en gammel PC-højtaler med forstærker liggende. Ligeledes har mange omtalte scart-stikadapter liggende, som på et tidspunkt kunne købes i Netto for 50,- kr.
|
||||
![]() |
||||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|||
Nogen speciel årsag til at anbefale Scart? Mange skærme har som sagt Jack-stik til hovedtelefon/højttalere! |
||||
![]() |
||||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|||
fordi at på visse TV afbryder du højttalerne, hvis du bruger hovedtelefonerne, og begge skal jo bruges samtidigt
|
||||
mvh Christian
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Ok, men der er vel også rca udgang på de fleste skærme, ville det ikke være nemmere at bruge dem?
|
||||
![]() |
||||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|||
Det kan man da, signalet er forsåvidt det samme, blot forskellige stiktyper.
|
||||
mvh Christian
|
||||
![]() |
||||
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
|||
Ja den "option" har mit fjernsyn fx.... Så går også ud fra at Panasonic´s LCD x10 modeller har det.. Jeg synes selv det er er lavet som en ulempe, da lyden netop ikke afbrydes når hovedtelefoner sættes i indgangen og lyden for høretelefoner skal stilles inde i menuen.. Men det er jo perpekt til det du snakker om.... Held og lykke med det. |
||||
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
||||
![]() |
||||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|||
Kig på billedet af den svenske tingest. Kablet har RCA i begge ender. Der medfølger bare en SCART-RCA-adapter, så man også kan slutte den til TV uden RCA-udgang. Jeg vil i øvrigt gerne slå på tromme for en løsning med volumenkontrol. Jeg har tidligere selv set meget TV med hovedtelefoner, og det er for bøvlet at skulle ind i en menu for at regulere lydstyrken. |
||||
![]() |
||||
boelle ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
|||
Hvis der er tale om, at den ene bruger høreapparat, findes der også teleslyngemuligheden.
Her sendes lyd via teleslyngesignal til høreapparat og andre brugere af tv kan høre lyden på normalniveau. Mine forældre har haft megen glæde af denne mulighed (de havde et apparat , hvor teleslyngesenderen fangede lyden via en lille mikrofon). Redigeret af boelle - 22-Oktober-2009 kl. 11:26 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |