recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV, men hvilket
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt TV, men hvilket

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
millfarm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV, men hvilket
    Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 12:22
Hej,

Jeg har ca 10000 DKK til indkøbet, og har kig på 2:

1. Panasonic TX-P42G15 til 10098,- hos NB radio

2. LG SL8000 set til 9999,-

fælles for begge er at de er flade (2"-3"), har mpeg4 decoder, begge har noget "netværksmulighed", hvilket er interessant pga. mit hjemmenetværk. JEg kommer fra en ældre panasonic plasma TH-PZ700EA, så jeg kender til Panasonic, og mener de har nogle af de bedste billeder på tv (i hvert da jeg sidst sammenlignede for godt et år siden).

Jeg hælder mest til løsning 1, men jeg vil gerne sikre mig, at jeg ikke laver et fejlkøb. KAn man nu være sikker på at dekoderne i det virker om et år? Er der oplagte alternativer jeg bør se på? Det skal ikke nødvendigvis være 42"

Ser frem til at høre kloge ord ;-)

--

Millfarm
Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2008
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af millfarm millfarm skrev:

Hej,

Jeg har ca 10000 DKK til indkøbet, og har kig på 2:

1. Panasonic TX-P42G15 til 10098,- hos NB radio

2. LG SL8000 set til 9999,-

fælles for begge er at de er flade (2"-3"), har mpeg4 decoder, begge har noget "netværksmulighed", hvilket er interessant pga. mit hjemmenetværk. JEg kommer fra en ældre panasonic plasma TH-PZ700EA, så jeg kender til Panasonic, og mener de har nogle af de bedste billeder på tv (i hvert da jeg sidst sammenlignede for godt et år siden).

Jeg hælder mest til løsning 1, men jeg vil gerne sikre mig, at jeg ikke laver et fejlkøb. KAn man nu være sikker på at dekoderne i det virker om et år? Er der oplagte alternativer jeg bør se på? Det skal ikke nødvendigvis være 42"

Ser frem til at høre kloge ord ;-)

Hej.

1. Det er blevet skrevet og kommenteret en del på G serien i år og der har med rette kun været roser til den.

2. SL8000 er som andre LG fjernsyn utroligt flot designet og er ISF ready med de to Expert profiler som vil være der. Dog har der været blandet meldinger om hvor godt sortniveauet er på denne model - jeg ville blive overaskket hvis den er bedre end G10/15 på det punkt.

Om hvorvidt dekoderne virker om et år, er jeg nok sikker på at de gør, men hey man ved s** snart ikke
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 15:58
Der kommer en test af LG SL8000. den er lige på trapperne.
ved ikke rigtig hvor langt lg er kommet med deres lcd. 
Men et er sikkert den vil vise et noget anderledes billede. end både en g15 og den du har.  
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1252321389 

Redigeret af xcardman - 23-Oktober-2009 kl. 16:12
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 09:32
tak for input, jeg endte med at smide lidt mere efter et http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Produkter/Viera+TV/NeoPDP +TV/TX-P42V10/specifications/2308471/index.html?trackInfo=tr ue

Det er godt nok et af de lækreste billider jeg har set på et tv til dato. Får det leveret i dag... og det glæder jeg mig meget til.
--

Millfarm
Til top
RDL85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Oktober-2006
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 20:11
Hej,

Jeg overvejer selv meget G15 i 42' i øjeblikket, så jeg ville lige høre om TV'et stadig lever op til forventningerne - samt om det er muligt at se klip ex fra DR's hjemmeside?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 15:19
jeg har ikke prøvet andet end at streame photos fra min NAS og se videos fra youtube - og begge dele virker fantastisk.

Eneste minus jeg har set indtil videre er helt klart at glaspladen reflekterer lys fra lamper, vinduer mv. ret meget.
--

Millfarm
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu