recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er denne overskrift sigende?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr denne overskrift sigende?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Emne: Er denne overskrift sigende?
    Sendt: 01-Februar-2006 kl. 14:48
Nej vel?

Dette indlæg er en opfordring til at folk bruger bare lidt tid på at vælge en overskrift der siger noget om, hvad deres indlæg handler om.
(og derfor er det med fuldt overlæg, at jeg selv har vagt en intetsigende overskrift selv)

Jeg synes efterhånden der er lidt for mange overskrifter i stil med "Hvorfor", "Hvorfor skal det være så svært?", "Kan den klare det?", "En gang til for prins Knud", "dvd optagere", "Kan det virkelig være rigtigt (Ino3)", "INO3(i)", "Hvem kan hjælpe?", "Wauuuuuu", "Kan nogle hjælpe?", "HVAD ER NU DET FOR NOGET MED DEN JVC", for blot at nævne nogle af de værste blandt de sidste 500 emner.*

*Dette er ikke et personligt angreb på personerne bag overstående overskrifter, men et forsøg på at skabe en pointe og en generel opfordring.

Nogle har producentnavne med, men i eksemplet "HVAD ER NU DET FOR NOGET MED DEN JVC" er man jo ligevidt, da man ikke aner hvad indlægget handler om (og at det handler om en JVC recorder burde være tydeligt, da det er skrevet i JVC's underforum).

Jeg synes der går lidt for meget tid med at klikke på disse emner for at finde ud at hvad sagen drejer sig om.

Der er desuden en hel del "hvad skal jeg vælge"- indlæg, men her er man, efter min mening, bedre undskyldt, da man måske ikke er langt nok i udvælgningsprocessen til at kunne skrive specifikke mærker eller fagord.
Og det fremgår jo, at det er hjælp til køb af recorder man har brug for.
Men står valget mellem to modeller vil det da være smart at nævne dem i overskriften.

Men ovenstående som "Hvorfor" ("Ja hvorfor ikke" var det første jeg tænkte), eller "Wauuuuuu" ("Ja det må du nok sige" ) siger jo absolut intet om hvad man finder i selve indlægget.

Så som jeg lagde ud vil jeg gerne opfordre til at man lige bruger lidt tid på at finde en sigende overskrift, så man som læser ved lidt om, om det er noget der interesserer en eller noget man kan hjælpe med.

Det ender jo med, at folk springer over disse potentielle "timewasters" (hvis emnet viser sig ikke at være noget for den enkelte), hvilket kan betyde ingen hjælp til spørgeren eller at man går glip af en interessant diskussion, som man evt kunne bidrage til.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2006 kl. 15:10

Helt enig med Michael

PS: emne "Er denne overskrift sigende"

- faktisk fik jeg allerede udfra denne overskrift en ret god opfattelse af dette indlægs indhold - jeg har nok tilbragt lidt for lang tid på diverse forums efterhånden 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2006 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

PS: emne "Er denne overskrift sigende"

- faktisk fik jeg allerede udfra denne overskrift en ret god opfattelse af dette indlægs indhold - jeg har nok tilbragt lidt for lang tid på diverse forums efterhånden 

Jeg må erklære mig enig med spawn her; hvis tanken var at lave en overskrift som ikke sagde nogetsomhelst om indholdet, så er forsøget helt forfejlet da jeg kunne lugte indeholdet på laaang afstand.

Og så er jeg iøvrigt dybt enig med indholdet. Men jer er lidt bange for at dette er et eksempel på hvad man i de engelsk-talende lande kalder "preaching to the choir" - altså at man prædikerer til dem, der i forvejen er enige i hvad man siger. Men forhåbentlig tager jeg fejl.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-August-2005
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2006 kl. 16:37

Helt enig - og ud fra overskriften havde jeg godt gættet indholdet, havde nemlig tænkt på det samme i et stykke tid - og det samme gør sig også gældende i "Emne/Subject" i Emails generelt - der bør tænkes lidt over et sigende indhold.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2006 kl. 16:57

Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

…Dette indlæg er en opfordring til at folk bruger bare lidt tid på at vælge en overskrift der siger noget om, hvad deres indlæg handler om.

…Jeg synes der går lidt for meget tid med at klikke på disse emner for at finde ud at hvad sagen drejer sig om.

…Så som jeg lagde ud vil jeg gerne opfordre til at man lige bruger lidt tid på at finde en sigende overskrift, så man som læser ved lidt om, om det er noget der interesserer en eller noget man kan hjælpe med.

Jeg er også helt enig med Michael og hans opfordring.

Da forummets indhold konstant vokser og forummet får flere og flere besøg, vil jeg hermed foreslå redaktionen at forfatte et eller andet, man bedes læse før man selv poster noget.

Måske en udvidelse af forumreglerne med en kort vejledning, man læser under oprettelse, måske en hjælp-tekst, ihvertfald et eller andet, der bliver læst, forstået og brugt, så der dels oprettes i et passende/relevant underforum (det glipper jævnligt for nye medlemmer) og dels under en sigende overskrift.

Måske også lidt om, at man både kan søge og måske opdage, at der muligvis allerede er svar eller debat om emnet og også selv hjælpe med til, at andre fremover kan søge på éns indlæg/tråd(e) – og finde dem. Der hjælper en velvalgt overskrift meget.

Altså lidt forebyggelse i stedet for, at indlæg må flyttes eller at uheldige eller intetsigende overskrifter irriterer.

______

Jeg synes i øvrigt, at der er pænt styr på og fornuft bag langt det meste her, og de fleste finder heldigvis på en titel, der er sigende.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2006 kl. 17:34
Jeg beklager at jeg ikke formåede at lave en intetsigende overskrift. 

Det har jo så nok noget at gøre med, at I åbenbart også har lagt mærke til tendensen, og så det at indlægget blev lagt i Generelt.

Ligesom Carser er inde på, var jeg ligeledes ved at foreslå en "forpost" (Sticky), som burde læses inden man poster, men da jeg selv mener jeg er ret godt inde i hvordan man poster generelt er jeg desværre dårlig til at læse de enkelte foras specifikke retningslinier, og synes derfor ikke jeg var den rette til at foreslå dette.

Desuden kan jeg se, at Carser foreslår en udvidelse af forumreglerne, og han har tidligere omtalt dette, hvor moef (mener jeg det var) spurgte til hvor disse forumregler forefindes.
Han fik aldrig svar, og jeg søgte faktisk også forgæves efter dem dengang.

Hvis de findes, er de åbenbart ikke synlige nok.
Har det noget at gøre med at "forsiden" er forsvundet, og man derfor kommer direkte ind på forum?

Mvh Michael

Redigeret af Maggerholm
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2006 kl. 17:45

Hej igen.

Forumreglerne er følgende:

Du indvilliger i ikke at benytte dette forum til at sende beskeder med et indhold som kan opfattes som vulgært, nedsættende, ukorrekt, diskriminerende, hadefuldt, truende, som har seksuel karaktér, som krænker andres privatliv eller som overtræder gældende lovgivning.

og dem møder man (så vidt jeg ved) normalt kun kun én gang: Når man opretter sig som ny bruger.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2006 kl. 18:37
Ok så er jeg med. 

Mvh Michael
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu