recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Triax TD-H 409 -USB-strømskinne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTriax TD-H 409 -USB-strømskinne

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
chr12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Triax TD-H 409 -USB-strømskinne
    Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 08:21

Der er et problem med styringen af USB-strømskinne hvis man har sat Trax 409 til at slukke USB-strømskinne. Og har Hjemmebiografen sat i strømskinne.Når man så har sat Trax 409 til at optage og den står i off så sender den signal til strømskinne at den skal tænde.Det vil sige at  Hjemmebiografen tænder hver gang Trax 409 skal optage mens den står i off.Det må da være en fejl ?

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 09:34
Næh. Jeg har sat den eksterne harddisk i en USB-strømskinne - jeg ville da være ked af at den ikke tændte når jeg skal optage noget. 

-Kent

Til top
Thomas8 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2005
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 10:27

Det har jeg også tænkt på. Alt der sidder på USB-strømskinnen vil vel tænde når man optager noget som man har programeret til optagelse?

Er der nogle som har prøvet det som kan fortælle mig hvad der sker? 

Til top
chr12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 19:35
Min tænder og slukker selv harddisk når den står i off.Så jeg ved ikke hvad det er for en harddisk du bruger? så jeg ser ikke nogle grund til at sætte en USB-strømskinnen for at styre  harddisk.Det må da være meningen at den slukker for tv surround andlæg
Til top
chr12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 19:59

Min tænder og slukker selv for harddisk når den står i off. Så jeg ved ikke om det er pengene vær at købe USB-strømskinne til noget der sker alligevel. Det må da være beder at den slukker for tv og Hjemmebiografen og andre strøm sluger når den skal optage

Til top
Arena70 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-September-2009
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af chr12 chr12 skrev:

Min tænder og slukker selv for harddisk når den står i off. Så jeg ved ikke om det er pengene vær at købe USB-strømskinne til noget der sker alligevel. Det må da være beder at den slukker for tv og Hjemmebiografen og andre strøm sluger når den skal optage

Hvis man bruger den harddisk der står øverst på Triax's godkendte liste: Verbatim 47525 på 500GB, - så sætter man harddisken på konstant strøm udenom EL-spareskinnen, men får de øvrige enheder til at tænde og slukke via USB-strømskinnen koblet på Triax 409'eren. 

Harddisken går selv i sleep-mode (og bruger næsten ingen strøm) når modtageren slukkes og starter op igen straks modtageren tændes. 

Hvis man tager strømmen helt fra harddisken, starter den ikke selv op uden at skulle startes med trykknap.

Verbatim'en er den der passer godt i design, og kan købes gennem www.attech.dk til under 700Kr

- Thoms 

Til top
chr12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 20:33

Jeg kan ikke forstå at man er så glad for at Triax DVB-T modtagere kan tænde Tv’et så man laver en hel artikel om det. Jeg kan bare ikke forstå at den skal tænde for tv hver gang den skal optage. det har jeg ikke den store glæde hvis jeg ikke er hjemme

Til top
Arena70 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-September-2009
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af chr12 chr12 skrev:

Jeg kan ikke forstå at man er så glad for at Triax DVB-T modtagere kan tænde Tv’et så man laver en hel artikel om det. Jeg kan bare ikke forstå at den skal tænde for tv hver gang den skal optage. det har jeg ikke den store glæde hvis jeg ikke er hjemme

Ja,- det har du sku' da ret i !! , men man behøver jo heller ikke at tilslutte alt udstyr. På mange nyere TV findes desuden en nem tilgængelig "Energy Saving Switch" som man selv kan slå fra når TV'et ikke anvendes for at spare mest mulig strøm. Hvis den er slået fra i dagtimerne vil TV jo ikke starte op når der recordes.

-thoms

Til top
chr12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 22:51
ja men det er jo det der er meningen at den skal slukke for alt udstyr http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3196
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu